Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan nog bli lite varmt så här års med rumpvärmare :p
Var bekvämt klädd efter väder och ta med vatten eller sportdryck

Ja, det jag också tänker... Samtidigt så är det ju äkta ull så borde inte bli lika varmt som syntetiskt...Men det kanske stjälper mer än hjälper.

Vi får se hur vädret blir. Vill inte rida så långt i stekande sol, men heller inte i spöregn. Just nu har vi alla väder på en och samma dag och har haft ett tag så känns lite svårt att bestämma något.
 
Efter att ha ägt en häst med stooor skritt vet jag tyvärr allt om friktion....

Min räddning var trosor av halkigt material. Bomull sitt fast mot ridbyxorna och det gör att friktionen blilr mellan trosa och hud. Silkiga trosor hakar inte fast i byxorna och orsakar inte ridsår på skinkor och blygdläppar.

Bra tanke! Får planera vilka ridbyxor jag ska ha också i sånt fall. Har en himla massa olika material på mina...
 
Och en följdfråga på det....Om man normalt rider strax över timmen, och plötsligt ska rida kanske 4-5 timmar, kommer man få ont i baken då? Är det bättre eller sämre att lägga på rumpvärmaren i äkta fårskinn på sadeln?:confused:

Tänker att det blir ju lite fluffigare åt röva, men det kanske blir någon friktion så man får mer skavsår än om man hade ridit utan?

JA man kan mycket väl få ont i rumpan! Rumpvärmare i äkta fårskinn är jätteskönt, väl utvalda underkläder är också att rekommendera
 
Efter att ha ägt en häst med stooor skritt vet jag tyvärr allt om friktion....

Min räddning var trosor av halkigt material. Bomull sitt fast mot ridbyxorna och det gör att friktionen blilr mellan trosa och hud. Silkiga trosor hakar inte fast i byxorna och orsakar inte ridsår på skinkor och blygdläppar.

För mig är det tvärtom. Är jag ute på en lång skrittrunda med hästen måste jag ha bomullstrosor (fast har halkiga ridtights så de sitter ju liksom inte "fast i byxorna" ändå) för att inte få blödande skavsår både här och där. De halkiga trosorna är döden.
 
Har för andra dagen i rad varit på Nationalmuseum. Denna gång var jag ensam och passade på att detaljstudera alla målningar RIKTIGT NOGA. Så pass noga att jag tillslut insåg att jag var mer eller mindre förföljd av två vakter :rofl:
De undrade säkert varför jag stod ca 2 cm ifrån och kollade i ALLA mer eller mindre oklara vinklar samt spejade utav bara helvete.
Kände mig som Jönssonligans utsända spejare. ”Törnis och konstkuppen på Nationalmuseum”.
 
Senast ändrad av en moderator:
Har för andra dagen i rad varit på Nationalmuseum. Denna gång var jag ensam och passade på att detaljstudera alla målningar RIKTIGT NOGA. Så pass noga att jag tillslut insåg att jag var mer eller mindre förföljd av två vakter :rofl:
De undrade säkert varför jag stod ca 2 cm ifrån och kollade i ALLA mer eller mindre oklara vinklar samt spejade utav bara helvete.
Kände mig som Jönssonligans utsända spejare :rofl:
Sa du något till dem eller när ”gav de upp” ?
 
Har för andra dagen i rad varit på Nationalmuseum. Denna gång var jag ensam och passade på att detaljstudera alla målningar RIKTIGT NOGA. Så pass noga att jag tillslut insåg att jag var mer eller mindre förföljd av två vakter :rofl:
De undrade säkert varför jag stod ca 2 cm ifrån och kollade i ALLA mer eller mindre oklara vinklar samt spejade utav bara helvete.
Kände mig som Jönssonligans utsända spejare. ”Törnis och konstkuppen på Nationalmuseum”.
Du kanske ska hålla dig därifrån imorgon. Tredje gången gillt kan kanske bli lite väl mycket för vakterna, tänker jag..... :D
 
En granne kom förbi med en aperol spritz. Sjukt bra service ändå. Nu sitter jag på balkongen och chillar och lyssnar på denna:

 
Har möte med mina kolleger runtom i landet över Skype. En del kolleger har väldigt många ord i sig som absolut måste ut på vartenda möte varenda dag. För en extremt kortfattad och dessutom introvert person så är det tortyr.

Näst sista dagen före semester. Tjuvstartar dock semestern genom att redan i eftermiddag fara ut till båten. Imorgon kastar vi loss.
samma här. Jag sitter tyst på våra styrelsemöten på Skype i föreningen. Och även när vi har "vanliga" möten...
Hör ihop med min AS+ att jag är blyg med dåligt självförtroende
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
82 909
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 069
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 121
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp