Vad gör ni?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis varit till blodsugarna (dvs labb på VC) och lämnat 8! st provrör O_o Fastande dessutom så det var en jäkla tur att det inte var kö, mitt humör var inte på topp direkt :D

Väntar på att klockan ska bli halv tio så jag kommer in till sjukgymnasten. Gruvar mig för all "vård" så jag vill ha det överstökat.

Kunde inte sova inatt för det blåste så.
Blåser fortfarande,men ska ta en tupplur så jag orkar greja sen.
Har lite småsaker att fixa,men det som är ute är ingen idé idag haha :)

Väntar på varmvatten så jag kan duscha. Hatar och förbannar denna pelletspanna som gud glömde.
Nästa månad får vi bergvärme. Jäklar vad här ska duschas då :banana:

Stackarn, ingen blod kvar sen ju! :p
Och jag gnällde med fyra rör.. Eller ja, jag gnäller så fort jag ser en nål :angel:

Nu ska jag ut och gå en sväng, rensa hjärnan lite. Förhoppningsvis blåser jag inte bort.

Haha riktigt så illa är det inte, jag ger bort mer när jag ger blod ;) 18 rör som drar ca 5 ml styck blir inte så mycket ;)

Bakar cheesecake för jag får finbesök. Moster ska ut till en gårdsbutik här i närheten och har med sig morfars bror och hans son. De är båda ungkarlar (eller ja, morfars bror är änkling sedan länge) så det är roligt att fixa riktigt go' fika när de kommer.

Cheesecaken är ett experiment: Vanlig digestivebotten med en fyllning som sas ska imitera en äppelkaka. Smeten ("vaniljsåsen") är smaksatt med vanilj och rom och sedan gjorde jag rätt små bitar av tre äpplen som jag stekte för att få dem mjuka och kryddade med kanel (och litegrann socker). Äpplena direkt på bottnen och sedan smeten ovanpå. Vi får se om det blir ätbart :D

Bakar cheesecake för jag får finbesök. Moster ska ut till en gårdsbutik här i närheten och har med sig morfars bror och hans son. De är båda ungkarlar (eller ja, morfars bror är änkling sedan länge) så det är roligt att fixa riktigt go' fika när de kommer.

Cheesecaken är ett experiment: Vanlig digestivebotten med en fyllning som sas ska imitera en äppelkaka. Smeten ("vaniljsåsen") är smaksatt med vanilj och rom och sedan gjorde jag rätt små bitar av tre äpplen som jag stekte för att få dem mjuka och kryddade med kanel (och litegrann socker). Äpplena direkt på bottnen och sedan smeten ovanpå. Vi får se om det blir ätbart :D
Låter gott om inte annat :)

Det var en uppskattad dusch. Hoppas det finns varmvatten tills sambon kommer hem från jobbet också:angel:
Har precis röjt ur sonens kommande rum som ska gipsas, tapetseras och få nytt golv i med påbörjan i morgon. Om två veckor kommer hans flyttlass. I nuläget delar barnen rum när de är här samtidigt. Pojk på 10 och tös på 13.....tur de är snälla och samarbetsvilliga!
Nu paus med kaffe och gårdagens kanelbullar:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 567
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 477
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9