Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter vid det extremt(!) stökiga köksbordet och dricker te. Det pissregnar ute och ska göra så hela dagen, men om jag inte vill gå ut finns det ju onekligen annat att sysselsätta sig med. Jag vill mest sova. Längtar efter sommaren.

Vi har redan diskuterat det med @tornblomma, det blir så kletigt att ta reda på. Gift är mycket renare :up:

Seriöst: Vad har hänt? *kram*
Åh sant det tänkte jag på.

Nej jag är bara allmänt trött (kan inte sova innan sambon kommer hem från sitt nattjobb och nu har han jobbat några nätter i rad), behöver ladda om inför nästa periods tentaplugg trots vi har haft två tentor de senaste 4 veckorna, sonen blir lite väl jobbig med lite sömn och kusinerna i andra huset som han vill leka med, det är 18 grader inte bara, jag måste egentligen hålla på med flytten då det är mina enda lediga dagar innan 11 december men eftersom kusinerna är här lär det inte bli något vettigt alls, min mamma försöker övertala mig att ha två personer till på adventsfirandet vi ska ha här nästa helg som jag egentligen inte har tid att ha alls men jag vill träffa min kusin och moster och min mamma spelar fult.
Det blir lite.
Jag har dock fått min ansökan till CSN godkänd så något positivt i alla fall

Ah, livet alltså @Kethets :grin:

Kan du inte dumpa sonen hos kusinerna (och deras föräldrar) ett tag så du kan göra det du ska? :)

Toppen med CSN :up:
Ja exakt. Rent tekniskt hade jag kunnat göra det men är bara en förälder och min svärmor som inte egentligen orkar riktigt att ha dem här (detta är då min uppfattning hon har aldrig sagt något) så känns inte schysst att lämna honom där då det lär vara farmor som passar dem.

Ja exakt. Rent tekniskt hade jag kunnat göra det men är bara en förälder och min svärmor som inte egentligen orkar riktigt att ha dem här (detta är då min uppfattning hon har aldrig sagt något) så känns inte schysst att lämna honom där då det lär vara farmor som passar dem.

Synd, det hade ju annars varit praktiskt.

Synd, det hade ju annars varit praktiskt.
Ja men jag förstår henne, inte ens jag orkar med dem ihop i vanliga fall. Blir så jäkla uppstissade och sonen glömmer allt vad regler heter.
Och för att klaga lite till ger inte sig en av kusinerna med att tjöta om att få hålla stövaren, stövaren som nästan håller på att dra omkull mig någon gång om dagen. Har lust att löta hen hålla bara för att få slut på tjötet

Har påbörjat städning av lägenhet och kollar på inomhusteräningen från Stocholm, samt funderar på livet i allmänhet. Gör jag inget, kommer jag nog kollapsa snart :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka