Vad gör ni?

Sv: Vad gör ni?

Nu kollade jag upp vad som stod i vår uppsatshandledning när jag skrev min C-uppsats. Det är samma som finns på uppsatsguiden.se

Analysen är en mycket viktig del av uppsatsen då resultaten av ens undersökning kan ställas mot existerande teorier och tidigare forskning.

Undersökningar leder alltid fram till vissa resultat. Dessa redovisas på ett logiskt och lättförstått sätt i uppsatsen. Resultatredovisningen är av mycket stor vikt eftersom den ligger till grund för både analysen och slutsatsen.

Slutsatserna återfinns som namnet antyder i slutet av uppsatsen. I slutsatsen redovisar man intressanta bitar från uppsatsen och summerar sina upptäckter.
Så har jag tidigare skrivit också men så började jag på lernia :D Det är därför det är så besvärligt att tänka rätt nu.
Analysen kommer före resultatet och i min egentliga ögon innebär analys att man analyserar resultatet men så är det inte alls tyvärr. Märkligt det där. Tyvärr verkar det som om jagi nte hittar rapportmallen vi har fått så jag kan bara titta i andra rapporter vi har skrivit i grupp och själv.

Just nu sitter jag och dricker te och väntar på att Navy CIS ska börja.

Ninnurur: Tack för tipset om att ponnyakuten börjat, det blir att kolla på det imorgon. :)

Aha, här går något sådantaktigt på tv. Jag kastar ett getöga då och då när jag behöver tänka! :D Skriver fortfarande, men är på slutsatsen nu. Insåg just med en klump i magen att jag har abstractet kvar och jag känner mest att jag inte riktigt kan tänka sådär på engelska! Kan inte skicka in rapporten utan heller!! Vad ska jag göra, någon som har tips på hur man får rätt på översättningen så det blir flytande och bra?

Annars verkar rapporten verkligen ta form nu, som tur är.

Usch, den ska in i morgon senast kl 16 och jag är i skolan hela dagen och har inte tid att fila mer då! Blä för att vara ute seeeeent! Men ack vad jag är knäpp som aldrig lär mig! :p Om jag inte minns fel lovade jag mig själv att inte vara sent ute denna gången... nåväl, den lär ju bli klar någon gång, som tur är! Sedan har jag två omtentor att göra och efter det är höstterminen avslutat äntligen! Det tar sig det tar sig!

Har denna i lurarna nu:

http://www.youtube.com/watch?v=Zbqri1SO3ao

Har sörplat te i massor i kväll, men kamomillte... brukar säga att jag inte blir trött av det men nu är jag helt såsig och jag har ändå sovit rätt mycket senaste tiden :D Halsen värker dock fortfarande men jag har ingen feber i alla fall! Då slipper jag missa något i morgon!

Morr! 300 ord för mycket! Sålla.. bort med oviktiga ord.... och oviktigt material.... :D

Senast ändrad:

Undrar om man måste ha med förord. Har inte haft det förut och har aldrig fått det påpekat. Det står ju med i rapportmallen. Jag gillar inte förord till små rapporter. Känns onödigt.

Abstractet kvar.
Är det fusk att inte göra det själv....?

Senast ändrad:

Usch saknar inte rapportskrivandet alls :)

Kollar film på netflix, sen måste jag ju kolla ponnyakuten.
Ska söka några jobb och sen förbereda inför möten imorrn.

Vad menar du med att inte göra abstracten själv :)? Den är ju en "sammanfattning" av det du har skrivit, så det blir ju svårt att kopiera någon annanstans ifrån ;).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: soom
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Angel
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka