Vad gör ni?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Och se till att ha brandvarnare hemma! Hade Retro haft det så hade han "bara" varit bostadslös just nu... :down:

Jo, det är verkligen viktigt plus att man faktiskt testar dem så de fungerar (jag har en på vardera över- och undervåningen samt lagt in i min kalender så jag får påminnelse att testa dem regelbundet). Sedan givetvis också brandsläkare och samma sak där, att man ser till att kolla så de mår bra.

Återigen, beklagar förlusten och jag förstår att det drog upp känslor :(

Jo, det är verkligen viktigt plus att man faktiskt testar dem så de fungerar (jag har en på vardera över- och undervåningen samt lagt in i min kalender så jag får påminnelse att testa dem regelbundet). Sedan givetvis också brandsläkare och samma sak där, att man ser till att kolla så de mår bra.

Återigen, beklagar förlusten och jag förstår att det drog upp känslor :(
Mina blinkar iaf, borde testpipa dem också. Släckaren finns i trapphuset och kollades när det renoverades för en månad sen, men jag borde ha en inne också. Pappa har fått en vit som inte är uppsatt, undrar om jag kan sno den? :angel: Det finns fler hos dem så den behövs inte där :)

Just kommit hem från en pressfrukost bestående av detta :d:d:d (ja det går kanon med min diet inför beach 2015... :meh::meh::meh: )

11226654_883834078341039_1561625957_n.jpg

Nu sitter jag i soffan, har öppnat alla fönster och försöker undvika att svettas ihjäl i lägenheten. Älskar sommarvärme men liten lägenhet, högst upp under taket, söderläge. Not so good om man inte älskar att bada i svett :nailbiting:

Just kommit hem från en pressfrukost bestående av detta :d:d:d (ja det går kanon med min diet inför beach 2015... :meh::meh::meh: )

11226654_883834078341039_1561625957_n.jpg

Nu sitter jag i soffan, har öppnat alla fönster och försöker undvika att svettas ihjäl i lägenheten. Älskar sommarvärme men liten lägenhet, högst upp under taket, söderläge. Not so good om man inte älskar att bada i svett :nailbiting:
Mums! :d
Och jag känner igen det där med lägenheten, hade samma problem i min förra etta. På sommaren hade jag som svalast 26 grader inomhus... Och balkongen hade betongväggar så den gick det ju inte att vara på öht.

-------------------------------
Just nu har jag röjt upp i lägenheten tillsammans med boendestödet. Bäddat rent i sängarna också. Ska knata över till mamma med tvätt dom ska få torka ute sen :) och kolla hur det går med grävandet till växthuset :)

Mums! :d
Och jag känner igen det där med lägenheten, hade samma problem i min förra etta. På sommaren hade jag som svalast 26 grader inomhus... Och balkongen hade betongväggar så den gick det ju inte att vara på öht.

-------------------------------
Just nu har jag röjt upp i lägenheten tillsammans med boendestödet. Bäddat rent i sängarna också. Ska knata över till mamma med tvätt dom ska få torka ute sen :) och kolla hur det går med grävandet till växthuset :)

Detta är en tvåa men tyvärr är "alla" fönster åt söder. Och det går inte heller vädra igenom pga det.... Kaossss

Ingen sommarvärme här inte. Mest regn och runt 12 grader.
Har en vetedeg på jäsning och dricker kaffe. Kollat platsbanken. Undrar vad det är för fel på våra husdjur. Det finns 200 m2 i tre plan att vara på men de ska vara på exakt samma kvadratmeter som mig. Känner mig förföljd och trängd!

Just nu svettas jag. Lyckades komma i min nyinköpta klänning i stl 0 (enda storleken som fanns kvar :sneaky: och jag bara "ok". Den håller iofs på att spricka på röven meeeeen :angel:

Blåser svinkallt ute. Värmer mig med kaffe.
Borde rensa kaminen och elda kanske men vi får se :)
Beställde ju ved och först beställde jag 4 kubik, sen ringde han och sa att han fick på 6 kubik på en kärra och jag bara: jaja släng på det med, se var han ute i boda och räknade och då hade han 9 kubik han ville bli av med och nu är vi uppe i tolv haha.
Men jag fick ett suveränt pris och får ved som räcker över vintern så.
Så kan jag köpa blöt ved och lägga på tork sen,
Ska bara bygga nytt vedförråd med hahaha

Packar. Jag har precis tagit ut allt ur barskapet ... herre josses sa mycket alkohol vi har. :crazy: Halvfulla flaskor, kvartsfulla, helt fulla ... Man kan undra varfor vi har tre flaskor Absolut nar vi mycket, mycket sallan dricker starksprit:confused:

Efter en snabb lunch atergar jag nu till packningen. suck!

Har precis lagt mini, varit ut och tittat på en regnbåge och ropat på katten (som inte alls ville komma in) och försöker motstå de nybakade tekakorna som vi gjorde nu ikväll :d

Sitter och glor. Helt slut efter denna dagen. Skulle ridit ikväll men det håller ju blåsa så förbannat och regna på tvären så jag blev sur och struntade i det. Tar igen det i morgon :)
Annars så njuter jag av tanken att jag har fyra dagars ledigt nu. Känns rätt okej ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 567
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 477
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA