Den norrländska...
Den enda rätta kusten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den norrländska...
Aha! Jag bor på västkustenDen norrländska...
Aha! Jag bor på västkusten
Den norrländska...
Men man får ju flytta dit man får jobb Är uppvuxen vid VänernHelt fel kust!
Men man får ju flytta dit man får jobb Är uppvuxen vid Vänern
Tja, nätt och jämnt enligt särbon (om jag placerat dig på rätt ställe)
Han är född i Sandviken och hävdar att han inte är född i Norrland
Han har rätt! Han är inte född i norrland!
I somras vaar jag med systersonens vänner på¨Power Meet och en av hans vänner blev irriterad på mig när jag sa att jag kom från Norrland! Han sa åt mig att säga att jag är från Norrbotten och jag kontratde med att om vi ska vara så petiga så är jag faktist från Lappland
Han blev tyst då
Tja, ska vi vara petiga går gränsen för Svealand vid Dalgränsen så Gästrikland är Norrland Jag är hälften norrlänning för mamma är född i Sandviken (jag härstammar från valloner i Storvik/Åshammar plus att mormor kom från Alfta)
Var tvungen att Googla var Alfta ligger
Vet var gränsen går men den är inte rätt tycker jag, Halva Sverige består av Norrland...
Jag har funderat på att släktforska lite (är ju van att göra det på hästar så jag skulle nog inte ha några större problem att göra det med människor ). Det fanns släktforskning gjord på morfars släkt men den kom bort vid en flytt för många år sedan
Mormors släkt vet jag nästan ingenting om och pappas har jag lite koll på när det gäller hans mammas sida.
Ojoj, du skulle inte har varit omtyckt av Herman Lundborg!Har också velat släktforska men mina farföräldrar var samer så det är kört på den sidan och min mormor kom tydligen från Ryssland.
Har också velat släktforska men mina farföräldrar var samer så det är kört på den sidan och min mormor kom tydligen från Ryssland.