Snurrfian
Moderator
Så länge hunden lever tänker jag? Jag menar uppfödare ska väl vara ett stöd så länge man har kvar hunden?Hur långt bakåt "straffas" man?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge hunden lever tänker jag? Jag menar uppfödare ska väl vara ett stöd så länge man har kvar hunden?Hur långt bakåt "straffas" man?
Så länge hunden lever tänker jag? Jag menar uppfödare ska väl vara ett stöd så länge man har kvar hunden?
Kör hunden till uppfödaren @AraSlei
Vi bor på landet, med hundgårdar så vi skulle nog klara oss länge. Blir vi alla riktigt dåliga så hoppas jag att några i vår närmsta familj är pigga och kan ta dom.
Så klartJag tänkte att uppfödaren *host @AraSlei * åker runt och hämtar upp hundarna om vi behöver hjälp va?
Jag var influensasjuk i februari med över 40 graders feber i trefyra dagar och trots att jag har sambo (som då ännu inte jobbade hemma) så tog mina föräldrar hunden två nätter. Jag klarade inte av att lämna soffan själv och det fanns inte en chans att jag skulle orka ut för att kissa henne.Tanken slog mig efter att jag insåg att en inte alls ska gå ut om en blir sjuk i Covid-19. Vilket ju inte är så otänkbart att en blir just nu. Men vad gör jag med hunden? Den ska ju ut minst 3-4 ggr/dag. Jag bor mitt i en småstad, hade varit en annan sak om jag var mitt i skogen eller på landet.
Jag har några bekanta som skulle kunna ha henne, förutsatt att de är friska. Men hur görs det praktiskt om jag inte får gå ut? Skicka ut hunden med en matpåse på bron?
Vad har ni för kris-hund-plan?
Jag har nästan alltid skött mina hundar ensam, oavsett om jag haft influensa med jättehög feber så har jag på något sätt lyckats gå runt huset med dom. Proppat i mig panodil och gått ut precis när den verkat som bäst.
Är som tur var väldigt sällan mer än småförkyld
Klart man kan gå ut med hundarna, om någon människa vill krypa upp i mitt ansikte är det väl upp till dom.Mja. Jag är väl inte mest orolig för egen del, men vill ju inte pestsmitta omgivningen. Var väl mest det som blev min hang-up eftersom det sägs att en inte ska gå ut alls, men som hundägare måste en ju det...
Aldrig att jag skulle utsätta någon för smitta om jag kunnat undvika det, Vad är de tör fel på folk? Är hundarna mer värda än människor?Hoppas vid gud att inte mina 11 labbevalpköpare tänker så om covid kommer tillbaka i höst