vad gör man?

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
När livet slås i spillro, när allting förändras och man måste inse att de är ohållbart.

Köpte en hund, hon är nu 6 månader. allting har förändrats och de är ohållbart. Hon och jag arbetar inte med varandra, vi arbetar mot varandra. Hon är min bästa vän och värsta fiende. Hon VILL inte arbeta med mig men jag har sett henne arbeta jättebra med andra. visst hon lyder mig, men mer på hennes villkor eller pga att jag tvingar henne. Hur jag än försöker så är vi alldeles för olika.

Mitt jobb strular och hundvakt har vi ingen längre. Hon trivs inte i stan och de är två helt skilda hundar om man ser henne i stan och på landet.

Jag tycker så fruktansvärt mkt om hunden, vet inte vad jag ska göra. Jag vill behålla henne men de känns som om jag tänker på mig själv då, mitt eget ego och vad jag vill. Hunden då? hon vill inte bo i stan, hon trivs inte. Vi arbetar inte ihop som jag anser att man ska arbeta ihop. Svårt att förklara men det känns som att försöka tävla trav med en galopphäst, jag vill trava och hon vill galoppera...

De här är de värsta beslut som jag måste ta. Jag skäms, för att jag ens ska behöva tänka på något sånt här, samtidigt som jag skäms att jag inte försökt omplacera henne tidigare. Jag vill inte behålla en hund som man inte funkar med, som jag inte längre har någon hundvakt åt, som kommer få spendera en massa tid själv.

Har en känsla av att jag kommer bli halshuggen, få höra att jag borde tänkt först. men jag vet inte...tänker man när man köper hund att man kanske inte passar ihop med individen...

Sv: vad gör man?

Fungerar det inte och man inte passar ihop. Då spelar det ju ingen roll hur mycket du planerat eller tänkt innan. Allt kan inte alltid bli som man tänkt.
För många år sedan hade jag en schäfertik. Jag placerade om henne när hon var 10 månader. Var inte alls en hund som fungerade ihop med mig.
Hon var lätt att ha med att göra och absolut ingen komplicerad hund, men hon var helt enkelt inte min typ av hund.
Hon fick komma till landet och bli en bonnhund och hon trivdes utmärkt med det.

Kan inte uppfödaren ta tillbaka din hund tror du?

Nej,de funkar inte. de är inte roligt. Jag såg hur bra hon jobbade o hade kontakt med ***** och sån kontakt har vi inte. de kommer vi aldrig få. Vi funkar inte ihop :cry: älskar hunden mer än mycket annat men de funkar ju inte...

Hon behöver också komma till landet, inte bo i stan. Hon trivs inte och här i mitt föräldrahem trivs hon ypperligt. Men jag har inte de tillgångarna, jag kan inte erbjuda trädgård och att hon får vara lös.

Jag ska prata med uppfödarna, skrev på papper angående just detta, att vi inte får sälja/omplacera utan att de är medvetna och får hjälpa till. De har mer kontakter än jag någonsin kommer få inom hundvärlden. Är ju en riktigt trevlig hund så de borde inte blir svårt...är så frutkansvärt jobbigt bara. vet inte om tårarna någonsin kommer ta slut...hon umgås med andra hundar nu också. så hon kommer inte åka med problem iaf

Hej!

så tråkigt att det inte fungerar som du planerat och tänkt och drömt. det är hemskt att behöva inse det.

men du är modig som erkänner och vågar se och är villig att förändra situationen för er båda! endast på det sättet kan ni båda bli lyckliga! det är så du måste tänka.

Lycka till!
/syrsa

Jag känner igen känslan du har angående din hund, jag hade exakt samma med min dobermann, hon var jätteduktig på träningen med sambon, men med mig vr det alltid halvhjärtat. Efter ett tag började jag fundera över vd han gjorde annorlunda, han levde ut. Killar har inte riktigt samma hämningar som oss tjejer (oftast), och om det behövs kan de skutta, tjoa och se allmänt dumma ut. Och min hund ÄLSKAR det! När min sambo busat med Nemi och sen går rakt fram har hon så sjukt bra kotakt! Jag tror det handlar mycket om vilken energi man har, det är svårt att förklara med ord jag ska göra en liten film att visa dig, du får den imorgon!

de är hemskt, men de är bara att inse att vi inte passade ihop:( vi är erbjudna en annan hund, en mer förarbunden, men jag vet inte. ska åka hem o tänka ett tag innan vi bestämmer oss. hon åker tillbaka om två veckor, får mysa med henne sålänge...:cry:

Köp en mops så får du en hund som avgudar allt du gör :love:
Underbarare ras har jag aldrig haft!

Du kan ju försöka med den andra hunden. Ta henne på prov en månad, går det inte så får hon åka hem igen.

ja hon va så söööt :love:
för visst va de en tik? :angel:

får se, vi ska hem o tänka en vecka. känner jag att jag VILLVILLVILL ha hund så hämtar vi den andra. annars väntar jag.

Man gråter många tårar och hittar ett nytt hem.

Bra hem växer dock inte på träd, så man får hugga när man får chansen :p (Det sista med en knorr till en annan Bukefalist ;))

hon får åka tillbaka till sin uppfödare, där kommer hon få stanna :love:

hon kommer bli en sjuhelsikes spårhund, hon kommer även göra grymt bra ifrån sig på utställningar...men de gör ont att de inte är med mig :(

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 475
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 461
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 292
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 133
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX