Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höhö, se inlägg 253...Skynda dig så hinner du före mig! Jag har inte glögg hemma...
fy banker...Kollat hur mycket jag skulle få låna om jag skulle vilja köpa mig ett hus uppe i Ludvika för ca 450 000 kr, med en driftkostnad på 2500 kr i mån. Och med en lön på 19* före skatt. = 0 kr på swedbank, och upp till 400 000 kanske hos Länsförsäkringarna Känns typ kört.
Och jag räknade på sbabs sida häromdagen och skulle få låna 1.4 miljoner till en bostadsrätt. Och kan då typ lägga in deras krav på 5% av priset och tjänar några tusen mer än dig och har ca 200 000kr i skulder (CSN plus ett vanligt bank lån)Kollat hur mycket jag skulle få låna om jag skulle vilja köpa mig ett hus uppe i Ludvika för ca 450 000 kr, med en driftkostnad på 2500 kr i mån. Och med en lön på 19* före skatt. = 0 kr på swedbank, och upp till 400 000 kanske hos Länsförsäkringarna Känns typ kört.
Ja verkligen. Kan jag överleva i lägenhet på csn (9.900 kr) med högre boendekostnad så borde jag nog överleva i hus med mer lön och lägre boendekostnad kan man tycka.fy banker...
Kanske ska kolla den banken då. Jag har också csn lån, ca 150 000 plus ett annat lån på 60 000, så tycker det är märkligt att jag inte skulle få låna en kr typOch jag räknade på sbabs sida häromdagen och skulle få låna 1.4 miljoner till en bostadsrätt. Och kan då typ lägga in deras krav på 5% av priset och tjänar några tusen mer än dig och har ca 200 000kr i skulder (CSN plus ett vanligt bank lån)
TyvärrOch jag räknade på sbabs sida häromdagen och skulle få låna 1.4 miljoner till en bostadsrätt. Och kan då typ lägga in deras krav på 5% av priset och tjänar några tusen mer än dig och har ca 200 000kr i skulder (CSN plus ett vanligt bank lån)
Kollade lf nu, jag skulle kunna låna till en bostad på 1.8 milj om jag har kontant insatsKanske ska kolla den banken då. Jag har också csn lån, ca 150 000 plus ett annat lån på 60 000, så tycker det är märkligt att jag inte skulle få låna en kr typ
Helt sjukt... Jag tjänar 26 före skatt och skulle få låna alldeles för mycket pengarTyvärr
Vi kan inte hjälpa dig med bolån i nuläget. Din inkomst räcker inte för att klara hushållets kostnad, enligt de kalkylkrav vi har. Du är välkommen tillbaka om dina ekonomiska förutsättningar ändras.
Så tyckte Sbab....
Laborerade med siffrorna, ändrade till 22000 i inkomst och oförändrat i lån. Då skulle jag få låna hiskeliga 270 000 kr. Ändrade till inget billån på 60 000 och månadsinkomst på 20 000. Då skulle jag få låna 217 000Helt sjukt... Jag tjänar 26 före skatt och skulle få låna alldeles för mycket pengar
Konstigt! Ska ta och kolla om de verkligen skrev att jag får låna så mycketLaborerade med siffrorna, ändrade till 22000 i inkomst och oförändrat i lån. Då skulle jag få låna hiskeliga 270 000 kr. Ändrade till inget billån på 60 000 och månadsinkomst på 20 000. Då skulle jag få låna 217 000
Visst, har jag större del än 15% i kontantinsats så får jag säkert låna nån tusenlapp mer men vad tusan att det inte ska gå ändå
Nu har jag kollat på Nordea med, där är jag också gränsfall om jag tar bort billånet. Hur tusan tänker dom egentligen, enligt kalkylen skulle jag ha 4500 kr kvar i mån efter man fyllt i och ändrat typ matkostnader osvKonstigt! Ska ta och kolla om de verkligen skrev att jag får låna så mycket
Nu har jag kollat på Nordea med, där är jag också gränsfall om jag tar bort billånet. Hur tusan tänker dom egentligen, enligt kalkylen skulle jag ha 4500 kr kvar i mån efter man fyllt i och ändrat typ matkostnader osv
Ett ljus i tunneln! Såklart kan det hjälpa att faktiskt prata med banken, men man blir ju något nedslagen när man kollar på nätet. Största problemet egentligen är väl att jag för tillfället inte har typ en krona att lägga i kontantinsats, det är ju tight med sparande när man pluggar Nu är det iof dessutom ca 8 mån kvar innan examen, och, ett jobb i Dalarna krävs ju också, men man kan ju planera och drömma ändå hahaJag fick inget lån när jag sökte via hemsida, men en person på banken som vi pratade med såg till att jag fick ett lån på 1,5 mille lite drygt. Och då har jag inte fast tjänst.
Att faktiskt prata med en bank kan göra underverk!