Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tvattat och handlat pa morgonen och precis atit lunch. Nu ska jag badda rent, diska, ga ut med hundarna och handla lite mer.:p I morgon blir en dag som vanligt, busy men jag ar hemma igen vid 3-4 tiden. Pa Fredag borjar tva veckors job, 10-5 :cautious: Det var ett tag sedan jag hade sa bestamda tider ... det ska bli intressant att se hur det kanns.:angel:

Sitter inne och njuter av tanken på att min drömbil står i garaget och att denna drömbil är min :love: Imorgon får jag köra den till jobbet. Äntligen. Nästan 2 veckor efter att jag provkörde, något år efter att jag började dagdrömma lite om just en sådan bil. Ih :D

(och ja, jag har gått ut till garaget flertalet gånger ikväll, för att göra den redo för hundar osv. Varje gång jag öppnar garaget och ser bilen där tänker jag "Åh, min bil!" och ler fånigt.)

Det ar renbaddat, tvatten vikt och inlagd i skap och lador. Namnda skap och lador ar ocksa stadade och sommar linnen, baddrakter och dylikt har lagts undan for att gora plats for tunna langarmade trojor och de tjocka trojor jag har har. Nu borde jag diska, men hundarna protesterar och tycker att det ar dags att ga ut, sa jag gissar att det far bli som de vill ... Vi gar ur och tar "handel nummer 2" nu. Phu ... varfor ar det allltid sa mycket att gora pa en ledig dag?

Fascineras över ena kattungen som tvärsomnar så fort han får ligga med huvudet ovanpå något. Arm, bordskant, tallrik - spelar ingen roll så länge han har något under hakan. Att brorsan ligger på rygg ovanpå eller att min arm börjar bli trött är heller inget att bry sig om.

Sitter och sippar morgonkaffe och ska snart åka till jobbet. Andra dagen, förhoppningsvis mer produktiv än första :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama