Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att tabletten ska börja verka så jag kan somna lugnt. Nervös inför att gå till ny läkare imorgon, rädd att hen har förutfattad mening och inte vill hjälpa mig :o. Förhoppningsvis bara ångesten som spökar.

Imorgon kväll blir det jobb. Bästa kollegan har sagt att om jag mår dåligt efter läkarbesöket så behöver jag typ inte göra mer än fika och gosa med patienterna (inte humanvården, kan jag ju tillägga :p).

Väntar också på att mina ska verka så jag får sova. Jag har läkartid den 3/12 till en ny, är också rädd att inte blir trodd men jag måste gå dit för jag orkar inte mes värken mera..... Det värsta är nästan den 9/12 för då ska jag ha telefontid med en av mina neurologer, han tror detfinitivt INTE på mig men nu får dom banne mig skriva en remiss till smärtmottaningen och för en sömnutredning för något är galet!

BTW härlig kollerga och jag håller tummarna för dig imorgon!

Jag tror inte man kan köra bil på mina romrussin... :o jag var kanske lite väl överentusiastisk med rommen :D

Det ar lite som min "cranberry sauce" da ... Sonen kallar den for "Cranberry sasen man blir full av":o Riktigt sa illa ar det inte, men det ar ganska mycket bourbon i den ... och dessutom tror jag att jag oste i ungefar 3 dl for mycket forra aret. :angel: Men den var god.:p

I dag har jag gjort Cranberry sauce, sedan har jag plockat av bryssel kal av sina stanglar och rensat (och DET ar ett skitjobb om nagot) for att gora brysselkal med granat appel karnor. Jag har ocksa forberett min "slow cooker" med "mulled wine" som inte ar som glogg ... men lite anda.:p I morgon ar det Thanksgiving och da varmer jag upp cranberry saucen, satter pa slowcookern medan jag jobbar med hundarna, och fixar brysselkalen nar jag kommer hem och star i duschen. LOL ... allt ar utraknat.:cool: Sedan gar jag upp till sonen och Thanksgiving festen med hela familjen och nagra goda vanner. Jag GILLAR verkligen Thanksgiving. :D

Nu ar det dags for sangen. Princess DIva har redan lagt sig, och nu ar det min tur. G'natt alla ...

yawn.gif

Äter frukost. Har ingen lust alls att gå till jobbet men jag tror varken kollegor eller patienter blir glada om jag inte dyker upp.

Sitter på jobbet och är såå trött i ögat. Försöker muntra upp mig med att jag ska åka och provrida imorgon men det fungerar inte riktigt, vill bara åka hem och sova..

Mitt jobb levererar till ett bygge i Uppsala, men det är antagligen inte samma bygge. Och våra grejer är gjorda för att förvaras utomhus :D
Möjligen samma bygge, eller nåt av våra. Vi lagerhåller kök till mååååånga byggen :D Flest på Rosendal. Om ditt är till JM på Åriket så är det till min systers bygge :D

Möjligen samma bygge, eller nåt av våra. Vi lagerhåller kök till mååååånga byggen :D Flest på Rosendal. Om ditt är till JM på Åriket så är det till min systers bygge :D
Jag vet inte riktigt vart i Uppsala det ligger, men vet att det inte är till JM vi levererar. Jobbar på ett PEAB företag ;) Men ser du några röda lastbilar som åker runt med betongväggar är det från oss. :D

Jag vet inte riktigt vart i Uppsala det ligger, men vet att det inte är till JM vi levererar. Jobbar på ett PEAB företag ;) Men ser du några röda lastbilar som åker runt med betongväggar är det från oss. :D
Peab Smaragden har vi haft köken till, och Peab Båghuset har vi haft fönster och balkongdörrar till :D Tyvärr ser ju jag väldigt lite av byggena eftersom jag sitter på kontoret vid lagret, en mil utanför stan... Men ibland åker jag med vårt skåp in på leveranser bara för att jag är nyfiken på vad som händer där :D

Peab Smaragden har vi haft köken till, och Peab Båghuset har vi haft fönster och balkongdörrar till :D Tyvärr ser ju jag väldigt lite av byggena eftersom jag sitter på kontoret vid lagret, en mil utanför stan... Men ibland åker jag med vårt skåp in på leveranser bara för att jag är nyfiken på vad som händer där :D
Det är inte Peab vi leverar till, utan trygga boendet. I Stockholm leverars det till två stora byggen :D Själv har jag ritat 13 villor som håller på att monteras i ystad.

Jag ska ut och kolla på en villa idag :D
Det är ju kul att se när det händer nåt om det man pratat om liksom :) Däremot så gillar jag inte riktigt den förtätning som är på många byggen, både lägenheter och villor/parhus/radhus. Det byggs så att man ser rätt in till grannen på många ställen :crazy: Men jag antar att det behövs med tanke på den bostadsbrist som är här i stan.

Det är ju kul att se när det händer nåt om det man pratat om liksom :) Däremot så gillar jag inte riktigt den förtätning som är på många byggen, både lägenheter och villor/parhus/radhus. Det byggs så att man ser rätt in till grannen på många ställen :crazy: Men jag antar att det behövs med tanke på den bostadsbrist som är här i stan.
Dom villorna jag har ritat i ystad är det 3,5m mellan husen och de sitter ihop med en carport. Skulle aldrig vilja leva så.

Dom villorna jag har ritat i ystad är det 3,5m mellan husen och de sitter ihop med en carport. Skulle aldrig vilja leva så.
Tänk dig det och så i vardagsrummet så har de satt stora fönster istället för väggar åt tre håll. Så har det byggts i Lindbacken här. :crazy: De stackarna som bor där har ju tvingats sätta upp insynsskydd åt alla håll och kanter! Så jäkla korkat byggt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka