Vad gör era hundar när det regnar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cavello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 5 131
Sv: Vad gör era hundar när det regnar?

Min äldsta jack russel gillar inte alls regn. Hon vill helst hem så fort hon gjort sina behov, så man får övertala henne att vi faktiskt ska ta en promenad. Om vädret är riktigt hemskt får hon ha täcke på sig.

Den yngsta verkar vara helt ok med regn, men det har mest duggat sen jag fick hem honom. Han verkar dessutom ha en annan kvalitet på sin päls än så länge så han blir inte genomblött lika fort som den äldre.

naaaw, så söta. :love:

Vad är det för ras? Cottar eller havanaiser?

Min dp säger ungefär såhär när jag tvingar med honom ut i regnet "UschUschUschUschUschUsch" och kryper ihop och lyfter tassarna så högt man nu kan när man går ihopkrupen. :D

Hahaha! min tjej säger samma sak i början. Hon går å blänger på mig hela vägen om hon går i koppel, tar jag av det så springer hon å har jätteroligt, men hemåt så går hon minst 10 meter framför å ökar avståndet flitigt å blir skitsur när matte ropar! :grin:

Lucky följer med ut och tycker att det är lika roligt som alltid, Hilda går bakom mig så lång kopplet räcker och får en missnöjd rynka på nosen.
Båda två drar sen race när vi kommer in och gnider sig mot golv, täcken, mattor etc. för att torka sig :p

Ingen av pojkvännens familjs dp:ar tycker om regn; de vägrar nästan gå ut. När elaka styvmatte är där (dvs jag) kan man dock inte alltid få som man vill, så i sensomras gick jag på en 40-minuterspromenad i ösregnet :angel: Jag fick dra med mig Kaiser och hans brorsa, medan den tredje bara stretade emot ibland. Efter en kvart brydde de sig inte längre - då var de ju redan helt genomblöta :D

"Äsch", säger Keo och gör som han brukar. Vi sätter på täcke ibland, mest för att slippa torka så väldans, men han bryr sig inte det minsta om vätan.

Varma sommardagar, nämnde någon.
Jag höll på hela sommaren och ställde vattenskålar i skuggan, la hans leksaker och tuggisar i skuggan och flyttade bestämt in honom i skuggan.

Men han gick ut i solen och slog sig ner för att sova. Ju varmare - dess bättre, verkade han tycka! Jag vet inte vad värmerekordet var i somras, men trettio grader var det nog någon dag, åtminstone. "Sola!", säger Keo...

Det var bara varma nätter han inte gillade. Helst ville han sova på balkongen, men det vågade jag inte låta honom göra, så det fick bli öppen balkongdörr med galler för. Jisses vad han flämtade! Konstigt nog inte på dagen, dock?...

/Syrsa

Jag utsätter inte mina hundar för koppelpromenader i ösregn av den enkla anledningen att jag troligtvis plågar mig själv mer än hundarna... :p:angel:

Vovvarna tvärvänder i ytterdörren om det regnar, så ser jag att det regnar så gör jag som en sluss i hallen, stänger ena dörren innan jag öppnat ytterdörren och alla rusar friskt fram mot dörröppningen och tvärnitar vid tröskeln.. Och kikar upp på mig och har blicken-Snälla låt oss slippa.
Men jag är så snäll så ut ska dom. :devil:
Men de har lärt sig att gör man det man ska fort, så kommer man in lika fort igen.
Jag har klockat tre hundar på ca en och en halv minut, och då har alla gjort både nummer ett och två. :D
Just nu hoppas jag på lite bättre väder, det har regnat o regnat, vovvarna behöver springa av sig lite i skogen.

2.jpg

:D

Ger man sig dock ut ordentligt i skogen med hästen eller nåt kutar han glatt runt, men sen är det mys i soffan som gäller!

Ja, mina sydafrikaner hatar ju regn och kyla så favoritsysselsättningen är då denna:
Obs dålig bild tagen med mobilen;
slappa.JPG

Att ligga framför braskaminen alltså :p

Min hund (labrador) har verkligen inga problem med vatten, om man säger så. Regn är kanske inte så himla roligt i och för sig - det kan man ju inte bada i! - men det knappast otäckt heller.

Min hund bryr sig absolut inte om vatten vare sig den kommer uppifrån eller ligger nere. Att gå ut i regn bekommer honom inte, nästan så han kan tycka det är roligare då kan man grisa ner sig legalt.
Han älskar att vistas i vatten...
22189793.jpg

23753075.jpg

Och om det råkar följa med lite jord....so what!!!
22189598.jpg

23753082.jpg

Fast han kan ju bada sig ren själv :love:
22757431.jpg

Min golden letar reda på närmsta vattenpöl och gnuggar magen i den. Oavsett om det regnar eller ej. Om diken är vattenfyllda älskar hon att rusa fram och tillbaka i det så att det stänker så mycket som möjligt, ser jättefånigt ut för hon skuttar/hoppar och lyfter benen väldigt högt. :D
Men det är ju golden det! ;)

Min JR avskyr regn. Fort fort fort till dörren, när man öppnar den tvärstannar hon, tänker "inte över min döda kropp" svänger om och springer in igen och KISSAR PÅ MATTAN! :rofl:
Detta hände som tur bara en gång och då var hon 5 mån.

Hon är precis som Zoyas hundar:

24774327.jpg

Tja..Harley bryr sig inte så värst om det inte spöregnar.
Grima är sitt vanliga hederliga gamla flams-jag.
Dvs typ "wöööÖöÖöÖöÖUUö" *springa runt runt*

placerar rumpan fint i dörröpningen o suckar... tittar sedan på matte med blicken "tänker inte du gå ut i detta skitväder ska jag minsann inte heller göra det!" :p

däremot har hon ingenting emot att ut i regn/snö eller plaska runt i vatten... men matte ska med... :)

Stella står oftast på trappan och tittar lite motvilligt på mig när det regnar. Men sen när vi väl är ute bryr hon sig inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 604
Senast: tanten
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 207
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 279
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 887
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn