Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite annorlunda mot att köra bil, har själv kört många varv på åkern, när jag var ihop med mitt X. Det enda jag inte gjort är att plöja, det tror jag är lite svårt att få snyggt om man inte är van vill säga. :p
Ok ja jag funderade på om det var som att köra bil . Men det är andra spakar då. Är det bara spakar till händerna eller även fötterna?

Tittar på Dumma mig och ska sen stoppa barnet i badet. Funderar på om jag ens ska försöka slå in stolen eller om det räcker med ett fint band runt den?

Verkar knepigt att slå in en stol, även om den inte är så stor :p Om du inte råkar ha en lagom stor låda att stoppa den i förstås! Annars skulle jag satsa på ett fint band bara :up:

Ok ja jag funderade på om det var som att köra bil . Men det är andra spakar då. Är det bara spakar till händerna eller även fötterna?
Det var som att köra bil ja, du har koppling, växelspak. Förvisso finns hög- och lågväxel, men när man väl kommit på hur det fungerar så går det. Finns handgas också, på nyare modeller används den oftast när man vill ha upp varvtalet på traktorn, t ex när man ska kapa ved och vill ha lite varv i motorn så kraftuttaget bak orkar dra runt kapen. :)

Har haft en lugn och skön morgon! Mysa med katten i sängen, ut i regnet och titta på (:angel:) när maken fyllde på fågelmat och kollade råttfällor, tända lite värmeljus och sen yoga :love: Nu är det hög tid att äta lite frukost innan jag tar dag i dagen på riktigt.

Det var som att köra bil ja, du har koppling, växelspak. Förvisso finns hög- och lågväxel, men när man väl kommit på hur det fungerar så går det. Finns handgas också, på nyare modeller används den oftast när man vill ha upp varvtalet på traktorn, t ex när man ska kapa ved och vill ha lite varv i motorn så kraftuttaget bak orkar dra runt kapen. :)
Aha... Får se om jag får pröva någon gång... Det vore roligt..,:)

Jag läser sällan ikapp :p

Jag måste ta på mig och sonen så vi kan åka och handla, dessutom måste det dammsugas men jag orkar inte...

Jepp jag hoppas jag hittar någon med traktor att låna!
Dags att lära känna någon. Jag minns det jag tyckte var läskigt med den traktorn jag körde var att den hade två bromspedaler som, man kan göra så de sitter ihop. De bromsar nämligen bara en sida, t ex vänstersida eller högersidan, såvida man inte trycker ner båda samtidigt då bromsar alla sidor. Minns jag slant med foten en gång så hela traktorn gjorde en sväng, rätt in i ladugården, så det blev ett litet jack i knuten, hade en skopa på framför traktorn. Gisses va jag skämdes efteråt, men nu så här långt efter kan jag skratta åt det och va glad att det inte blev värre. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 149
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
14 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka