Kan tänka mig det, olyckor brukar ha en tendens att ligga i det undermedvetna och spöka. Gäller att försöka komma över dom och inse att man kan och att olyckan inte ska hända igen.
Jag har inte dubbdäck på min bil heller, bosatt i Småland, kör med friktionsdäck. Deras gummiblandning är gjorda för att klara kyliga temperaturer. Har inget behov av dubb, går lika bra att ta sig fram på odubbat och jag tycker det är riktigt bra när det inte är så mycket snö och is på vägarna, för då har man fortfarande bra fäste och sliter varken på vägbanan eller dubb, som det skulle gjort om man kört med dubbdäck.
Oavsett vilka däck man har på sin bil, ska man köra förnuftigt, vilket vissa inte gör, typ dom som tror att bara för att de har dubbdäck och 4hjulsdriven bil kommer fram överallt på vintern.... fel, det är den som sitter bakom ratten som avgör om man kommer fram eller inte.
Ni kanske skulle testa friktionsdäck om ni pendlar så mycket mellan norr och söder med väderomslagen osv, kan det vara något tror du eller kommer det bidra mer ont till din bearbetning av olyckan?