Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att det kommer bli satans mycket jobb.. Vi har fått exklusivitet i Skandinavien på ett annat märke. Nu måste jag gå igenom vilka av deras produkter vi ska ta hem i nästa sändning. Och översätta produktinfo, skaffa den ev analys-information som inte är gjord än, göra PR-material, fixa upp det på hemsida och ev göra om den en hel del, fixa etiketter, fixa tilläggsetiketter utöver det som jag annars redan gör.. Och så ska det gås ut med detta framöver officiellt utåt ocg till ÅF/kunder etc. Jaja, det blir kul när det är klart. 😂

Känner att det kommer bli satans mycket jobb.. Vi har fått exklusivitet i Skandinavien på ett annat märke. Nu måste jag gå igenom vilka av deras produkter vi ska ta hem i nästa sändning. Och översätta produktinfo, skaffa den ev analys-information som inte är gjord än, göra PR-material, fixa upp det på hemsida och ev göra om den en hel del, fixa etiketter, fixa tilläggsetiketter utöver det som jag annars redan gör.. Och så ska det gås ut med detta framöver officiellt utåt ocg till ÅF/kunder etc. Jaja, det blir kul när det är klart. 😂
Ni ska inte anställa någon? Låter lite som att ni har mycket att göra nämligen :)

Har druckit två glas vin, pratat och chattat med flera vänner och känner en enorm harmoni för första gången på flera månader :love:
Nu ska jag sova som en död, utan oro. Känns gudaskönt att ha ett eget krypin att flytta till. Bort från alla spänningar, tjaffs och utfrysning.

Ni ska inte anställa någon? Låter lite som att ni har mycket att göra nämligen :)

Inte än iaf. Det är alltid mycket jobb för företagare i hästbranschen. Så förr var man väl i stallet större delen av dygnet och jobbade. Med det här kan man ofta lägga tiderna själv utan hänsyn till andra. Och spara restid. Både bra och dåligt..
Svårt att ta in någon också iom att skulle vi göra det vill vi ha någon som är riktigt duktig, med erfarenhet etc. En sån person skulle kosta mycket i lön per månad, ihop sen med övriga avgifter. Det blir knepigt att ha råd med så här i uppstartsfas.

Inte än iaf. Det är alltid mycket jobb för företagare i hästbranschen. Så förr var man väl i stallet större delen av dygnet och jobbade. Med det här kan man ofta lägga tiderna själv utan hänsyn till andra. Och spara restid. Både bra och dåligt..
Svårt att ta in någon också iom att skulle vi göra det vill vi ha någon som är riktigt duktig, med erfarenhet etc. En sån person skulle kosta mycket i lön per månad, ihop sen med övriga avgifter. Det blir knepigt att ha råd med så här i uppstartsfas.
Förståeligt! Ni verkar verkligen duktiga på ert område det lilla jag läst :up:
Tänkte på att en del av det du nämnde verkade ha med media/IT att göra, dvs det kanske inte behövdes någon med lika djup kunskap om era varor som ni har för de uppgifterna. Så kunde ni fokusera mera på era områden. Det var bara en tanke!

Förståeligt! Ni verkar verkligen duktiga på ert område det lilla jag läst :up:
Tänkte på att en del av det du nämnde verkade ha med media/IT att göra, dvs det kanske inte behövdes någon med lika djup kunskap om era varor som ni har för de uppgifterna. Så kunde ni fokusera mera på era områden. Det var bara en tanke!

Tack, vad gulligt! Ja, vi har funderat kring det där. Men...

Jag måste iaf ta fram texter och lämpliga bilder. Det tar mest tid. Att slänga ihop det till pr-material eller upp på hemsida går rätt fort. Och jag tycker det är kul.
Innan jag startade på företaget hade man hyrt in någon firma som översätter främst medicinska texter etc för att göra broschyrer till de tillskott som då såldes. Där skrev de om "gravida ston" och anda saker som blev lite fel i hästtermer. Gravidida ston förekom med.. 😂
Vi måste också formatera om den produkt-info och pr-material som finns för produkterna på ursprungsspråk iom att marknaden ser annorlunda ut där och man också får marknadsföra saker annorlunda rent lagligt. Approachen som funkar där funkar inte här i Skandinavien. För att få fram rätt material måste man dels kunna häst, dels foder, dels vad som drar folk ute i stallarna, vad folk kan behöva hjälp med. Det kräver rutin, tyvärr.

Nu regnar det inte, så skulle ut och rensa lite sly men blev mött av min nya vän som ville ha lite mellis, excuses, excuses :angel::p

Namnförslag? Det är en regnbågsparakit (rainbow lorikeet). Finns 100-tals här på ön och man kan "tämja" dem lätt. Denna var här igår för första gången. La ut lite frukt på kanten av verandastaketet som den vågade äta. Idag kom den på samma klockslag. Och idag åt den ur min hand :love:

Visa bifogad fil 30325

Sambon kommer bli tokig. Vi hade ett lorikeet-par i förra huset för 2 år sedan som jag matade. Efter 3 veckor hade vi 10 fåglar! Och en av dom gillade inte min sambo och utmanade / attackerade honom daglugen i några dagar tills jag blev tvungen att sluta mata alla :rofl:

Ooops :o:o:o.... Dag 4, Slutmatat...

20190528_103850.webp

Är inte det lupiner? Jättetidiga i så fall!

Har har lupinerna blommat ut :mad:

Helt lönlöst att försöka sova efter alla de där smsen. Tankarna snurrar i 200 km/h.
Hur hamnade jag i detta? Vad hände med min underbara man?
Allt är helt orimligt :cry:

Andas. Jag vet precis hur du kanner det och var du ar i "hanteringen". Det sorgligaste ar att den underbara man du kande antingen var en illusion ... eller bara en mycket svag person. Ingen dera kanns bra, jag vet. Men du kommer ur det, och du vaxer pa vagen. ❤
Vad hon sager ar fullstandigt ovesantlig ... jag talade om for ex'ets nya att hon inte var viktig nog for mig att komma ihag vad hon sagt, vid nagot tillfalle. Jag horde aldrig nagot mer fran henne.

Kollegan sjuk idag och förmodligen hela veckan. Lika gott det. Skönt att vara själv, men lite stressigt nu på morgonen.

Visst ja ... jag hade den valdigt aggressiva 🙄 yorkshire terriern i dag for forsta gangen. En 10 manaders missforstadd liten kille som antligen fatt ett hem dar han kan vaxa. Inte ett dugg aggressive, men ganska stoddig och lite radd, men mest av allt vansinnigt lycklig att jag agnade mig och FORSTOD ... sa pa en timma fick jag ogonkontakt och att han slappte fokus nar jag sa "Leave it". Han gick riktigt bra i koppel, och hoppade inte pa mig, bara framfor.
Vi gick fram till Tate (Mallen) som fick vanta i bilen i dag och bada fick en godis. (Kyckling, kyckling ar rena knarket for de flesta hundar. Det slar kottbullar) Nar vi borjade fick han till och med Tate pa ett par skall ... och det var ett par ar sedan sist. Nasta vecka raknar jag med att Tate ligger plats pa grasmattan. Det har blir inte sarskilt langvarigt om de inte vill fortsatta med mer specifica grejor.

Och da det ar Memorial day i dag har jag grillat och vi at revbensspjall med sallad (med massor av blabar, nectariner, och annat gott). Det kan handa att jag hallde upp ett glar vin mer an jag tankt :p
Visst ja vin. Nar jag var pa affaren och skulle handla ett par flaskor var jag sa stolt over hur mycket narproducerat vi har sa jag skulle ta en bild. Det slutade med att jag utav nagon mycket marklig anledning slangde upp telefonen i luften, jonglerade med den en stund dar innan den for ner i golvet med en small ... och fortsatte studsa en stund. Jag far aka in till Apple store har i veckan.:cautious:

Det har ar roda viner. Hyllan till vanster ar halften sa lang som den till hoger. Den hogra hyllan har bara "Pacific NorthWest" viner, Oregon och Washington states (mest Pino Noar) och den till vanster ar viner fran Californien, mest Cabernet Sauvignon.
Bakom den finns dock ett par hyllor till med viner fran andra omraden i USA och importerade viner, starkviner, och ytterligare ett par hyllor med vitt och rose.:p

IMG_7282.webp

Tack, vad gulligt! Ja, vi har funderat kring det där. Men...

Jag måste iaf ta fram texter och lämpliga bilder. Det tar mest tid. Att slänga ihop det till pr-material eller upp på hemsida går rätt fort. Och jag tycker det är kul.
Innan jag startade på företaget hade man hyrt in någon firma som översätter främst medicinska texter etc för att göra broschyrer till de tillskott som då såldes. Där skrev de om "gravida ston" och anda saker som blev lite fel i hästtermer. Gravidida ston förekom med.. 😂
Vi måste också formatera om den produkt-info och pr-material som finns för produkterna på ursprungsspråk iom att marknaden ser annorlunda ut där och man också får marknadsföra saker annorlunda rent lagligt. Approachen som funkar där funkar inte här i Skandinavien. För att få fram rätt material måste man dels kunna häst, dels foder, dels vad som drar folk ute i stallarna, vad folk kan behöva hjälp med. Det kräver rutin, tyvärr.
Haha jag känner igen det där! :rofl: Därför tänkte jag att det skulle behövas någon som har åtminstone någon kunskap om hästar, men att det kanske inte behövde vara en lika djup kunskap som er. Men jag har förståelse för dig som tycker att det är roligt, jag tycker att det låter roligt jag också :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama