Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slötittar på Medici igen (s2-3) Renässansen är en så fascinerande period av europeisk historia. Så mycket som hände vetenskapligt, artistiskt, politiskt och socialt särskilt då Italien där det föddes. Och Medici var några av de viktigaste härskarna.

Sedan är serien så snyggt filmat och det gör det inte sämre att skådisarna är både bra och söta :angel: Någon annan som spanat in den?
 
Slöar på soffan, skönt 😊. Blev en liten runda och plaska i sjön idag med hästen 😍, nöjde oss meden kortare sväng då både jag och hästen höll på att bli galna på blinningarna 😤. Nahe lägga ifrån sig telefon för kvällen och vika lite tvätt..kanske en stund i massagestolen med, sen sovdags!
 
Idag såg jag en jättehäftig insekt! En fjäril, tror jag? Jag vet inte. Den såg ut att ha päls istället för vingar på något sätt och den var helt kritvit.

Någon får gärna berätta för mig vad det var för något :p Lägger bild i spoiler ifall någon tycker det är obehagligt att se.
IMG_20200709_230428_697.jpg
 
I dag har en 23 arig tjej som ar en ABSOLUT Trump anhangare och super religios akt med mig i bussen nar vi delade ut mat. Hon upprepade nagra grejor Trump och de riktigt conservativa republikanerna sager ... och jag svarade varfor jag tyckte det var fel. Hon upptackte att hon inte kunde motivera sitt tyckande, (bland annat att ta bort "Obama Care") och det slutade med att hon funderade ut att hon ju inte ville ha det Republikanerna forordar.
Hon var SA glad och tacksam for att hon kunde diskutera med nagon som inte tyckte som familjen da hon aldrig far hora nagon annans asikter i vanliga fall.

Riktigt kul med en tjej som vill hora andra asikter sa hon kan fundera ut vad hon verkligen tycker.:)
 
Jag ger upp nu!
Skulle yoga och hade satt på lugn naturmusik och efter en stund försvinner musiken av ett irriterande brus. Går upp och då sitter Jinns på stereon och har bytt till AM frekvens :meh:
Jag lyfter ner henne och byter tillbaka till naturmusiken och fortsätter att yoga och efter en stund kommer samma ingen det där förbannade bruset och vem tror ni åter sitter på stereon :arghh:
 
Idag såg jag en jättehäftig insekt! En fjäril, tror jag? Jag vet inte. Den såg ut att ha päls istället för vingar på något sätt och den var helt kritvit.

Någon får gärna berätta för mig vad det var för något :p Lägger bild i spoiler ifall någon tycker det är obehagligt att se.
Inte en aning om vad det är för något, men häftig var den!
 
Jag har precis tvättat håret efter kvällens grillfest. Jag blir tokig på rök-lukt i håret annars iom att jag sover med utsläppt hår, så det var lika bra att tvätta det först och sova sen. Orkade inte duscha hela mig, men det brukar räcka med att byta kläder och tvätta håret...

Vi firade att min faster gjort sitt sista pass som medicinsk sekreterare på en tillfällig covid-avdelning och är tillbaka på sin vanliga arbetsplats efter semestern :)


Vi tänkte att smittorisken för detta inte var högre än att gå på ICA, iomed att hon inte har några symptom och inte varit i direkt kontakt med de sjuka patienterna. Plus att vi var ute och därmed kunde hålla bra avstånd, bättre än folk på lokala ICA i alla fall. Sen fick de inte tillaga någon mat, det gjorde vi som i princip varit issolerade till familjen senaste veckan.
 
Jag är tillbaka på jobbet och är fett bitter över att vädret är galet dåligt och att denna sommaren inte alls verkar bli så kul som jag tänkte att den skulle bli.
 
Jag tror bankerna har system som rättar till dubbla debiteringar. Iaf så när jag fått dubbelt så har det justerats inom 1-2 veckor.
Första gången ringde jag banken och sa att det dragits dubbelt o då sa de att sånt brukar justeras automatiskt.
Fast det kanske är olika beroende på bank.
Det bank-kvinnan kunde svara på till mig var att det inte var som butiken sa - ett reserverat belopp som automatiskt skulle gå tillbaka till mig och/eller någon spärr hos banken.

Pappa ringde banken igår också och då sa de att det är upp till butiken och att om något gått fel är det butiken som ska rätta till felet.

Jag känner att snart skiter jag i det här. Jag orkar inte och det får bli som det blir. Det var inte något jättestort belopp, jag överlever utan de pengarna också. Däremot lär jag ju inte gå till just den butiken igen utan hålla mig till typ deras internetshop - där har det aldrig varit några problem. Vilket är synd eftersom det inte gynnar den lokala butiken, men mtp deras kundbemötande överlag så... :crazy:
 
I dag stannade jag pa "Farmer's Market" i sta'n. (Alla var super bra att halla avstand och ha pa sig munskydd! Vilket innebar att jag kan ga dig igen!) Jag kopte nagra garlic och skrattade och skojade lite med forsaljaren, som uppenbarligen gillade det da han fragade om jag nagosin provat "black garlic" ... och jag sa att jag provat det pa restaurant och det var ju gott.

Han log och gav mig tva svarta garlic ... Det. ar. det. basta. jag. atit. pa. lange. :d Bara sa dar rakt av fran bulben. :crazy: Nu blir det till att aka tillbaka till Farmer's Market och kopa manga garlics sa jag kan gora svarta aldeles sjalv.:angel:
 
Jag äter frukost och är jättetrött. Ena hunden har känt sig krasslig och väckt mig ungefär en gång i timmen hela natten för att gå ut. Jag kan säga att som kallast, nån gång runt 3-tiden, var det 6 grader :arghh: Det ska ju vara SOMMAR!!
 
Har jobbat idag igen. Och igår. Och i morgon. Och måndag och tisdag. Det är jobbigt att jobba, mycket bättre när sambon jobbat "för oss båda" senaste månaderna :rofl:

Jaja, "nya" (2009) bilen blev fin i nya skynket. Och nypolerad och rekondrad av sambon och mig.

20200710_142446.jpg
 
I dag stannade jag pa "Farmer's Market" i sta'n. (Alla var super bra att halla avstand och ha pa sig munskydd! Vilket innebar att jag kan ga dig igen!) Jag kopte nagra garlic och skrattade och skojade lite med forsaljaren, som uppenbarligen gillade det da han fragade om jag nagosin provat "black garlic" ... och jag sa att jag provat det pa restaurant och det var ju gott.

Han log och gav mig tva svarta garlic ... Det. ar. det. basta. jag. atit. pa. lange. :d Bara sa dar rakt av fran bulben. :crazy: Nu blir det till att aka tillbaka till Farmer's Market och kopa manga garlics sa jag kan gora svarta aldeles sjalv.:angel:
Vad är black garlic?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
82 908
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 068
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 121
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp