Vad gör era hundar när det regnar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cavello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 5 131
C

Cavello

Min tax, Bessy ligger och gömmer sig under täcket och vägrar att gå ut tills det har slutat att regna (se bilden).

ShowUserFile.aspx

Sv: Vad gör era hundar när det regnar?

Uno säger "jiho jiho" tills ytterdörren öppnas och han ser att det regnar, då är de "nää ångrar mig"

Men sedan så fort han får springa lös så struntar han i vätan som om den inte finns bara för att kopplet är borta, dumma hund :p

Den ena springer ut, oavsett väder. Den andra får man tvinga ut när hon inte kissat på över tio timmar, då med ett paraply över hunden :D Brukar bli kiss på grusgången och sen panikrus in, snabbt som attan!

Jotack, jag får släpa ut Zingo sedan släpar han in mig så fort han gjort vad han behöver.

Min dp säger ungefär såhär när jag tvingar med honom ut i regnet "UschUschUschUschUschUsch" och kryper ihop och lyfter tassarna så högt man nu kan när man går ihopkrupen. :D

Mina bryr sig inte om vilket=) snö, regn, blask, sol mm... de går ut i alla väder. Men det e klart extra roligt när det ligger ny snö på marken=)

Det beror på hur mycket det regnar. Regnar det kraftigt så vill han inte så gärna gå ut. Han gör sina behov fort för att han tror att han får gå hem efter det. Han undviker även vattenpölarna och skulle INTE gå i en stor vattenpöl

Zaga har alltid varit väldigt töntig när det gäller regn, jag tror det är rasrelaterat för jag har inte träffat på en enda Staff som gillar regn.

Men jag mjäkar inte bort henne..

I en månads tid gick vi ut vid varje skyfall och kampade med kamptrasan ( utan täcke ), det har gjort att hon faktiskt tycker regn är ganska okej nu om vi ska ut och träna och inte tränar för länge :).

På tävlingar förundras jag alltid över hur folk gör med sina hundar.

Låter dom sitta i bilen så länge som möjligt innan start och sedan rakt ut i regnet, klart som sjutton att hunden tycker det är kallt och äckligt.

Jag skulle helt enkelt ta ut Zaga i god tid före start, se till att hon var ganska blöt redan när starten går för då slipper man oftast en hund som trippar och inte vill röra sig.

Senast ändrad:

Min hund blir överlycklig så fort det är blött ute. Ännu lyckligare blir han om det finns stora vatten/lerpölar som han kan springa i.
Varje gång det har regnat så ser han ut såhär :crazy:

24568214.jpg

Senast ändrad:

Min hund är tokig i vatten! Han blir som galen när det regnar och att springa och busa i vattenpölar är bland det bästa man kan göra enligt honom:D

En gång testade jag att sätta på täcke, ärligt talat bara för att det var nytt och jag ville prova, men jag kom på ganska snart att det var totalt meningslöst...

DSCF2688.jpg

Alla väder är toppen! Varmt som kallt, torrt som blött. Idag blev det dock lite mycket av det goda efter att hon tagit sig ett dopp i ån och sedan skulle gå hem i snöblasket.

IMG_5689.jpg

Rottisen tycker det är lite jobbigt att få vatten i ögonen om det spöregnar, men annars bryr hon sig inte. Schäfern går direkt till närmsta vattenpöl och badar. Jag skojar inte, är den inte tillräckligt djup så lägger han sig i den.

Calazirya: De hundar som struntar i regn kan man ta direkt ur bilen. De bryr sig ändå inte. Med en del är det direkt smart att inte ha dem ute ur bilen mer än en kort stund innan för de går bäst då. Andra behöver värmas mer.

Det var dom hundar som avskyr regn som jag tänkte på ( i och med tråden )

På tävlingar förundras jag alltid över hur folk gör med sina hundar.

Låter dom sitta i bilen så länge som möjligt innan start och sedan rakt ut i regnet, klart som sjutton att hunden tycker det är kallt och äckligt.

Jag skulle helt enkelt ta ut Zaga i god tid före start, se till att hon var ganska blöt redan när starten går för då slipper man oftast en hund som trippar och inte vill röra sig.

Det är väldigt olika hur hundar reagerar. Många gör så för att det faktiskt är många hundar som presterar bättre om de inte redan är genomblöta och kalla. Min hund som inet gillar regn hade inte fungerat som du skriver. Utan tvärtom genom att hålla honom torr så länge som möjligt.

Haha oj vad det blev fel om ni tolkar det så.

Nej dessa hundar har inte presterat bättre, snarare sämre och det är hundar som avskyr regnet till en början..

Kanske skulle ha skrivit att det är folk jag känner utanför tävlingbanan också, dvs när dom tränar m.m

Självklart är hundar individer och alla fungerar olika när det gäller regn men jaja..

Senast ändrad:

Jag tolkade det som att du förundrades över ALLA som inte tog ut sina hundar innan och att det var fel. Men nu vet jag hur du menade.

Jag skriver som en kratta, självklart är det inte fel i den bemärkelsen heller men jag förundrades över att några gjorde så..

Jaja mitt misstag att skriva slarvigt..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 604
Senast: tanten
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 207
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 279
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 887
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka