Vad gör ni?

Sv: Vad gör ni?

Fyllde kycklingen med mögelost och det blev katastrof - för skarp ost.
Fläskfilé ska bara skäras i 2-3 centimeters medaljonger och saltas o peppras. Sen stekas så dom precis "går färdigt" när dom tas ur stekpannan. Sen god sås till av valfri sort.

I resultatet skriver du just precis den fakta som du kommit fram till. I slutsatsen lägger du in egen diskussion och åsikter.

*kl*
Just nu tittar jag på Så ska det låta och funderar på hur jag ska lägga upp morgondagen. Att behöva ha dotra hemma från dagis ändrar planeringen en aning :D

I resultatet skriver du just precis den fakta som du kommit fram till. I slutsatsen lägger du in egen diskussion och åsikter.

*kl*
Just nu tittar jag på Så ska det låta och funderar på hur jag ska lägga upp morgondagen. Att behöva ha dotra hemma från dagis ändrar planeringen en aning :D

Jag har ju itne gjort nån undersökning! :arghh: Jag har inte kommit fram till nåt, bara skrivit fakta i analysen, frågan är om jag ska förandra det till min LIAplats.... det såtr det inget om i alla fall. Men frågeställningen är typ "hur ser kösituationen inom vården ut" ska ändras 300 gånger till men på ett ungefär. Mins du senast jag skrev :o Ochså i sista minuten och också med smileysar som :arghh::(. Att jag aldrig lär mig ;)

Men slutsatser, suck jag bara upprepar allt ju, känns det som, just att resultat och slutsats särskiljs åt så där.

Fyllde kycklingen med mögelost och det blev katastrof - för skarp ost.
Fläskfilé ska bara skäras i 2-3 centimeters medaljonger och saltas o peppras. Sen stekas så dom precis "går färdigt" när dom tas ur stekpannan. Sen god sås till av valfri sort.

Aha så mögelost och kyckling är inte så gott ihop om man får fel sort? Men fläskfilé är så gott! :)

Nu är jag hungrig igen. Sitter med en mugg te och är godissugen också.

I resultatet ska det inte finnas någon diskussion runt resultaten eller tolkning av dem. Det sker sedan i analysen och slutsatsen.

Tänk
resultat = så här många står i kö
Analys = varför ser det ut så
Slutsats = en diskussion runt analysen och resultat där du lägger in dina egna slutsatser runt varför det ser ut som det gör och även kan presentera förslag på lösningar.

Och ja, det blir en hel del upprepningar!

I resultatet ska det inte finnas någon diskussion runt resultaten eller tolkning av dem. Det sker sedan i analysen och slutsatsen.

Tänk
resultat = så här många står i kö
Analys = varför ser det ut så
Slutsats = en diskussion runt analysen och resultat där du lägger in dina egna slutsatser runt varför det ser ut som det gör och även kan presentera förslag på lösningar.

Och ja, det blir en hel del upprepningar!

Nej nej, du har fel :nailbiting:

Inledning
Metod
Analys
Resultat
Slutsats

Det är så vi ska skriva :nailbiting: Det är krångligt när det bara är... eller ja bara och bar, men ÄR upprepningar :p

Enda förslag på lösningar jag kan komma på är MER pengar till VÅRDEN :D

Senast ändrad:

Jag funderar på om det inte är

analys- FAKTA om vårdgarantin
resultat-hur de på min klinik följer vårdgarantin
slutsats- varför det ser ut som det gör och vad det kan bero på

Är det så kanske?

Sitter i soffan och har precis beställt hem en crosstrainer, så efterlängtat! Idag har varit en riktig träningsdag med både simning och gym i förmiddags och sen en mils pw efter middagen. Så jag är värd en stund i soffan nu. Innan jag går och lägger mig måste jag dock hinna skicka iväg några jobbmail och lämna in min uppsats på juridiken, sen blir det väl ett samtal till killen också.. :p

Igår åkte vi 120milmoch hämtade en ponny, kom hem vid 7.30 imorse. Då vattnade och matade vi flocken, sen sov vi middag.

Har plogat, skottat, mockat transport och stall, städat ur bilen och vattnat och matat ponnyerna igen.

Sen sov vi lite till.

Nu tittar vi på varsin serie och lyssnar på snöovädret. Syns varken att vi plogat eller skottat :p

Alltså, förlåt! Jag ska inte ge mig på några akademiska försök när gravidhjärna de luxe slagit till :o :banghead:

Glöm vad jag skrev...

Alltså, förlåt! Jag ska inte ge mig på några akademiska försök när gravidhjärna de luxe slagit till :o :banghead:

Glöm vad jag skrev...

Men hade du fel? Eller du tänkte väl rätt? Eller har jag missförstått?

Nooo, jagä r inte gravid, jag är sån här helt vanligt också! :D

Igår åkte vi 120milmoch hämtade en ponny, kom hem vid 7.30 imorse. Då vattnade och matade vi flocken, sen sov vi middag.

Har plogat, skottat, mockat transport och stall, städat ur bilen och vattnat och matat ponnyerna igen.

Sen sov vi lite till.

Nu tittar vi på varsin serie och lyssnar på snöovädret. Syns varken att vi plogat eller skottat :p

Himla massa på ett dygn! har ni mycket snö? Är det snö i Nyköping också nu?

Sitter i soffan och har precis beställt hem en crosstrainer, så efterlängtat! Idag har varit en riktig träningsdag med både simning och gym i förmiddags och sen en mils pw efter middagen. Så jag är värd en stund i soffan nu. Innan jag går och lägger mig måste jag dock hinna skicka iväg några jobbmail och lämna in min uppsats på juridiken, sen blir det väl ett samtal till killen också.. :p

Oh jösses, klart du får sitta i soffan :D

Har du skriivt klart uppsatsen?

Nu ska jag duscha misstänker jag. Jag skulle skriva något men glömde det och nu ligger det i hjärnan och pockar på mig, så jag måste förflytta mig till ett varmt ställe och fundera vidare utan att se ord framför mig. Bäst att skynda mig, The Walking Dead börjar kl 22!

Sitter i fåtöljen och det är väll egentligen dags att gnugga nötter räta till pyjamasen be aftonbönen och tacka för sig....

Det var inte mycket när vi åkte förbi men det kan ju ha ändrats :)

Jag ser nog inte mitt russ imorgon :D

Nu kollade jag upp vad som stod i vår uppsatshandledning när jag skrev min C-uppsats. Det är samma som finns på uppsatsguiden.se

Analysen är en mycket viktig del av uppsatsen då resultaten av ens undersökning kan ställas mot existerande teorier och tidigare forskning.

Undersökningar leder alltid fram till vissa resultat. Dessa redovisas på ett logiskt och lättförstått sätt i uppsatsen. Resultatredovisningen är av mycket stor vikt eftersom den ligger till grund för både analysen och slutsatsen.

Slutsatserna återfinns som namnet antyder i slutet av uppsatsen. I slutsatsen redovisar man intressanta bitar från uppsatsen och summerar sina upptäckter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: soom
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Angel
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka