Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg just att man alltid ska ha rent och undanplockat i sin lgh för när man inte har det så ringer det någon okänd på dörren.... Kul att bjuda in någon när hemmet ser ut som F.A.N

Där fick jag för att jag sorterade tvätten på vardagsrumsgolvet och sket i disken imorse.....

Sitter framför kaminen med ett glas rödvin och väntar på att middagen i ugnen ska bli klar.
Har motionerat alla friska hårbollar, mockat hela ladan, fyllt på vatten och njutit av solskenet och frosten. Har dessutom ÄNTLIGEN fått upp en lampa i ladan och klappar mig själv på axeln eftersom jag varit så duktig idag.

Tinar mina isbitar till fötter framför kaminen. Har släpat hem stora tallgrenar från grannens nyhuggna skog. Getterna blir så glada att få gnaga av barken. Men mina fötter lider.

Apropå kamin och elda: Är det någon som har provat sådana här loggs? Det verkar så praktiskt när man har bråttom och inte hinner fylla på ved hela tiden. Är det så bra som det verkar?

Tinar mina isbitar till fötter framför kaminen. Har släpat hem stora tallgrenar från grannens nyhuggna skog. Getterna blir så glada att få gnaga av barken. Men mina fötter lider.

Apropå kamin och elda: Är det någon som har provat sådana här loggs? Det verkar så praktiskt när man har bråttom och inte hinner fylla på ved hela tiden. Är det så bra som det verkar?

Jag har provat det när jag fölvakade i ett vedledat hus. Tyckte det funkade jättebra!

Jag tycker om dem, lägger man in några stycken så håller det sig några timmar. Perfekt när man ska iväg till stallet eller så.

Låter som om du behöver skaffa dig bättre skor så att du slipper isbitsfötter :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 020
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka