Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utredning hos pyskolog? Är det något när man gör massa tester? Låter mer intressant än att prata med någon, jag pratar bara omkull och gömmer mitt sanna jag bakom ett positivt skal, var nog därför den förra psykologen jag var hos sa att den inte kunde hjälpa mig eftersom jag inte verkade ha de problemen jag sa att jag hade...

Jag skulle behöva fler IRL vänner, som man kan prata med varje dag, skoja med, ha roligt osv. Helst skulle jag vilja klona mig själv, det hade varit det bästa, för då vet ju klonen precis vad jag vill då den känner likadant.

Nu är det några år sedan jag var i svängen att söka vård men som det lät då gjordes det alltid en utredning för att ta reda på var problemen fanns och vilken åtgärd som var lämpligast för att lösa problemet. Utan utredning så vet inte vården eller du själv vad du faktiskt lider av. O en diagnos är viktig för att få den hjälp man behöver. En grund att stå på. Den kan visserligen ändra sig under resans gång men det är något att börja på.

Vad får dig att lägga upp en fasad hos psykologen? Människan och terapin är ju till för dig att bli bättre. Det är din chans att vara ego och faktiskt börja bearbeta det du gått igenom. Eller är du rädd för att möta dig själv och reda i allt som du plockat på dig genom åren?

Vänner är absolut bra. MEN. Med tanke på att du känner dig "liten" så fort någon fäller en negativ kommentar så undrar jag om det verkligen är lösningen. En klyscha är att du måste älska dig själv. Basen sitter inte i att ha vänner IRL, basen sitter i dig själv.

---

Betalar räkningar och lyssnar på "Hela Sverige skramlar", inte imponerad.

Tittar glatt på katten som kom in ikväll.

Han går ju ut tidigt på våren och in på hösten. Såg välmående och blank ut. Antagligen behöver jag köpa avmaskningsmedel och försöka få röra honom så jag kan kolla ev fästingar. Få se om det går att komma nära. Han har ju varit borta i flera månader.

Nu har jag två katter igen. Favvokatten är hemma. :heart

Haha igår natt snodde hunden min del av sängen så jag tog den andra sidan.
Vaknar ett par timmar senare utträngd till kanten av både katt och hund haha.
Ingen ide med stor säng där inte

Det är just därför jag redan som 7-åring införde superstrikt djurförbud i min säng som senare utökades till mitt/vårt sovrum. Jag älskar hundar och har haft hund i flera perioder i livet och dom har fått vara överallt utom sängarna. Katt har aldrig varit aktuellt eftersom jag tills för ett par år sedan led av extrem kattfobi.

Pausar tittandet på hela Sverige skramlar. Trött som fan och bör lägga mig om jag ska orka upp till skolan imorgon. Men vet inte om jag pallar. Funderar om jag borde gå iväg till vc istället, känner mig ju så trött, hängig och inte lust/ork med nått.. känna mig lite smått snurrig vissa dagar med :confused: kanske nått som fattas mig eller så, jag vet inte..
Känner mig dessutom lite extra hängig för jag vet inte om jag ska sluta med hästen. Orken, tiden, och pengarna är mer eller mindre slut :( student som pendlar ca 3 timmar varje skoldag, plus häst och nu eget företag gör att alla depåer är tömda :down: slutar jag rida spar jag in 1200-1800 kr i mån. Vilket är vad som typ tas från sparkontot varje månad. Vill ju dessutom ha chans att flytta efter examen i vår, det är svårt utan en kr i buffert/sparande, särskilt när jag helst av allt vill ha hus :(

Mål och visioner? Får det nästan att låta som något företag. :p

Jag vet faktiskt inte längre, hade några när jag var ihop med x:et, men de gick i kras när det tog slut. Just nu har jag haft fullt upp att "komma på fötter" så har mest tänkt klara vardagen och köpa in det där jag vill ha.

Man måste ha mål och visioner! Det behöver inte vara något kopplat till vad man ska köpa, vad man ska jobba med eller liknande.

Håller på att bli så trött att jag mest vill rulla ihop mig till en boll och gråta en stund. Valpen har äntligen somnat och nu har jag en miljard saker att fixa som inte har kunnat göras tidigare idag eftersom valpen varit vild. Jag orkar inte. Jag vill bara sova. Sova i tusen år låter lockande.

Först skickar jag en stor varm kram till @RedHyuuga

Sen erkänner jag att jag precis avslutat Sims 3 efter att ha fastnat där i ett par timmar :angel::angel: Hade inte spelat på typ ett år så det var kul :p
Nu har jag intagit kvällsmedicinen och ska snart gå och lägga mig, bara den börjar verka. Kommer nog hinna med Ett herrans liv på sjuan innan jag däckar, hoppas jag.

Just nu ligger jag i soffan och gör ingenting.

Men innan ikväll var vi och köpte en spjälsäng åt bebisen och har fått upp den i sovrummet nu. Det börjar kännas mer och mer verkligt nu med alla bebisprylar här hemma.
Bara 39 dagar kvar :love:

Jag sitter och tittar pa hundarna som bara sover. Det ar anstrangande dagar for de sma liven.:p Massor med traning av alla mojliga sorter ... men mest bara att hanga ute med hela "packet" av hundar. Och ligga still och talmodigt vanta pa att nagot kul ska handa. Sant blir man trott av minsann.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama