Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vippan skrev:Ni som inte har areal att sprida det på själva? Hämtar grannen? Ligger det kvar? Annan smart lösning?
Tips önskas!
EmblaAsk skrev:Ett tips är att strö med torv, mörkt, jag vet men den blandningen är ganska lätt att sälja till villaägare som jordförbättring, behöver dock kompostera ett år så att det blir fin jordförbättring.
vippan skrev:Hur fungerar det här med kompostmask egentligen? Håller de sig i gödselhögen eller "smiter" de iväg? Var får man tag på dem samt finns det info någonstans?
Masse skrev:Nä jag har inte märkt att masken skulle äta upp några levande växter. Det ända som dom gett sig på har varit sur halm som låg vid sidan om gödselstacken. Så när våren kom var det i stort sett ingen halm kvar bara jord.
Eftersom masken används i många vanliga små komposter så tror jag inte att gör annat än vanlig mask om den kommer ut i trädgården.
Det enda jag är nyfiken på är om jag kommer att kunna "rädda" dem gamla masken nu när gödseln ska ut eller om jag måste fylla på med nya.