Vad gör ni?

Sv: Vad gör ni?

VJag har undrat många gånger varför är det så mycket svårare att skriva korta rapporter än långa? Borde vara tvärtom tycker jag, mycket ologiskt och dumt!

Jag har precis bytt om och ska åka till gymmet för att köra ett spinpass. :) Sen ska jag göra spinpasset ogjort med en fredagspizza. :D

O_o Förvirrad blev jag!

*KL*

Jag packar för att åka till Luleå, lagar mat och roar bonusbarnen.

Mår inte speciellt bra, en jäkla förkylning som inte vill gå över. Men nu har jag verkligen inte tid för den så hoppas att den försvinner väldigt snart.

Pluggar. Har tenta på fredag och har inte alls läst så mycket som jag borde...:banghead: Tänkte börja i förmiddags men var ute och gick och sen lagade jag mat, tvättade ett par tvättar... allt utom det jag skulle göra.
Så nu sitter jag här och läser en tjock bok och sammanfattar samtidigt. Det är så dödens trist (trots att ämnet är intressant) så jag måste slösurfa lite då och då för att hålla mig vaken.

Mannen städar ut julen för att jag ska få läsro så jag får inte pausa för mycket.:o

Vid sånna här tillfällen saknar jag att jag inte dricker kaffe! Kaffe luktar dessutom gott, så jag borde börja med plugg-kaffe! :D Jag gillar cappucino men min mage tål verkligen inte kaffe så det hade inte blivit mycket gjort om jag druckit kaffe.... :o

Har plockat undan dom sista julsakerna. Hu vad tom det blev. Vi unnade oss fläskfilé idag som kompensation för den inte alls goda kyckling jag gjorde till nyår - hu för den också.

Vad hände med kycklingen?

Fläskfilé har jag inte ätit på länge. Hur gör du din?

O_o Förvirrad blev jag!

*KL*

Jag packar för att åka till Luleå, lagar mat och roar bonusbarnen.

Mår inte speciellt bra, en jäkla förkylning som inte vill gå över. Men nu har jag verkligen inte tid för den så hoppas att den försvinner väldigt snart.

Krya på dig! :bump::bump:

Det är alltså brittisk "christmas cake", denna sort

http://britishfood.about.com/od/christmasrecipes/r/xmascake.htm

Jag är ensam om att tycka om den i min familj, förr så gjorde jag en varje år men fick slänga det mesta för att det var bara jag som åt. Så jag tar varje chans jag får att äta den ;)

En supergod kaka som hon hade gjort själv, det var en hel flaska konjak i den :D

Det låter gott!

Avdunstar alkoholen? Eller man kan inte äta så mycket av den? :D

Jag ligger på soffan med diverse graviditetskrämpor och funderar på om man kan få ut bebisen snabbare på något sätt ;) 5 veckor till beräknad förlossning känns som en evighet!

Annars väntar jag mest på att mannen ska komma hem från fotbollsträning så vi kan laga middag ihop :)

De är så satans envisa ibland att stanna inne i magen när man vill ha ut dem! :D

Ja varför är det så svårt??

Surfar runt på nätet (buke och fb) medan jag funderar på livet i allmänhet. När det är dags för barn, när allt ska bli bra igen och vi kan få leva utan att saker och tinga kommer emellan.

Svåra frågor. Jag tror inte de har några självklara svar heller! :(

Har lovat att göra en folder åt en förening jag är med i så nu började jag göra en mall i indesign. Konstaterar att jag lyckats glömma det mesta under de 18 månaderna som gått sedan jag använda det sist...

Vid sånna här tillfällen saknar jag att jag inte dricker kaffe! Kaffe luktar dessutom gott, så jag borde börja med plugg-kaffe! :D Jag gillar cappucino men min mage tål verkligen inte kaffe så det hade inte blivit mycket gjort om jag druckit kaffe.... :o

Jag dricker te! Starkt engelskt te, PG tips, hur många stora muggar som helst! Plugg-te är perfekt!

Ja, vad hittar ni på just nu?

Har precis kommit in efter att ha skottat sisådär femton ton snö. Ont överallt och genomsvett - men det känns så bra!

Ska äta en omelett och sedan ta itu med tentaskrivande. Det sistnämnda däremot känns inte kul fast att det är intressant egentligen. Men det har blivit för mycket stillasittande det senaste halvåret. Ska inte jobba heltid och studera på halvfart igen. Hellre snöskottande på halvfart!

Har lovat att göra en folder åt en förening jag är med i så nu började jag göra en mall i indesign. Konstaterar att jag lyckats glömma det mesta under de 18 månaderna som gått sedan jag använda det sist...

Visst är det intressant hur mycket man kan stoppa in i huvudet men som trillar ut igen relativt fort? Hoppas du hittar det du tappat!

Jag dricker te! Starkt engelskt te, PG tips, hur många stora muggar som helst! Plugg-te är perfekt!

PG? Är det en tesort? Jag har kamomill-te, är lite kräsen men jag är dock redo att ta till vad som helst om det kan hjälpa mig hålla mig vaken på nätterna när jag skriver! :D

Har precis kommit in efter att ha skottat sisådär femton ton snö. Ont överallt och genomsvett - men det känns så bra!

Ska äta en omelett och sedan ta itu med tentaskrivande. Det sistnämnda däremot känns inte kul fast att det är intressant egentligen. Men det har blivit för mycket stillasittande det senaste halvåret. Ska inte jobba heltid och studera på halvfart igen. Hellre snöskottande på halvfart!

Det är inte kul alls med mycket stillasittande! Jag känner lite samma, ju mer man sitter desto mindre orkar man göra annat när man inte måste sitta.

Ett löpband framför dator och tv hade inte suttit fel tror jag! Men de är dyra! :cautious::D

Var bor du med så mycket snö förresten?

Senast ändrad:

Svåra frågor. Jag tror inte de har några självklara svar heller! :(

Nä, det är väl tyvärr så. En dag i sänder - det har blivit familjens motto.
Nu funderar jag och sambon på om vi inte ska klä på oss ordentligt med reflexer och ge oss ut på en mörkertur i skogen med hundarna. Snö, frisk luft och glada hundar brukar dra upp humöret även om det bara är för en kortare stund.

Nä, det är väl tyvärr så. En dag i sänder - det har blivit familjens motto.
Nu funderar jag och sambon på om vi inte ska klä på oss ordentligt med reflexer och ge oss ut på en mörkertur i skogen med hundarna. Snö, frisk luft och glada hundar brukar dra upp humöret även om det bara är för en kortare stund.

Ja GÅ! så länge ni orkar! Det gör en jättegott! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: soom
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Angel
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 940
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka