Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ar MYCKET miljo medvetna har i Oregon

Jag måste bara fråga, bor du i Portland?

Det är visserligen 10 år sedan jag var där sist men jag älskar/de Portland:heart Mina vänner där har tyvärr flyttat till Vermont så jag har liksom ingen anledning att åka nu för tiden men jag tror jag skall ta mig en tur till sommaren/hösten.

Hoppas morgonkaffet smakade bra!

Sitter och funderar på en överraskning till min fina sambo. Vi har hängt i hop i ett år nu och för stunden och fram till jul jobbar han sjukt mycket. Känner att han är värd nått extra. Lutar åt att dra ner till Göteborg ( har bara 45 min dit) och äta något riktigt, riktigt gott. Hade varit lite skönt att komma från väggarna här hemma för en kväll. Men har också Trollhättan och Vänersborg på nära håll. Där är vi heller aldrig. Men Uddevalla känns för hemma.
Någon som har ett bra tips på mysig restaurang med riktig klass på maten?
Inte asiatiskt. Helst kött eller Italienskt.

Sitter och funderar på en överraskning till min fina sambo. Vi har hängt i hop i ett år nu och för stunden och fram till jul jobbar han sjukt mycket. Känner att han är värd nått extra. Lutar åt att dra ner till Göteborg ( har bara 45 min dit) och äta något riktigt, riktigt gott. Hade varit lite skönt att komma från väggarna här hemma för en kväll. Men har också Trollhättan och Vänersborg på nära håll. Där är vi heller aldrig. Men Uddevalla känns för hemma.
Någon som har ett bra tips på mysig restaurang med riktig klass på maten?
Inte asiatiskt. Helst kött eller Italienskt.
I Göteborg finns ju jensens boefhouse. Eller vad det nu heter haha

Jag vet inte riktigt vad du menar med high class eller romantiskt men på Pasta + har jag alltid fått god mat :d Ligger i närheten av Scandinavium.
Var där i lördags. Beasås på hink, köttbullarna var halvfabrikat liksom pepparsåsen. Köttet var tort och genomstekt trots att de frågade om hur det skulle vara och vi alla bad om medium. Två beställde musslor men fick mest tomma skal. Superbesviken:(

Strömavbrott tills i morgon. Bok och sterainljus nu. 11% kvar på mobilen. Ilandsproblem de lux.

Var där i lördags. Beasås på hink, köttbullarna var halvfabrikat liksom pepparsåsen. Köttet var tort och genomstekt trots att de frågade om hur det skulle vara och vi alla bad om medium. Två beställde musslor men fick mest tomma skal. Superbesviken:(

Men så tråkigt! Jag har ätit olika pasta- och kötträtter där, minst en gång per år i 15+ år, och alltid varit nöjd. Fått köttet precis som jag vill ha det och lätt att byta ut saker i rätterna. Just bearnaisesåsen har jag aldrig ätit där så den kan jag inte uttala mig om men det låter inte alls roligt :(
Andra restauranger som jag har ätit på för några år sen är Vivaldi och ?. Vet dock inte hur de är nu.

Jag måste bara fråga, bor du i Portland?

Det är visserligen 10 år sedan jag var där sist men jag älskar/de Portland:heart Mina vänner där har tyvärr flyttat till Vermont så jag har liksom ingen anledning att åka nu för tiden men jag tror jag skall ta mig en tur till sommaren/hösten.

Hoppas morgonkaffet smakade bra!

Yes, jag har just flyttat upp till Portland fran South Carolina. Ganska stor skillnad kan jag saga. Eller rattare sagt, jag bor i Hillsboro, men det ar som att saga att man inte bor i Stockholm utan i Enskede.:p
Jag stormtrivs har aven om det ar kallt med mina matt matt. Det ar runt 10 - 15 grader och jag ar van att det ska vara minst 25*C sa jag ar kall. Mina rottisar alskar det och ar bara glada och ystra. :D Det ar en fantastisk natur har ... och jag alskar den diversa samlingen manniskor som finns har. Folk ar lika accepterande och toleranta har som i San Francisco arean.
Sag till om du kommer hit sa far vi traffas.:)

Jag sitter och laser pa korkorts teorin:eek: Har kan man inte bara byta ut korkortet utan man maste skriva teorin igen. Vilket jag kan forsta, det ar stor skillnad mot i South Carolina, har ska man till och med veta hur man kor ekonomiskt.:angel:

Det far nog ta nagra dagar till innan jag aker for att fixa korkortet, jag misstanker att jag behover nya glasogon, sa det ar bast att jag fixar det forst.

Senast ändrad:
Men så tråkigt! Jag har ätit olika pasta- och kötträtter där, minst en gång per år i 15+ år, och alltid varit nöjd. Fått köttet precis som jag vill ha det och lätt att byta ut saker i rätterna. Just bearnaisesåsen har jag aldrig ätit där så den kan jag inte uttala mig om men det låter inte alls roligt :(
Andra restauranger som jag har ätit på för några år sen är Vivaldi och ?. Vet dock inte hur de är nu.
Vi hade en allergiker med oss och de kom ut med såshinkar och köttbullepaket så vi fick läsa själva. Kändes minst sagt B att få en hink sås i knät!!!
Pepparsåsen smakade vidrigt. Bara grädde och koagulerinsämnen och inte en sevretris kikade förbi på hela besöket. När vi bad om notan uppstod förvirring för ingen servitör ville kännas vid bordet. Vi var helt mållösa!

Så allt utom pasta+ och Nordstan funkar :p

John Blund verkar haft det stressigt i natt för han har kommit och gått här.
Lite sur på honom faktiskt, hade behövt sova ordentligt med tanke på arbetssituationen idag.

Så trevligt att träffa @Anna igår :love: plus att jag fick ju bra tips av henne om lunchställe så det blev en gigantisk Toast Skagen på Le Pain Francais i Nordstan :d brödet var så gott att jag var tvungen att köpa med mig ett hem :up:

Hem ja... jag är i Göteborg fortfarande... särbons plan (dvs "vilken plan") :grin: sket sig så vi fick sova över hos en av hans chefer. Jag är väl inte speciellt upprörd men lite irriterande är det allt eftersom jag inte har några hygiengrejor eller medicin med mig. Jaja, tur att man har snälla grannar med nyckel som tittar till katterna.

Nu håller han på att starta valpet (eller iaf prova) sedan ska vi till Feltema och köpa batteri. Jag har någon avlägsen förhoppning om att komma hem i den här veckan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits