Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kvällens agenda ser ut så här:
Funderingar inför årets sommarfest
Väntar på tillräcklig inspiration för att avverka kvällens löprunda
Gå igenom (minst) ett förundersökningsprotokoll
Och någonstans före läggdags hoppas jag också lyckas producera en lunchlåda till i morgon.
Jag väntar på att kl ska bli 19 så att man får se Ponnyakuten
Sommarfesten ska förhoppningsvis bli en mordgåta! Testade det förra sommaren och det gav absolut mersmak. Men kräver inte så lite planering, så jag tänkte försöka börja i tid i år. Framåt april-maj så kör det liksom ihop sig med allting annat ändå.
Förundersökningsprotokollet är dock inte en mordgåta, lyckligtvis. Utan "bara" stöldbrott. Men inte så bara för den som drabbas ju. Och kanske inte för de som är häktade och misstänkta heller?
Var hittar man det?
Willys har i alla fall, annars vet jag inte.
Jag gör ingenting just nu, slösurfar och kollar på film bara.
Tidigare idag lämnade vi gammelhunden på dagis då skrotfia har börjat löpa och gamlingen blir helt dum i huvudet av det
Efter det var vi och letade efter ett tikskydd men tyvärr utan framgång.
Sen var det dags för kurs i rallylydnad med lilleputten Robin och det gick jättebra men fyy fan vad kallt det var!
Märks att man inte är van vid kylan brr!!
När kursen var klar frös jag som en isbit men var tvungen att åka förbi stallet och mocka, tänkte först bara göra det nödvändigaste men efter lite mockning blev jag varm så det blev en ridtur iaf
Sen blev det "fredagspizza" och nu har jag som sagt dött i soffan med datorn i knät..
Jopp, Barnkanalen eller svtplay
Här finns en schysst bas som förklaring: http://www.svenskamordgator.se/se/
Men sedan kan man ju skaffa ett manus och utgå från och stuva om lite som man själv tycker - eller om man har rikligt med tid och fantasi kan man också knåpa ihop allt från grunden. Säkert skulle man kunna bygga på någon deckare eller något avsnitt av Morden i Midsomer till exempel. Men det är en hel del jox med att få ihop alla inbördes kopplingar mellan gästernas karaktärer och lämpliga ledtrådar till var och en - varje gäst fick en egenskriven introduktion och vars två individuella fortsättnings"manus" under festens gång - så jag tyckte det var bra att ha något att utgå från som stomme.
Men kul är det i alla fall! Och alltid trevligt att tänka på sommaren som förhoppningsvis kommer när det är kallt och mörkt utanför...