Vad gör du nu då? Del LVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon klasskamrat från lågstadiet,dagis,gammal grannunge?
Troligen inte. Befinner mig många, många mil ifrån där jag är uppvuxen och där fanns det då väldigt få invandrare. Och inte ens de jag brukade leka med då brukar känna igen mig :p
Namnet på honom var inte heller bekant (kollade upp numret han ringde ifrån när porten var låst).

Åh sånt är så jobbigt när man inte kan placera folk.
Jag råkade ut för att en man hälsade på bussen för många år sen glatt som få och det tog en bra stund innan jag förstod att det var områdets personal på pizzerian, undrar om dem har grymt ansikts kom ihåg som krav?
Kan inte vara något annat va? :o

Bra service du fick och ersättning :up:
Jag funderar över om han blandat ihop mig med någon. Mitt namn visste han ju pga beställningsformuläret, så det räcker ju med att han tyckte sig känna igen ansiktet ;) .
När jag bodde i Uppsala var det dock värre, då såg jag ju folk jag kände igen mest hela tiden och fick gå och fundera över om det var p.g.a. att de var bekanta genom vänner, kunder till min arbetsgivare (vi hade vansinnigt många butiker att gå i, vilka i sin tur hade många anställda) eller kriminella (dvs de vi försökte hålla koll på i butikerna). De sistnämnda ville man ju inte råka heja på i onödan och på så sätt röja att man befann sig där. Ibland kunde man gå och tänka på det i flera dagar innan man slutligen stötte på personen på jobbet (dvs i sina arbetskläder) och det då gick upp ett ljus.

Troligen inte. Befinner mig många, många mil ifrån där jag är uppvuxen och där fanns det då väldigt få invandrare. Och inte ens de jag brukade leka med då brukar känna igen mig :p
Namnet på honom var inte heller bekant (kollade upp numret han ringde ifrån när porten var låst).

Jag funderar över om han blandat ihop mig med någon. Mitt namn visste han ju pga beställningsformuläret, så det räcker ju med att han tyckte sig känna igen ansiktet ;) .
När jag bodde i Uppsala var det dock värre, då såg jag ju folk jag kände igen mest hela tiden och fick gå och fundera över om det var p.g.a. att de var bekanta genom vänner, kunder till min arbetsgivare (vi hade vansinnigt många butiker att gå i, vilka i sin tur hade många anställda) eller kriminella (dvs de vi försökte hålla koll på i butikerna). De sistnämnda ville man ju inte råka heja på i onödan och på så sätt röja att man befann sig där. Ibland kunde man gå och tänka på det i flera dagar innan man slutligen stötte på personen på jobbet (dvs i sina arbetskläder) och det då gick upp ett ljus.

En flört kanske...? :)

Var med om en jätteskum grej. Beställde hem pizza, som jag gick ner och hämtade vid porten. Väl där skiner pizzabudet upp, säger "Hej Ida! Det var längesen, är allt bra?" och ger mig en kram. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett människan? Har heller aldrig beställt från just den här pizzerian tidigare.

Kommer sen upp med pizzan till lägenheten, öppnar kartongen och ser att jag inte fått den pizza jag beställt (samma grund, men saker jag tagit bort fanns med och saker jag lagt till saknades). Men det löstes snabbt och enkelt genom onlinepizzas kundtjänst (dom jobbar tydligen även lördagkvällar), som skickade över en rabattkod motsvarande ordervärdet :up:
Har varit med om samma sak på Dansbandsveckan här förra året .Kom en man fram till mig och pratade på som han kännt mig hela livet och han visste det mesta om mig vad jag gjort villka bilar jag hade i ungdomen och vilka intressen pratade även om jobbet ..och jag har inte en susning om vem han är och tyckte det var enormt generande att fråga vem han var men måste vara någon jag umgicks med då jag var mellan 20-25 och han har förändrats i utseendet mycket .Vi pratade i minst 30 minuter och jag var som ett ? efter han gått

Har varit med om samma sak på Dansbandsveckan här förra året .Kom en man fram till mig och pratade på som han kännt mig hela livet och han visste det mesta om mig vad jag gjort villka bilar jag hade i ungdomen och vilka intressen pratade även om jobbet ..och jag har inte en susning om vem han är och tyckte det var enormt generande att fråga vem han var men måste vara någon jag umgicks med då jag var mellan 20-25 och han har förändrats i utseendet mycket .Vi pratade i minst 30 minuter och jag var som ett ? efter han gått
Kände också att jag inte riktigt kunde fråga om/hur vi känner varandra. I mitt fall blev det ju dock inte mer prat än att han lämnade över kartongen och jag gick in. Vem vet, han kanske säger så till alla kunder ;)

Kände också att jag inte riktigt kunde fråga om/hur vi känner varandra. I mitt fall blev det ju dock inte mer prat än att han lämnade över kartongen och jag gick in. Vem vet, han kanske säger så till alla kunder ;)
Jo Pinsamt då han kom och ropade mitt namn och sa länge sedan sist Hur är det ? Hörde om din nacke .Jag ville bara sjunka genom jorden så jäkla pinsamt men fortsatte bara prata

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
274
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
580
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 309
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 34 35 36
Svar
709
· Visningar
28 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka