Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har druckit två glas vin, pratat och chattat med flera vänner och känner en enorm harmoni för första gången på flera månader :love:
Nu ska jag sova som en död, utan oro. Känns gudaskönt att ha ett eget krypin att flytta till. Bort från alla spänningar, tjaffs och utfrysning.
Har det löst sig med boende?
Kram

Hittills idag har jag hunnit handla på både Willys och Maxi och nu ska jag ladda med en kopp kaffe innan jag sätter igång och städar. Har bjudit hit två kompisar i em, bra motivation till o städa :p :).

Jaha.. Till listan kan jag nu lägga hemicrania continua, kronisk paroxysmal hemikrani :wtf:

Den medicin som tar bort symptomen är licensbelagd, så det finns ingen garanti för att jag får den och till nästa skov har jag då fått diklofenak utskrivet. Läkaren trodde dock inte att den skulle ge så stor effekt, men jag ska testa och se och sen höra av mig igen efter nästa skov.

Jag personligen kan ju tycka att det räckte gott och väl med migrän nån gång ibland, mer eller mindre konstant huvudvärk som härstammar från nacken, men nej. Vi lägger till en till kronisk huvudvärk på det liksom :idea: :cautious:

Jaha.. Till listan kan jag nu lägga hemicrania continua, kronisk paroxysmal hemikrani :wtf:

Den medicin som tar bort symptomen är licensbelagd, så det finns ingen garanti för att jag får den och till nästa skov har jag då fått diklofenak utskrivet. Läkaren trodde dock inte att den skulle ge så stor effekt, men jag ska testa och se och sen höra av mig igen efter nästa skov.

Jag personligen kan ju tycka att det räckte gott och väl med migrän nån gång ibland, mer eller mindre konstant huvudvärk som härstammar från nacken, men nej. Vi lägger till en till kronisk huvudvärk på det liksom :idea: :cautious:

Jätteskum inflikning men jag har hört en skröna om att piercing som kallas daith hjälpt vissa med migrän. Sanningshalten låter jag vara osagd men fyi ;)

Jag hade inte pallat att chefen ringt varje kväll! Blir du inte råstressad av det?
Iofs ringde min chef idag och bara "ok datorn har kraschat". Jag är typ en datahacker in disquised så löste det via telefon på typ 2 min men men. Dagligen hade jag inte pallat att ha samtal hängande över mig!
Jag har ju inget val. Nej. Jag avskyr det. Men jag gillar jobbet.

Jätteskum inflikning men jag har hört en skröna om att piercing som kallas daith hjälpt vissa med migrän. Sanningshalten låter jag vara osagd men fyi ;)
Sanningshalten är att vissa upplever att de blir bättre - fast det finns inget vetenskapligt stöd för det. Andra upplever ingen skillnad, en del får besvärliga infektioner av piercingen. Jag är ett äkta migränvrak men skulle inte göra det.

Sanningshalten är att vissa upplever att de blir bättre - fast det finns inget vetenskapligt stöd för det. Andra upplever ingen skillnad, en del får besvärliga infektioner av piercingen. Jag är ett äkta migränvrak men skulle inte göra det.

Sant, jag tycker att placeboeffekter inte är att försumma heller om det gäller sådana. Speciellt på smärtdiagnoser, finns en jätteintressant engelsk dokumentär på SVTPlay under Vetenskapens värld gällande detta. Det rekommenderas även akupunktur om man inte vill pierca.

Sant, jag tycker att placeboeffekter inte är att försumma heller om det gäller sådana. Speciellt på smärtdiagnoser, finns en jätteintressant engelsk dokumentär på SVTPlay under Vetenskapens värld gällande detta. Det rekommenderas även akupunktur om man inte vill pierca.
Jag vet. Men migrän är en svår neurologisk sjukdom där placebo nog inte är mycket att räkna med.

Akupunktur har visat viss lindring i en del studier, men det är också den enda alternativmetoden som gjort det. (Har testat i tre omgångar med olika sjukgymnaster, mig har det inte påverkat alls)

Jag vet. Men migrän är en svår neurologisk sjukdom där placebo nog inte är mycket att räkna med.

Akupunktur har visat viss lindring i en del studier, men det är också den enda alternativmetoden som gjort det. (Har testat i tre omgångar med olika sjukgymnaster, mig har det inte påverkat alls)

Förstår att det är överjävligt, har en vän som det sätter sig på synfältet och gör henne blind i skov.

Förstår att det är överjävligt, har en vän som det sätter sig på synfältet och gör henne blind i skov.
Japp, överjävligt är ordet. Jag har sett olika bud men migrän lär vara den femte eller sjätte mest handikappande sjukdomen enligt WHO.

Kommer just från ett möte med HR och facket om hur arbetsgivaren administrativt ska hantera att jag har sjukfrånvaro varje vecka. :grin:

Min migrän är som en fis i rymden i jämförelse med plågan av den nya huvudvärken och den (migränen) svarar bra på den behandling jag har mot den, så jag fungerar relativt hyfsat även under ett pågående migränskov, så nån piercing eller akupunktur är inte aktuellt som migränbehandling för min del.

Kontaktat facket för första gången i mitt liv. Chefen har inte svarat på mailet jag skickade i går em, men jag vill veta hur jag ska gå vidare om de fortsätter krångla.
Arg, ledsen och känner mig grundlurad just nu. Jag slet arslet av mig för att få det att gå ihop under den tiden jag jobbade, det är INTENSIVT under ansökningsperioden. Inget jag gör för mindre pengar än jag hade fått på a-kassa.. De hade fått avsäga sig kunder om jag inte hade kunnat jobba för dem.
Så mycket ar det värt tydligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama