Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittar inte hårsnodden. Hittar ingen kaffekopp. Mina vantar har tydligen rymt hemifrån och dagen är fullspäckad men kalendern är borta så jag har knappt nån aning alls O_o

Just nu la jag mig precis i sängen igen efter att ha skickat ungarna till skolan.
Men ska strax upp igen för ska till barnmorskan på koll idag.
Det blev lite kallt bara om fötterna så mös ner mig under täcket igen :p
Är det ett tecken på att det är dags att sätta på värmen i huset kanske?

Just nu sitter jag och är irriterad pga smärta. Sov knappt ingenting inatt vilket märks på mitt humör då jag är en människa som behöver sömn för att vara trevlig :banghead: Vad gjorde jag igår då? Jag sopade lite grovt av två rum i huset samt gick i en affär på jakt efter ny mobil då min gamla åkte i stentrappan och la av såpass att den vägrar svara :banghead: Hade dessutom foglossningbältet på mig hela tiden men ändå bakslag :cry:

Jag äter dubbel dos D-vitamin och järn varje dag, var sådär trött förra hösten. Jag hoppas ni kommer fram till något bra!
Ja jag hoppas också det.

Fått tid hos läkaren kl 11 idag. Stressymtom skrev hon i anteckningarna.. fundera över livet sa sköterskan, det fysiska kan vi hjälpa dig med som magen (jag har haft problem med magen ett bra tag, springa på toa med magknip direkt efter jag ätit och ibland 15 gånger om dagen typ trots jag inte ätit...) och sömnen..

Lutar nog åt att jag får stryka hästen från schemat :( usch nu känner jag mig ledsen :(

Ja jag hoppas också det.

Fått tid hos läkaren kl 11 idag. Stressymtom skrev hon i anteckningarna.. fundera över livet sa sköterskan, det fysiska kan vi hjälpa dig med som magen (jag har haft problem med magen ett bra tag, springa på toa med magknip direkt efter jag ätit och ibland 15 gånger om dagen typ trots jag inte ätit...) och sömnen..

Lutar nog åt att jag får stryka hästen från schemat :( usch nu känner jag mig ledsen :(

Vad tråkigt! Samtidigt kan det vara bra att fokusera på sig själv i perioder. Jag tog bort min förra häst i november förra året. Tog hästledigt fram till i april då jag köpte en ny. Jag behövde den pausen både fysiskt, psykiskt och ekonomiskt.

Vad tråkigt! Samtidigt kan det vara bra att fokusera på sig själv i perioder. Jag tog bort min förra häst i november förra året. Tog hästledigt fram till i april då jag köpte en ny. Jag behövde den pausen både fysiskt, psykiskt och ekonomiskt.
Ja det kan ju säkert hjälpa, som det är nu hinner jag inget alls dom dagar häst + skola sammanfaller, hemma vid fem eller sex beroende på om jag slutar 3 eller 4 från skolan, bara byta om å ut till stallet, hemma igen runt 20-21, då är det bara att försöka orka äta nått å sen sova :down: Tar på krafterna :(

Ligger i sängen och latar mig. Har lämnat in bilen på service och ikväll blir det afterwork. Eller kanske får kalla det något annat när man har semester :p

Ja det kan ju säkert hjälpa, som det är nu hinner jag inget alls dom dagar häst + skola sammanfaller, hemma vid fem eller sex beroende på om jag slutar 3 eller 4 från skolan, bara byta om å ut till stallet, hemma igen runt 20-21, då är det bara att försöka orka äta nått å sen sova :down: Tar på krafterna :(

Från en i liknande sist så måste man tyvärr väga de största stressmomenten mot varandra och välja det man vill ha kvar (eller behöver ha kvar för att inte öka stressen ytterligare). Det är skit, men också en lättnad på något sätt när man väl har tagit beslutet. Genomförandet av lösningen kan vara ett stort stressmoment (det är det definitivt för mig) men om man helt plötsligt känner att det finns en framtid som är ok att leva, utan att det finns stress och press åt varje håll man vänder sig. Då är precis den lösningen korrekt tänker jag.

Från en i liknande sist så måste man tyvärr väga de största stressmomenten mot varandra och välja det man vill ha kvar (eller behöver ha kvar för att inte öka stressen ytterligare). Det är skit, men också en lättnad på något sätt när man väl har tagit beslutet. Genomförandet av lösningen kan vara ett stort stressmoment (det är det definitivt för mig) men om man helt plötsligt känner att det finns en framtid som är ok att leva, utan att det finns stress och press åt varje håll man vänder sig. Då är precis den lösningen korrekt tänker jag.
Ja det är ju för jäkligt att man måste välja bort saker, men nånstans måste man ju börja. För min del är hästen enklast att "göra mig av med", bara medryttare, visseligen 5 dagar i veckan, men bara 1 månads uppsägningstid. Företaget eller skolan är inte lika lätta att göra nått åt/avsluta. Skolan kan jag dock hoppa över vissa dagar om jag vill, ingen närvaroplikt, men måste ju ändå klara av tentorna och sånt.
Och, det man får offra nu kan man säkert få in i livet så småningom igen.
Tror det kommer kännas skönt när beslut å sånt väl är fattat och genomfört..

Ja det är ju för jäkligt att man måste välja bort saker, men nånstans måste man ju börja. För min del är hästen enklast att "göra mig av med", bara medryttare, visseligen 5 dagar i veckan, men bara 1 månads uppsägningstid. Företaget eller skolan är inte lika lätta att göra nått åt/avsluta. Skolan kan jag dock hoppa över vissa dagar om jag vill, ingen närvaroplikt, men måste ju ändå klara av tentorna och sånt.
Och, det man får offra nu kan man säkert få in i livet så småningom igen.
Tror det kommer kännas skönt när beslut å sånt väl är fattat och genomfört..

För min del är det ju så att göra mig av med arbete/utbildning skulle vara så stressande och deprimerande att det inte är möjligt. Att jag skulle bli av med min inkomst hjälper inte precis heller. Med slutsatsen att slutar jag doktoranden kommer jag må så oerhört mycket sämre att det inte är värt det, sen är det faktist så att jag klarar av stressen och pressen från det här jobbet. För det mesta tycker jag att det är kul. Det är den andra delen av mitt liv som inte funkar. Jag var faktist helt ok trots väldigt mycket extra stress sedan i Januari, tills jag kom hem :crazy: Tyvärr är det ett mönster där som jag har insett inte kommer att ändras och som jag inte ser en framtid med som jag orkar med eller är nöjd med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama