Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, nätt och jämnt enligt särbon (om jag placerat dig på rätt ställe) :p

Han är född i Sandviken och hävdar att han inte är född i Norrland :D

Han har rätt! Han är inte född i norrland!

I somras vaar jag med systersonens vänner på¨Power Meet och en av hans vänner blev irriterad på mig när jag sa att jag kom från Norrland! Han sa åt mig att säga att jag är från Norrbotten och jag kontratde med att om vi ska vara så petiga så är jag faktist från Lappland :laugh:

Han blev tyst då :p

Han har rätt! Han är inte född i norrland!

I somras vaar jag med systersonens vänner på¨Power Meet och en av hans vänner blev irriterad på mig när jag sa att jag kom från Norrland! Han sa åt mig att säga att jag är från Norrbotten och jag kontratde med att om vi ska vara så petiga så är jag faktist från Lappland :laugh:

Han blev tyst då :p

Tja, ska vi vara petiga går gränsen för Svealand vid Dalgränsen så Gästrikland är Norrland :p Jag är hälften norrlänning för mamma är född i Sandviken (jag härstammar från valloner i Storvik/Åshammar plus att mormor kom från Alfta) :)

Tja, ska vi vara petiga går gränsen för Svealand vid Dalgränsen så Gästrikland är Norrland :p Jag är hälften norrlänning för mamma är född i Sandviken (jag härstammar från valloner i Storvik/Åshammar plus att mormor kom från Alfta) :)

Var tvungen att Googla var Alfta ligger :D

Vet var gränsen går men den är inte rätt tycker jag, Halva Sverige består av Norrland...

Var tvungen att Googla var Alfta ligger :D

Vet var gränsen går men den är inte rätt tycker jag, Halva Sverige består av Norrland...

Jag har funderat på att släktforska lite (är ju van att göra det på hästar så jag skulle nog inte ha några större problem att göra det med människor :p). Det fanns släktforskning gjord på morfars släkt men den kom bort vid en flytt för många år sedan :(

Mormors släkt vet jag nästan ingenting om och pappas har jag lite koll på när det gäller hans mammas sida.

Jag har funderat på att släktforska lite (är ju van att göra det på hästar så jag skulle nog inte ha några större problem att göra det med människor :p). Det fanns släktforskning gjord på morfars släkt men den kom bort vid en flytt för många år sedan :(

Mormors släkt vet jag nästan ingenting om och pappas har jag lite koll på när det gäller hans mammas sida.

Har också velat släktforska men mina farföräldrar var samer så det är kört på den sidan och min mormor kom tydligen från Ryssland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka