Ninnurur
Trådstartare
Var inte ledsen för det, alla brandmän är inte vältränade sexsymboler. Min svärfar till exempel. Har alltid undrat hur han klarade fysproverna öht?Höll mig på benen, inga brandmän i min lgh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var inte ledsen för det, alla brandmän är inte vältränade sexsymboler. Min svärfar till exempel. Har alltid undrat hur han klarade fysproverna öht?Höll mig på benen, inga brandmän i min lgh
Dumma trisslottJag bytte till mig en ny lott av min tidigare vinst och kan meddela att det lär dröja innan jag blir miljonär
Määh!Höll mig på benen, inga brandmän i min lgh
Var inte ledsen för det, alla brandmän är inte vältränade sexsymboler. Min svärfar till exempel. Har alltid undrat hur han klarade fysproverna öht?
Höll mig på benen, inga brandmän i min lgh
Låter frestande men jag har ännu mer frestande saker på agendan, nämligen turkiskt hamamMamma och pappa ska visst ha vinprovning på fredag, ska du komma hit och råka hänga på den med mig?
Så nesligt! (Men kanske ändå bäst så )
Bah! Jävla fusk!Låter frestande men jag har ännu mer frestande saker på agendan, nämligen turkiskt hamam
Ja det har du rätt i, är väldigt less på sjukhus så jag ändå vägrat stanna kvar
Sjukhus är tråkigt. Det enda positiva är om det finns puddingar att titta på. Alternativt puddingar att äta.
Finns aldrig några puddingar på mitt sjukhus, min pudding jag hade som läkare fick flytta mig till en överläkare. Jag var inte nöjd! Nu har jag ingen trevlig, lång, snygg och vältalig karl att träffa jag ska på läkarbesök! Jag har en kort, butter, sur, icke tilltalande karl som uppenbart tycker illa om mig som läkare istället
( som patient ska man tydligen inte vara påläst och envis )
Borde väl gå att göra. Jag menar vi talar ju om pudding-het.Men usch då! Kan man byta läkare baserat på puddingheten tro?
Borde väl gå att göra. Jag menar vi talar ju om pudding-het.
Seriösa grejor.
Bra att du tog upp det. Synd att de inte själva hade tänkt på att du tex skulle få kontor nära de andra lärarna istället för en skrubb.Ja, vi måste sitta så länge med eleverna. Kommunen har beslutat (oklart på vilken forskning de stöder sig) att de ska ha lektioner sex timmar om dagen. Det ger två timmar till annat.
Jag bad att få tala med chefen på lunchen. Berättade att jag tvekar om jag klarar av detta. Hen sa att de absolut inte vill att jag börjar se mig om efter något annat för att jag behövs. Det värmde.
Vi hade ett bra samtal och jag blev tagen på allvar. Hen sa att det inte framgått att jag haft det så tungt eftersom jag är så positiv. Det fanns flera vägar att underlätta och min arbetssituation var verkligen inte rimlig.
Senare idag kom en lösning i form av att jag får byta klassrum och hamna en våning upp i närheten av de andra som har elever på samma nivå. Samt att jag får dela kontor (hurra!!) med två andra duktiga lärare. Jag får flytta från min ensamma skrubb i utkanten av komplexet till ett kontor mitt i. Bara att kunna gå till en kollega för att få tips och kunna prata på raster och pauser. Det blir värt mycket.
Den nivå jag undervisar på handlar om att förstå svenska på lite mer avancerad nivå än bara kunna glosor. Visst är det bra med studiebesök men det måste fungera praktiskt och jag är inte människa att fixa det.
Idag började vi verbveckan som eleverna bett om. Vi har nött verbgrupper. När de här dagarna är över ska jag kunna väcka dem mitt i natten och de ska kunna rabbla tempus på verb i respektive grupp. (kan ni det ? )
Vi ska fortsätta med pronomen, adverb och omvänd ordföljd. Gulligt av eleverna att KRÄVA mer grammatik och ha en önskelista på sådant de vill jobba extra med
De som kommer från arabländer är irriterade över att vi har så många ord i svenskan som betyder flera saker. I arabiskan är det tydligen inte så?
Men usch då! Kan man byta läkare baserat på puddingheten tro?
Går säkert i vanliga fall men när man har MS får man vara glad om man har en "egen" neurolog överhuvudtaget