Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för peppen :heart Bara så svårt, att erkänna att man inte mår bra, och att faktiskt försöka göra nått åt det. Ja läkaren var bra, lite tuff, men bra. Det var bara att höra av sig om jag behövde ett intyg till skolan eller så sen, så det känns skönt.

Just acceptansen är det svåra. Kanske går det lättare om du säger till dig själv "Just nu mår jag inte bra, det kommer inte alltid att vara så...bara just nu"?

Och...det är helt ok. :)

Sitter och läser på om resa i vinter, men det är svårt när jag inte vet om/hur jag jobbar? Ska försöka ta upp det med chefen vid tillfälle.

1. Sen lunch på Coffe Roomer med min son. Chevrésallad till mig och panpizza till sonen :d

Just acceptansen är det svåra. Kanske går det lättare om du säger till dig själv "Just nu mår jag inte bra, det kommer inte alltid att vara så...bara just nu"?

Och...det är helt ok. :)
Ja det är väl bara att inse att man inte är någon superwoman som klarar allt hela tiden :banghead: Och tjata på sig själv, precis som du sa "jag mår inte bra, men det kommer bli bättre". :)

Ja verkligen. Nu väntar vi med spänning på hur branden startade. För några år sen fanns en pyroman i trakten som tände på stall och ladugårdar. Man hittade aldrig aldrig den skyldige. Jag hoppas verkligen inte den mardrömmen upprepas där polisen får börja patrullera runt på gårdarna igen.

Fy vad läskigt!!

Ja det är väl bara att inse att man inte är någon superwoman som klarar allt hela tiden :banghead: Och tjata på sig själv, precis som du sa "jag mår inte bra, men det kommer bli bättre". :)

Vet du...du ÄR en superwoman! :) Du är faktiskt skitbra som du är!

Som jag ser det...så handlar det en hel del om att bli ego. Att faktiskt bry sig väldigt mycket mer om sig själv..mot vad man tidigare gjort. O...det är inte helt dumt. :)

--
Svettig, dags för dusch.

@Trott - det finns bara en Du! Ta hand om dig! Lättare sagt än gjort, jag vet. Been there, done that, liksom.
Bara att kontakta läkare och komma dit är ju ett första steg i rätt riktning. Det här fixar du, även om det kan ta tid. Och vara jävligt jobbigt.
:)

Tror jag håller på att bli sjuk..
Inte ok, tenta på fredag och bröllop i helgen, vill gärna vara närvarande då!

Sitter i telefonkö till försäkringskassan och efter snart en timme har jag gått från nummer 119 till 9 .....kanske skulle döpa om dom till tålamodskassan?

Först skickar jag en stor varm kram till @RedHyuuga

Sen erkänner jag att jag precis avslutat Sims 3 efter att ha fastnat där i ett par timmar :angel::angel: Hade inte spelat på typ ett år så det var kul :p
Nu har jag intagit kvällsmedicinen och ska snart gå och lägga mig, bara den börjar verka. Kommer nog hinna med Ett herrans liv på sjuan innan jag däckar, hoppas jag.
Sims!! :love: :love: :love:
Ååååh, det var längesen, nu blev jag sugen på att spela. Det är ett spel jag fördrivit bort många timmar med. :rofl: :angel: :rofl:

Oj vilken dag det varit idag, nästan krockat med en personbil när denne promt skulle ut framför mig i långtradaren via en påfart och det gick utför. Jag hade lass på som sköt på ganska duktigt. Kommer aldrig förstå mig på dom som ska vänta tills påfarten tar slut innan de kommer på att de måste in på vägen. I detta läget hade personbilen lätt kunnat gasa för att hinna före eller bromsa och anpassa farten och smita in bakom mig men före personbilen som låg bakom mig. Nu fick jag tuta på den, då den vek in precis framför mig och sen när den väl är inne framför mig i nedförsbacken, då bromsar den så jag verkligen fick stå på bromsen, då tutade jag igen, tillråge på allt så svängde bilen av vid nästa avfart där jag också skulle av, så den vann inget på att åka före mig. Fy va arg jag blev, tack och lov hände det inget. :rage:
Det var så jag seriöst börjar överväga att skaffa en dashcam att ha i lastbilen, för att underlätta vid ev olycka.

Nu när jag kom hem fick jag reda på att de fått avliva en av hästarna i stallet, då hon blev dålig. Hon blev 28 år och fick en fin sista sommar och fina sista dagar, nu slipper hon lida. Så skönt att det är avslutat, då vi alla i stallet gått och väntat på den här dagen.
Så nu sitter jag här och försöker koppla av från allt som hänt. :heart

Grannbonden är här och plastar balar. Så det händer allt lite på landet, skönt att jag är ledig imorrn. Ska hjälpa till och tömma boxen, sen får vi se vad som händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama