Vad gör ni?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och suckar över ännu en jobbansökan från helt okvalificerad till ett jobb med tydligt uttalad lägstanivå.

Är det nån som tjänar på att söka jobb man inte ens i långtgående drömmen kan uträtta?

Sitter och suckar över ännu en jobbansökan från helt okvalificerad till ett jobb med tydligt uttalad lägstanivå.

Är det nån som tjänar på att söka jobb man inte ens i långtgående drömmen kan uträtta?
Ibland drivs man till det av AF. Eftersom man MÅSTE söka ett vist antal jobb. AF säger ex 20 jobb i veckan. Men det FINNS inte 20 jobb/veckan man är kvalificerad till att söka i vissa regioner. Vill man inte få varningar och tom få straff med avdragen ersättning så får man söka sånt som ligger utanför ens kompitens så storebror är nöjd:(
Så ja...tyvärr tjänar man på det. Idiotiskt system.

Ja det är så AF fungerar, folk tjänar på att söka även jobb som de inte kommer få, det är jättevanligt särskilt bland de större arbetsgivarna att få tusentals ansökningar från folk som inte är kvalificerade eller passar för jobbet utan som uppenbart sökt för att de tvingats till det. Man kan bara sucka åt det tills något görs med systemet.

Sitter och försöker få rätsida på mig själv för tillfället. Har mått väldigt märkligt hela förmiddagen och insåg just att jag glömt ta mina mediciner fyra dagar i rad :o Har stoppat i mig dagens dos nu tillsammans med lite lunch. Ska lägga mig och vila en stund nu och sen förhoppningsvis komma igång med tentaplugget.

Bakar cheesecake för jag får finbesök. Moster ska ut till en gårdsbutik här i närheten och har med sig morfars bror och hans son. De är båda ungkarlar (eller ja, morfars bror är änkling sedan länge) så det är roligt att fixa riktigt go' fika när de kommer.

Cheesecaken är ett experiment: Vanlig digestivebotten med en fyllning som sas ska imitera en äppelkaka. Smeten ("vaniljsåsen") är smaksatt med vanilj och rom och sedan gjorde jag rätt små bitar av tre äpplen som jag stekte för att få dem mjuka och kryddade med kanel (och litegrann socker). Äpplena direkt på bottnen och sedan smeten ovanpå. Vi får se om det blir ätbart :D

Cheesecaken blev god och väldigt uppskattad :) :up: det var väldigt trevligt med lite besök och det är så roligt att fixa lite extra åt de äldre släktingarna.

Jag har precis hittat tva flyttlador till med fotografier fran MammaO_o Jag hade en svag forhoppning att jag skulle hinna scanna de flesta fotografier i den flyttkartong jag redan hade hittat, efter att jag packat resten av huset och innan jag packar dator och scanner. Inte en chance! Oh well ... It is what it is!

Är på orimligt tjurigt humör trots att ingenting har hänt och ska ta en lång dusch för att försöka skaka av mig tjurigheten. Dels för min egen skull (det är så tråkigt att vara sur!) och dels för min stackars sambos skull, han har inte gjort något fel och får ändå dras med min surmulna uppenbarelse :o :angel:

Haha, på mitt förra jobb fick vi en gång en handskriven lapp som ansökan. Det stod typ "Jag heter XXX och bor på landet utanför XXX. Jag har inget körtkort." Dvs, jag kan inte under några som helst omständigheter ta mig till jobbet. :up:

Trimmat hundar och undrar varför jag alltid faller för dom långhåriga pälsbollarna och inte har vett nog att skaffa korthårigt eftersom jag avskyr pälsvården :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 567
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 477
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar