R
Raderad medlem 94602
Min vana trogen så är jag ute i god tid och sitter nu utanför advokatbyrån och väntar. Känner mig som en skurk. Varför
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha.. Till listan kan jag nu lägga hemicrania continua, kronisk paroxysmal hemikrani
Den medicin som tar bort symptomen är licensbelagd, så det finns ingen garanti för att jag får den och till nästa skov har jag då fått diklofenak utskrivet. Läkaren trodde dock inte att den skulle ge så stor effekt, men jag ska testa och se och sen höra av mig igen efter nästa skov.
Jag personligen kan ju tycka att det räckte gott och väl med migrän nån gång ibland, mer eller mindre konstant huvudvärk som härstammar från nacken, men nej. Vi lägger till en till kronisk huvudvärk på det liksom
Jag tänkte på Hortons när jag läste dina symptom. Jag sa inget för att inte skrämma upp dig med worst case..
Beklagar kroniskt diagnos! Men den bör iaf vara ngt mildare en Hortons.
Hoppas du får medicinen!
Vad kommer sig den här värken av?
Dock - det är sannolikt som med migrän: kronisk betyder inte livslång som man ofta använder det i dagligt tal, det innebär sannolikt "minst X antal anfall per månad" (eller annan period). Kan vara bra att tänka på innan man deppar ihop helt.Beklagar kroniskt diagnos!
Fick du förklarat vad skillnaden mot Hortons är? Hade inte sett vad du skrivit om symtomen men backade i tråden nu.Plågan är vad jag förstår nära "besläktad" med hortons och jag var väl inne på den jag med, för symptomen stämmer väl in på den också. Vad som orsakar den här varianten av plåga är okänt och nån vettig behandling förutom det licensbelagda medicinen verkar inte finnas, så får jag inte den vette f.n vad jag gör.
Föda barn utan smärtlindring samtidigt som man har migrän är baggissmärtor i jämförelse liksom, så smärtorna är verkligen helt outhärdliga under skoven och då har jag ändå en väldigt hög smärttröskel.
Kram! du är ingen skurk!Min vana trogen så är jag ute i god tid och sitter nu utanför advokatbyrån och väntar. Känner mig som en skurk. Varför
Dock - det är sannolikt som med migrän: kronisk betyder inte livslång som man ofta använder det i dagligt tal, det innebär sannolikt "minst X antal anfall per månad" (eller annan period). Kan vara bra att tänka på innan man deppar ihop helt.
Fick du förklarat vad skillnaden mot Hortons är? Hade inte sett vad du skrivit om symtomen men backade i tråden nu.
Det låter för jävligt. Hortons har ju åtminstone kortare skov. Men flera dagar? Fy satan.Det som talar emot hortons och för plågan är dels min ålder (hortons debuterar tydligen sällan såpass sent i livet) hur länge skoven håller i sig (flera dagar utan något direkt uppehåll) att plågan inte följer samma "mönster" som hortons i frågan om när den uppträder och att jag inte mår det minsta lilla illa eller kräks.
Men rent smärtmässigt under själva skovet, är där nog ingen större skillnad på de två kan jag tänka mig, efter vad jag läst om hortons och utifrån de smärtor jag har när plågan är aktiv. Det Är verkligen på nivån "skjut mig/slit ut hjärnan genom näsan/slå in huvudet med en slägga", bara för att komma ifrån den.
Det låter för jävligt. Hortons har ju åtminstone kortare skov. Men flera dagar? Fy satan.
Hur funkar det med licenspreparat, tar det väldigt lång tid innan man får dem?Ja, kortare skov hade varit nice så jag hade föredragit hortons framför plågan. Men det är som det är och ytterligare en sak att anpassa livet kring och jag hoppas verkligen att jag på sikt kommer få den enda medicin som bevisligen hjälper mot symptomen.
Hur funkar det med licenspreparat, tar det väldigt lång tid innan man får dem?
Fy fan ... jag har sett liknande bilder på folk med svår migrän.Jag vet faktiskt inte, men läkaren sa att det kan ta tid och att ingen garanti finns för att man får det beviljat ändå och i såna fall är hans nästa steg att skicka mig vidare till en neurolog och prova den vägen, för såhär kan man ju inte ha det och inte få behandling.
Tror det hjälpte mycket att jag tog bilder på ögat ur olika vinklar under skovet, för det blir lite Quasimodolook över det hela när det sväller upp och blir rött på både övre och undre ögonlock sådär, ögonvitan blir rödsprängd och tårvätska forsar ut. Ungefär som man har vatten fulla skallen och det tränger sig ut genom ögat
Fy fan ... jag har sett liknande bilder på folk med svår migrän.
Men borde du inte få komma till en neurolog redan nu?
Ja det låter verkligen sådärDet verkar inte vara aktuellt i dagsläget, så nu inväntar jag nästa skov för att prova en medicin som inte ens läkaren tror ska hjälpa i nån större utsträckning. Känns väl...sådär....
På ett sätt vill jag att nästa skov kan väl komma nu direkt så att jag kommer vidare, men samtidigt så vill jag helst att nästa skov ska komma typ aldrig