Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hem ja... jag är i Göteborg fortfarande... särbons plan (dvs "vilken plan") :grin: sket sig så vi fick sova över hos en av hans chefer. Jag är väl inte speciellt upprörd men lite irriterande är det allt eftersom jag inte har några hygiengrejor eller medicin med mig. Jaja, tur att man har snälla grannar med nyckel som tittar till katterna.

Nu håller han på att starta valpet (eller iaf prova) sedan ska vi till Feltema och köpa batteri. Jag har någon avlägsen förhoppning om att komma hem i den här veckan :p
Antingen har du ett oändligt tålamod eller så är du kär :D

Så trevligt att träffa @Anna igår :love: plus att jag fick ju bra tips av henne om lunchställe så det blev en gigantisk Toast Skagen på Le Pain Francais i Nordstan :d brödet var så gott att jag var tvungen att köpa med mig ett hem :up:

Den är bedårande god. Jag har bara ätit den en gång - när jag tänkte äta "något lätt" av någon anledning, kommer inte ihåg om jag skulle på ett träningspass eller någon fika efter eller vad det kan ha varit. Yeah right, det är ju typ ett halvt kilo räkor på den!

Jag ska strax gå hemifrån, ska på ett seminarium om kineser ;) Kände mig jättefin, ny snygg grön tröja, matchande ögonskugga så jag ser riktigt piffig ut... und so weiter. Och så går jag och skvätter kvarg på framsidan av tröjan och stoppar maskarapinnen rätt i ögat. Vad ger ni mig för det? ;)

Men kvargen gick bort med lite vigoröst gnuggande, och jag lyckades städa runt ögat med sjutton tops. Så ingen skada skedd, egentligen.

Önskar att det var lite kallare ute idag så jag kunde ta på mig mina fina luddiga plommonlila öronmuffar som jag köpte i Warszawa i helgen. Fick aldrig ha sådana när jag var barn, för på den tiden trodde man fortfarande att kroppsvärmen försvann rakt genom huvudet och därmed var pannband eller öronmuffar inte goda nog, det skulle vara MÖSSA. Helst med tofs uppepå, för att säkerställa att värmen inte rymde ;) :P

Ligger kvar i sängen och funderar på om jag måste glra något i dag. Ska äta lunch med särbon kl 13 i övrigt inget planerat. Tror jag tar min bok och sätter mej i soffan och hoppar över städningen. Städningen finns säkert kvar i morgon med

Har levererat en omgång kök ut till Lindbacken. Fy så tätt det byggs där ute! :eek: Jag skulle INTE vilja bo där, ens om jag fick betalt för det. Nu väntar jag på att chefen och AF ska dyka upp så att vi kan skriva papper och förlänga praktiken ett tag till.

Han kommer säkerligen till dig först! Jag har legat villig i sängen i en timme nu men han är inte här än heller :devil:

Sorry att du fick vänta, det var inte meningen. Det tog en stund att somna men sedan har jag sovit såååå gott. Tyvärr missade John Blund att jag hade beställt vackra drömmar. Drömde ingenting.

Hopppas du sovit gott efter att han väl anlände:love: Ha en bra dag!!

Yes, jag har just flyttat upp till Portland fran South Carolina. Ganska stor skillnad kan jag saga. Eller rattare sagt, jag bor i Hillsboro, men det ar som att saga att man inte bor i Stockholm utan i Enskede.:p
Jag stormtrivs har aven om det ar kallt med mina matt matt. Det ar runt 10 - 15 grader och jag ar van att det ska vara minst 25*C sa jag ar kall. Mina rottisar alskar det och ar bara glada och ystra. :D Det ar en fantastisk natur har ... och jag alskar den diversa samlingen manniskor som finns har. Folk ar lika accepterande och toleranta har som i San Francisco arean.
Sag till om du kommer hit sa far vi traffas.:)

Jag sitter och laser pa korkorts teorin:eek: Har kan man inte bara byta ut korkortet utan man maste skriva teorin igen. Vilket jag kan forsta, det ar stor skillnad mot i South Carolina, har ska man till och med veta hur man kor ekonomiskt.:angel:

Det far nog ta nagra dagar till innan jag aker for att fixa korkortet, jag misstanker att jag behover nya glasogon, sa det ar bast att jag fixar det forst.

Vad jag blir avundsjuk! Jag gillar också naturen i Oregon, så vackert och lite skandinaviskt, är det fortfarande populärt med brunch i Columbia Gorge?

Jag är inte helt säker på var Hillsboro ligger, mina vänner bodde i Beaverton och jag kan fortfarande sakna frisören jag hittade i Beaverton Mall. Hon var superduktig men hon är nog inte kvar.

Det är verkligen stor skillnad på människorna i SC och i Oregon. Har jobbat en del med en jurist från Charlotte NC och det var en riktig Red Neck. Jag föredrar absolut Portlands befolkning.

Klart jag hör av mig om jag kommer i väg till Portland.

Lycka till med körkortet, jag visste inte att Oregon var så hårda i sina krav. Jag har körkort från Florida och det var närmast ett skämt, besiktningskvinnan som testade mig var så imponerad över att jag både kunde köra med stick shift och på vinterföre att hon nästan glömde varför jag var där. Godkänd innan jag backat ut från parkeringen.

Ha en fin dag och give my regards to Portland:heart

Undrar om jag ska gå en liten promenad... orkar jag det, det kanske räcker att gå ut och gosa med hästarna... :angel:

Igår kväll så tappade jag orken totalt och ögonen ville bara blunda, så jag gick och tempade mig... 39,5 :eek: - då gick jag till sängen! John Blunds brorsa Johnny Blund kom till mig och stannade hela natten :love:.
Något piggare idag men feber ändå :( blääää...

Så trevligt att träffa @Anna igår :love: plus att jag fick ju bra tips av henne om lunchställe så det blev en gigantisk Toast Skagen på Le Pain Francais i Nordstan :d brödet var så gott att jag var tvungen att köpa med mig ett hem :up:

Hem ja... jag är i Göteborg fortfarande... särbons plan (dvs "vilken plan") :grin: sket sig så vi fick sova över hos en av hans chefer. Jag är väl inte speciellt upprörd men lite irriterande är det allt eftersom jag inte har några hygiengrejor eller medicin med mig. Jaja, tur att man har snälla grannar med nyckel som tittar till katterna.

Nu håller han på att starta valpet (eller iaf prova) sedan ska vi till Feltema och köpa batteri. Jag har någon avlägsen förhoppning om att komma hem i den här veckan :p
Men visst skulle du köra särbons bil hem? Det är väl bara att åka, han kan väl strula sig hem på egen hand... :angel: :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits