Enya
Trådstartare
Sv: Vad gör ni?
Analysen kommer före resultatet och i min egentliga ögon innebär analys att man analyserar resultatet men så är det inte alls tyvärr. Märkligt det där. Tyvärr verkar det som om jagi nte hittar rapportmallen vi har fått så jag kan bara titta i andra rapporter vi har skrivit i grupp och själv.
Så har jag tidigare skrivit också men så började jag på lernia Det är därför det är så besvärligt att tänka rätt nu.Nu kollade jag upp vad som stod i vår uppsatshandledning när jag skrev min C-uppsats. Det är samma som finns på uppsatsguiden.se
Analysen är en mycket viktig del av uppsatsen då resultaten av ens undersökning kan ställas mot existerande teorier och tidigare forskning.
Undersökningar leder alltid fram till vissa resultat. Dessa redovisas på ett logiskt och lättförstått sätt i uppsatsen. Resultatredovisningen är av mycket stor vikt eftersom den ligger till grund för både analysen och slutsatsen.
Slutsatserna återfinns som namnet antyder i slutet av uppsatsen. I slutsatsen redovisar man intressanta bitar från uppsatsen och summerar sina upptäckter.
Analysen kommer före resultatet och i min egentliga ögon innebär analys att man analyserar resultatet men så är det inte alls tyvärr. Märkligt det där. Tyvärr verkar det som om jagi nte hittar rapportmallen vi har fått så jag kan bara titta i andra rapporter vi har skrivit i grupp och själv.