Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått svar från facket. Jag är inte knäpp utan jag ska ha den lön som står i mitt avtal.
Chefen har inte hört av sig tillbaka, gått ett dygn nu så jag har påmint och skrivit att jag stämt av med facket att det är den avtalade lönen jag ska ha.

Känns absurt! Men jag kan förstå varför det är lite personalomsättning..

Fått svar från facket. Jag är inte knäpp utan jag ska ha den lön som står i mitt avtal.
Chefen har inte hört av sig tillbaka, gått ett dygn nu så jag har påmint och skrivit att jag stämt av med facket att det är den avtalade lönen jag ska ha.

Känns absurt! Men jag kan förstå varför det är lite personalomsättning..

Skicka juggemaffians mest framstående torped? :cautious:
Hur kan de bara betala ut fel lön och sen ignorera dig?

Sitter och funderar på om jag ska söka vård för fingret igen med tanke på nedsatt känsel? Eller ska jag ge det mer tid? Tänker om det är någon nervskada? Gör man nåt åt det isåfall? 🤔

G'morgon *gasp*
I dag ar det en mulen dag, temperaturen blir runt 20*C och det kanns faktiskt skont da jag ska tillbringa mycket tid i bilen i dag. Dels maste jag handla infor en tillstallning nasta vecka och dels blir det att kora mellan clienter i dag. Jag maste nog ha en kopp kaffe till innan jag startar i dag.

Plågan är vad jag förstår nära "besläktad" med hortons och jag var väl inne på den jag med, för symptomen stämmer väl in på den också. Vad som orsakar den här varianten av plåga är okänt och nån vettig behandling förutom det licensbelagda medicinen verkar inte finnas, så får jag inte den vette f.n vad jag gör.

Föda barn utan smärtlindring samtidigt som man har migrän är baggissmärtor i jämförelse liksom, så smärtorna är verkligen helt outhärdliga under skoven :crazy: och då har jag ändå en väldigt hög smärttröskel.
Det låter alldeles fruktansvärt :(. Är de långvariga och ofta återkommande? Medicinen har du inte börjat ta ännu?

Sitter och funderar på om jag ska söka vård för fingret igen med tanke på nedsatt känsel? Eller ska jag ge det mer tid? Tänker om det är någon nervskada? Gör man nåt åt det isåfall? 🤔

Jag är inte utbildad för att ha åsikter om sånt direkt. Men är det nyligen ngt skett och det inte är brutet/sår/etc så hade jag avvaktat.
Nerver kan hitta nya vägar sas ibland. Så jag hade gett det tid. Har svårt att se vad de skulle kunna göra..

Det låter alldeles fruktansvärt :(. Är de långvariga och ofta återkommande? Medicinen har du inte börjat ta ännu?

Såpass att jag inte ens önskar ex-avskrädet att drabbas ;)

Medicinen ska tas när nästa skov kommer och tas alltså inte i förebyggande syfte, mellan de två senaste skoven av plågan gick det ca 2 veckor, men när nästa kommer vet ingen. Lite förvarning får jag dock när det är på gång för plågan föregås alltid med en skum feberkänsla och tung trötthet i kroppen innan den gör sin storstilade entré.

Tycker för övrigt att "plågan" är ett skitbra smeknamn på eländet :D

Jag är inte utbildad för att ha åsikter om sånt direkt. Men är det nyligen ngt skett och det inte är brutet/sår/etc så hade jag avvaktat.
Nerver kan hitta nya vägar sas ibland. Så jag hade gett det tid. Har svårt att se vad de skulle kunna göra..

Lite så jag också tänker, vad går det att göra? Avvaktar lite till så får jag väl ringa och höra mig för iallafall så vet jag sen om jag kan sluta fundera på det :)

På väg hem från jobbet med en alkoholfri skumpa i väskan. Idag ska jag, make och barn fira att läkaren godkänt bilkörning igen. Lite skräckblandad förtjusning när jag sätter mig bakom ratten idag tror jag :o första turen blir en sväng till stallet med vovve :)

Nu vet jag inget om fingrar/klämskador men när jag tog bort en tumör i käken så fick jag ca 50% känselbortfall i hakan och underläppen. Har ingen känsel i 3-4 tänder. Nervtrådarna är hela men ”störda”. Det är nästan 15 år sen och jag får fortfarande värk ibland på vissa ställen i det området. Kirurgerna tror att det är nerverna som fortfarande försöker rätta till det. I mitt fall gör man ingenting utan kroppen får försöka läka det bäst den vill.

Jag har även en krosskada på rumpan som gett en permanent ”fettbula” med känselbortfall i överhuden. Där verkar ingenting hända alls.

Så jag tror du får se vad som händer. Antingen kommer känseln tillbaka eller så gör den inte det. Tror inte man kan göra något åt nerver, rent generellt.

Nu vet jag inget om fingrar/klämskador men när jag tog bort en tumör i käken så fick jag ca 50% känselbortfall i hakan och underläppen. Har ingen känsel i 3-4 tänder. Nervtrådarna är hela men ”störda”. Det är nästan 15 år sen och jag får fortfarande värk ibland på vissa ställen i det området. Kirurgerna tror att det är nerverna som fortfarande försöker rätta till det. I mitt fall gör man ingenting utan kroppen får försöka läka det bäst den vill.

Jag har även en krosskada på rumpan som gett en permanent ”fettbula” med känselbortfall i överhuden. Där verkar ingenting hända alls.

Så jag tror du får se vad som händer. Antingen kommer känseln tillbaka eller så gör den inte det. Tror inte man kan göra något åt nerver, rent generellt.

Ja jag har gjort en stor käkoperation för 11 år sen och har nedsatt känsel i halva underläppen och halva hakan så jag vet att det kan förbli så. Töligt med fingret bara för jag känner av det och det är otrevligt så fort jag gör nåt. Är ju högerhänt såklart :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama