Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och när det gäller Postnord har jag en dagsfärsk historia:
en kollega ska köpa ett hus och efter att mäklaren strulat lite fick han och hans sambo igår besked att de ska posta det signerade avtalet till banken med express. De betalar 150 kronor till Postnord för expresstjänsten. Då ska brevet vara framme senast 10 idag. Tror ni att brevet är framme senast 10 idag? Nix.
Han ringer Postnord och det visar sig att de har tappat bort brevet :eek: Deras lösning på detta problem? Att de återbetalar de 150 kronorna.

Om jag hade ekonomi och bil hade jag anmält oss för länge sedan :(
Du kan börja med att göra spårrutor hemma. Bra nybörjarövining för både hund och förare :)

Välj ut en gräsplätt där det inte går en massa folk el djur som luktar. Och ta med en pinne el annat som markör och 20 godisar.

Trampa upp en ruta på ca 1 m2 genom att dra fötterna runt fyrkanten som en "ram" och trampa runt lite i den. Droppa godisar i hörnerna och i rutan. Markera ut det en hörnet som du vill starta vid (och så du vet var rutan är exakt.)
Var noga med att inte trampa nära rutan så du smittar med din lukt. Så ta därför ett rejält kliv från dina fotspår till blivande rutan. Och ett rejält kliv där ifrån.

Sen hämtar du hunden. Visa den fram till starthörnet som du märkt ut och låt den hitta godisarna. Den kommer relativt snart koppla samman din lukt med godisbelöningen. Räkna godisarna hunden äter upp och ta bort hunden och belöna den när godiset är slut. Då finns ingen belöning mer i rutan att jobba för.

Så småning om kan du börja göra raka spår med godis i på samma sätt :)

Senast ändrad av en moderator:
Och när det gäller Postnord har jag en dagsfärsk historia:
en kollega ska köpa ett hus och efter att mäklaren strulat lite fick han och hans sambo igår besked att de ska posta det signerade avtalet till banken med express. De betalar 150 kronor till Postnord för expresstjänsten. Då ska brevet vara framme senast 10 idag. Tror ni att brevet är framme senast 10 idag? Nix.
Han ringer Postnord och det visar sig att de har tappat bort brevet :eek: Deras lösning på detta problem? Att de återbetalar de 150 kronorna.

Det var DHL's losning nar vi skickade viktiga dokument fran Sverige till USA. Det skulle vara framme tva dagar senare. Dokumenten skannades in nar vi avlamnade dem, men var inte skannade nagons stans tre dagar senare. DHL gjorde da en intern sokning och kunde inte hitta det nagon stans. Kuvaret dok ovantat upp tre veckor senare i USA.:confused: Hur det tagit sig genom tullen utan nagon documentation forstar inte nagon. Det var dock aldeles for sent for oss ... och vi anvander nu bara UPS eller Fedex och da komer grejorna fram i tid.:cool:

Det var DHL's losning nar vi skickade viktiga dokument fran Sverige till USA. Det skulle vara framme tva dagar senare. Dokumenten skannades in nar vi avlamnade dem, men var inte skannade nagons stans tre dagar senare. DHL gjorde da en intern sokning och kunde inte hitta det nagon stans. Kuvaret dok ovantat upp tre veckor senare i USA.:confused: Hur det tagit sig genom tullen utan nagon documentation forstar inte nagon. Det var dock aldeles for sent for oss ... och vi anvander nu bara UPS eller Fedex och da komer grejorna fram i tid.:cool:

Att något så enkelt som att få ett kolli från plats A till plats B kan vara så besvärligt? :confused:
Min kollega tyckte att det var föga tröst att få tillbaka 150 kronor när det strular med ett lån på nästan 2 milljoner :grin:

Nu ar det sa mycket prat om glogg att det ar dags att aka och kopa ett par flaskor billigt vin och gora glogg. :D Jag gor inte traditionell glogg ... utan en variant som inte kraver russin och mandel och jox utan som man dricker i STORA glas.:angel:

Hemma ensam i lägenheten efter en promenad efter middagen :) Hade gått längre om inte batteriet i nya headsetet hade lagt av :p Riktigt skönt väder ute efter duggregn tidigare. Mina torra slemhinnor älskade luftfuktigheten :D
Mamma hade shoppat en massa fina toppar åt mig :) så klädproblemet till lördag är löst! :up: den bästa är jag tyvärr fortfarande lite för stor för, den gick på men är tajt. Det är en grå HP-tshirt som det bla står Ministry of magic på :love: Undrar om jag kan hävda att jag är en auror när jag har den på mig? :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar