Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns lockande att duscha av sig tre dgs febersvett, är dock rejält ostadig så detta kommer att antagligen att sluta med att jag ligger som en strandad val i badkaret och får ringa 112. Med min tur kommer det några snygga brandmän som får dra upp mig från badkaret och då skäms jag nog över mina oansade kroppsdelar och omålade tånaglar!

Känns lockande att duscha av sig tre dgs febersvett, är dock rejält ostadig så detta kommer att antagligen att sluta med att jag ligger som en strandad val i badkaret och får ringa 112. Med min tur kommer det några snygga brandmän som får dra upp mig från badkaret och då skäms jag nog över mina oansade kroppsdelar och omålade tånaglar!
Förlåt men ...... HAHAHAHAHAHA:D

@tanten: Ta hand om dig! :heart Sådana tider låter inte ens lagliga, facket och skyddsombudet lär inte godkänna det. Som @Snurrfian säger, kan man inte ha någon aktivitet utanför skolans väggar?
Du ska vara rädd om dig! :heart
Men det låter som om organisationen har en hel del att jobba med, frågan är om ni måste sitta så länge med eleverna? Går det inte att förlägga en del av undervisningen tex utomhus? Lite konversationsövningar ute i naturen, prata om växter, områden, vad som förväntas av dem i Sverige osv Titta på hembygdsgårdar, museum, bondgårdar, parker eller vad som finns i närheten av där ni är. (Här inser jag att jag inte ha koll på var i landet du bor eller om det är helt ute på landet eller i en mindre stad. ;) )
Det kan aldrig vara meningen att du ska köra slut på dig själv och dina elever! :heart
Ja, vi måste sitta så länge med eleverna. Kommunen har beslutat (oklart på vilken forskning de stöder sig) att de ska ha lektioner sex timmar om dagen. Det ger två timmar till annat.

Jag bad att få tala med chefen på lunchen. Berättade att jag tvekar om jag klarar av detta. Hen sa att de absolut inte vill att jag börjar se mig om efter något annat för att jag behövs. Det värmde.

Vi hade ett bra samtal och jag blev tagen på allvar. Hen sa att det inte framgått att jag haft det så tungt eftersom jag är så positiv. Det fanns flera vägar att underlätta och min arbetssituation var verkligen inte rimlig.

Senare idag kom en lösning i form av att jag får byta klassrum och hamna en våning upp i närheten av de andra som har elever på samma nivå. Samt att jag får dela kontor (hurra!!) med två andra duktiga lärare. Jag får flytta från min ensamma skrubb i utkanten av komplexet till ett kontor mitt i. Bara att kunna gå till en kollega för att få tips och kunna prata på raster och pauser. Det blir värt mycket.

Den nivå jag undervisar på handlar om att förstå svenska på lite mer avancerad nivå än bara kunna glosor. Visst är det bra med studiebesök men det måste fungera praktiskt och jag är inte människa att fixa det.

Idag började vi verbveckan som eleverna bett om. Vi har nött verbgrupper. När de här dagarna är över ska jag kunna väcka dem mitt i natten och de ska kunna rabbla tempus på verb i respektive grupp. (kan ni det :D ? )
Vi ska fortsätta med pronomen, adverb och omvänd ordföljd. Gulligt av eleverna att KRÄVA mer grammatik och ha en önskelista på sådant de vill jobba extra med :laugh:

De som kommer från arabländer är irriterade över att vi har så många ord i svenskan som betyder flera saker. I arabiskan är det tydligen inte så?

Ja, vi måste sitta så länge med eleverna. Kommunen har beslutat (oklart på vilken forskning de stöder sig) att de ska ha lektioner sex timmar om dagen. Det ger två timmar till annat.

Jag bad att få tala med chefen på lunchen. Berättade att jag tvekar om jag klarar av detta. Hen sa att de absolut inte vill att jag börjar se mig om efter något annat för att jag behövs. Det värmde.

Vi hade ett bra samtal och jag blev tagen på allvar. Hen sa att det inte framgått att jag haft det så tungt eftersom jag är så positiv. Det fanns flera vägar att underlätta och min arbetssituation var verkligen inte rimlig.

Senare idag kom en lösning i form av att jag får byta klassrum och hamna en våning upp i närheten av de andra som har elever på samma nivå. Samt att jag får dela kontor (hurra!!) med två andra duktiga lärare. Jag får flytta från min ensamma skrubb i utkanten av komplexet till ett kontor mitt i. Bara att kunna gå till en kollega för att få tips och kunna prata på raster och pauser. Det blir värt mycket.

Den nivå jag undervisar på handlar om att förstå svenska på lite mer avancerad nivå än bara kunna glosor. Visst är det bra med studiebesök men det måste fungera praktiskt och jag är inte människa att fixa det.

Idag började vi verbveckan som eleverna bett om. Vi har nött verbgrupper. När de här dagarna är över ska jag kunna väcka dem mitt i natten och de ska kunna rabbla tempus på verb i respektive grupp. (kan ni det :D ? )
Vi ska fortsätta med pronomen, adverb och omvänd ordföljd. Gulligt av eleverna att KRÄVA mer grammatik och ha en önskelista på sådant de vill jobba extra med :laugh:

De som kommer från arabländer är irriterade över att vi har så många ord i svenskan som betyder flera saker. I arabiskan är det tydligen inte så?
Du gör ett ovärderligt jobb, styrka och pepp till dig!

Så trött. Känner mig ännu tröttare vid tanken på att jag måste upp tidigt i morgon bitti :down: Får slå på autopiloten och fixa i ordning allt och sen slänga mig i säng...

Hunden och katten myser på golvet och jag slappar i soffan. Ska se klart Masterchef South Africa, duscha och sova.

12196225_10154255703476102_2252096323373546521_n.jpg

Har fastnat framfor Buke igen ... fast jag har sa mycket att gora. UGH. Nu blir det till att ringa 5-6 samtal pa raken for att se till att allt ar fixat sa min Michico :love: kan komma hit.
Sedan MASTE jag fixa klart det jag haller pa att sy sa jag kan plocka undan symaskinen igen.:angel: Och rensa datorn sa sonen kan installera ett par nya program.:p Oh ... och aka till posten for att skicka flera paket at alla hall och kanter.:cautious:

*Brrr....* Hemska saker. :yuck::p

(*pepp* för det jobb du lägger ned. :))

Jag bytte till mig en ny lott av min tidigare vinst och kan meddela att det lär dröja innan jag blir miljonär :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar