Vad gör ni?

Sv: Vad gör ni?

PG tips är engelska tepåsar, en engelsk teblandning som ger mycket starkare och godare te än "vanliga" tepåsar. Jag gillar löste annars, men är just nu insnöad på detta te.

Kvällens agenda ser ut så här:

Funderingar inför årets sommarfest
Väntar på tillräcklig inspiration för att avverka kvällens löprunda
Gå igenom (minst) ett förundersökningsprotokoll

Och någonstans före läggdags hoppas jag också lyckas producera en lunchlåda till i morgon.

Kvällens agenda ser ut så här:

Funderingar inför årets sommarfest
Väntar på tillräcklig inspiration för att avverka kvällens löprunda
Gå igenom (minst) ett förundersökningsprotokoll

Och någonstans före läggdags hoppas jag också lyckas producera en lunchlåda till i morgon.

Sommarfest? Vad ska ni göra? :D

Vad är det du ska förundersöka? Låter spännande!

Sommarfesten ska förhoppningsvis bli en mordgåta! Testade det förra sommaren och det gav absolut mersmak. Men kräver inte så lite planering, så jag tänkte försöka börja i tid i år. Framåt april-maj så kör det liksom ihop sig med allting annat ändå. :D

Förundersökningsprotokollet är dock inte en mordgåta, lyckligtvis. Utan "bara" stöldbrott. Men inte så bara för den som drabbas ju. Och kanske inte för de som är häktade och misstänkta heller?

Sommarfesten ska förhoppningsvis bli en mordgåta! Testade det förra sommaren och det gav absolut mersmak. Men kräver inte så lite planering, så jag tänkte försöka börja i tid i år. Framåt april-maj så kör det liksom ihop sig med allting annat ändå. :D

Förundersökningsprotokollet är dock inte en mordgåta, lyckligtvis. Utan "bara" stöldbrott. Men inte så bara för den som drabbas ju. Och kanske inte för de som är häktade och misstänkta heller?

Men det låter ju jätteintressant! Kan du inte förklara lite?:) Hur många är ni, hur lägger du upp det osv :o

Det kan man se på..... jag tappade ordet. Men jag menar på nätet. Visst går det?

Jag gör ingenting just nu, slösurfar och kollar på film bara.

Tidigare idag lämnade vi gammelhunden på dagis då skrotfia har börjat löpa och gamlingen blir helt dum i huvudet av det :(
Efter det var vi och letade efter ett tikskydd men tyvärr utan framgång.
Sen var det dags för kurs i rallylydnad med lilleputten Robin och det gick jättebra men fyy fan vad kallt det var!
Märks att man inte är van vid kylan brr!!

När kursen var klar frös jag som en isbit men var tvungen att åka förbi stallet och mocka, tänkte först bara göra det nödvändigaste men efter lite mockning blev jag varm så det blev en ridtur iaf :)

Sen blev det "fredagspizza" och nu har jag som sagt dött i soffan med datorn i knät..

Jag gör ingenting just nu, slösurfar och kollar på film bara.

Tidigare idag lämnade vi gammelhunden på dagis då skrotfia har börjat löpa och gamlingen blir helt dum i huvudet av det :(
Efter det var vi och letade efter ett tikskydd men tyvärr utan framgång.
Sen var det dags för kurs i rallylydnad med lilleputten Robin och det gick jättebra men fyy fan vad kallt det var!
Märks att man inte är van vid kylan brr!!

När kursen var klar frös jag som en isbit men var tvungen att åka förbi stallet och mocka, tänkte först bara göra det nödvändigaste men efter lite mockning blev jag varm så det blev en ridtur iaf :)

Sen blev det "fredagspizza" och nu har jag som sagt dött i soffan med datorn i knät..

Jag såg hos en som vi köpte en barnvagn för några dagar sedan hos att hennes hund hade blöja på sig! Rätt smart!

Kallt är det ja, men jag före drar det framför allt regn :D

Här finns en schysst bas som förklaring: http://www.svenskamordgator.se/se/

Men sedan kan man ju skaffa ett manus och utgå från och stuva om lite som man själv tycker - eller om man har rikligt med tid och fantasi kan man också knåpa ihop allt från grunden. Säkert skulle man kunna bygga på någon deckare eller något avsnitt av Morden i Midsomer till exempel. Men det är en hel del jox med att få ihop alla inbördes kopplingar mellan gästernas karaktärer och lämpliga ledtrådar till var och en - varje gäst fick en egenskriven introduktion och vars två individuella fortsättnings"manus" under festens gång - så jag tyckte det var bra att ha något att utgå från som stomme.

Men kul är det i alla fall! Och alltid trevligt att tänka på sommaren som förhoppningsvis kommer när det är kallt och mörkt utanför... :D

Här finns en schysst bas som förklaring: http://www.svenskamordgator.se/se/

Men sedan kan man ju skaffa ett manus och utgå från och stuva om lite som man själv tycker - eller om man har rikligt med tid och fantasi kan man också knåpa ihop allt från grunden. Säkert skulle man kunna bygga på någon deckare eller något avsnitt av Morden i Midsomer till exempel. Men det är en hel del jox med att få ihop alla inbördes kopplingar mellan gästernas karaktärer och lämpliga ledtrådar till var och en - varje gäst fick en egenskriven introduktion och vars två individuella fortsättnings"manus" under festens gång - så jag tyckte det var bra att ha något att utgå från som stomme.

Men kul är det i alla fall! Och alltid trevligt att tänka på sommaren som förhoppningsvis kommer när det är kallt och mörkt utanför... :D

Men vad häftigt! Hade varit kul att testa! :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: soom
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Angel
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka