Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
För min del är det ju så att göra mig av med arbete/utbildning skulle vara så stressande och deprimerande att det inte är möjligt. Att jag skulle bli av med min inkomst hjälper inte precis heller. Med slutsatsen att slutar jag doktoranden kommer jag må så oerhört mycket sämre att det inte är värt det, sen är det faktist så att jag klarar av stressen och pressen från det här jobbet. För det mesta tycker jag att det är kul. Det är den andra delen av mitt liv som inte funkar. Jag var faktist helt ok trots väldigt mycket extra stress sedan i Januari, tills jag kom hem :crazy: Tyvärr är det ett mönster där som jag har insett inte kommer att ändras och som jag inte ser en framtid med som jag orkar med eller är nöjd med.
Får hoppas du hittar lösningar som gör att du mår bättre på hemmaplan då!

Strax in till läkaren. Usch tycker inte om att "vara till besvär". Har inte för vana att söka sjukvård/hjälp så bara den situationen är stressande tycker jag...

Får hoppas du hittar lösningar som gör att du mår bättre på hemmaplan då!

Strax in till läkaren. Usch tycker inte om att "vara till besvär". Har inte för vana att söka sjukvård/hjälp så bara den situationen är stressande tycker jag...

Det är en lösning på väg, antagligen ser den drastiskt ut för utomstående som inte egentligen har någon koll men det känns rätt. Ska bara ta mig i kragen först. Har satt en ny deadline till Söndag (det är egentligen första dagen jag kan sortera ut det).

Det skulle det vara för mig med :crazy: Hoppas det går bra!

Hemma från vc nu. Läkaren ville gärna sjukskriva mig om jag ville, men sa att jag ska prata med läraren att jag arbetar hemifrån. Fått recept på sömnmedicin och mot magen, stränga order om att äta och dricka ordentligt, knapra i mig vitaminer, helst dubbel dos av såna multivitaminer som apoteket har, och att lugna ner livet. Fick också order om att ringa kurator, KBT behöver jag tydligen, för att prata om och lära mig hantera stressen och säkerligen att prata om varför jag känner mig till besvär och inte vill söka hjälp. Hon tyckte inte alls det var konstigt att jag var stressad och mådde dåligt med allt jag har i livet just nu. Fick även lämna blodprover för diverse grejer.

Nu landa lite här hemma, kan inte fatta att det ska vara så jobbigt att prata om sig själv och sina problem, tårarna kommer fast jag inte vill. Sen ska jag åka iväg till apoteket, ringa kuratorn får nog vänta till imorgon då jag inte tror jag är tillräckligt stabil för att orka ringa idag.

Hemma från vc nu. Läkaren ville gärna sjukskriva mig om jag ville, men sa att jag ska prata med läraren att jag arbetar hemifrån. Fått recept på sömnmedicin och mot magen, stränga order om att äta och dricka ordentligt, knapra i mig vitaminer, helst dubbel dos av såna multivitaminer som apoteket har, och att lugna ner livet. Fick också order om att ringa kurator, KBT behöver jag tydligen, för att prata om och lära mig hantera stressen och säkerligen att prata om varför jag känner mig till besvär och inte vill söka hjälp. Hon tyckte inte alls det var konstigt att jag var stressad och mådde dåligt med allt jag har i livet just nu. Fick även lämna blodprover för diverse grejer.

Nu landa lite här hemma, kan inte fatta att det ska vara så jobbigt att prata om sig själv och sina problem, tårarna kommer fast jag inte vill. Sen ska jag åka iväg till apoteket, ringa kuratorn får nog vänta till imorgon då jag inte tror jag är tillräckligt stabil för att orka ringa idag.

:heart :heart :heart

:heart :heart kram!

Funderar på vad jag ska göra.
Hundarna sover efter promenaden. Min kropp är också trött efter den, men jag vill göra nåt. Baka kanske....fast har inte plats i frysen.

Usch vad otäckt, det är en mardröm även om djuren är ute.
Ja verkligen. Nu väntar vi med spänning på hur branden startade. För några år sen fanns en pyroman i trakten som tände på stall och ladugårdar. Man hittade aldrig aldrig den skyldige. Jag hoppas verkligen inte den mardrömmen upprepas där polisen får börja patrullera runt på gårdarna igen.

Usch tycker inte om att "vara till besvär". Har inte för vana att söka sjukvård/hjälp så bara den situationen är stressande tycker jag...

Bli ego. ;) Professionerna är till för dig.

Det kostar att reda i sin ryggsäck. Det är ingen lätt sak att göra. Gick själv igenom en jobbig situation för ett tag sedan och träffade en människa som helt enkelt sa (jag grät ...o inte var det lite heller) - "Det som är viktigt i livet, det gråter man för". Du ÄR viktig! Ditt liv ÄR viktigt!

Stress är allvarliga saker.

....
Trött, så trött. Kroppen vill inte alls med mig idag.

Va skönt att de tog dig på allvar och verkligen såg vad problemet verkar vara! :heart

Bli ego. ;) Professionerna är till för dig.

Det kostar att reda i sin ryggsäck. Det är ingen lätt sak att göra. Gick själv igenom en jobbig situation för ett tag sedan och träffade en människa som helt enkelt sa (jag grät ...o inte var det lite heller) - "Det som är viktigt i livet, det gråter man för". Du ÄR viktig! Ditt liv ÄR viktigt!

Stress är allvarliga saker.

....
Trött, så trött. Kroppen vill inte alls med mig idag.

Tack för peppen :heart Bara så svårt, att erkänna att man inte mår bra, och att faktiskt försöka göra nått åt det. Ja läkaren var bra, lite tuff, men bra. Det var bara att höra av sig om jag behövde ett intyg till skolan eller så sen, så det känns skönt.

Va skönt att de tog dig på allvar och verkligen såg vad problemet verkar vara! :heart

Ja så skönt, var faktiskt rädd att dom inte skulle bry sig, men fick träffa en bra läkare som tur är! :heart
Nu är det bara att försöka göra som läkaren säger också :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama