Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skön morgon. Kissarna sover, stillsam frukost, särbon har vandrat iväg på jobb och jag hänger här i godan ro efter frukost. Slötittar på Fearless på svtplay.

Är det föressten någon här använt FixMyPhone? Jag är så irriterad på den värdelösa batteritiden på min phåne nu men vill helst inte byta in hela telefonen i onödan. Funderar på att höra om de kan byta batteri bara. Enligt hemsidan ska det kosta dryga 600 spänn, men om jag då kommer tillbaka till full funktion är det ju lätt värt det.
 
Drömde att jag hade köpte en hund, någon form av labrador som var hoppig, skällig och gärna nafsade på händerna. Var livrädd för den och låste in den i badrummet.

Halva drömmen gick ut på att jag byggde en tunnelfålla från badrummet hela vägen bort till närmsta hundrastgård som ligger kanske 2km bort, för jag ville inte hantera hunden eftersom jag var så rädd för den. Men jag fattade ju att den måste ut och så vidare, därav byggandet av tunnelfållan. Bygget kostade mig 550 000 :eek:
 
Segt igång idag. Sista dagen innan semester. Har en större arbetsuppgift att göra klart och några mail att skicka. Kommer bli skönt med lite ledighet även fast det bara är två veckor den här omgången. Har även ramlat in i ett hörn på ett kul projekt som är löpande så blir att hålla ett halvt öga på det trots semester.
 
Tittar tävlingsvloggar på youtube, försöker tänka ut nån rolig markarbetsövning till dagens ridpass, och läser ponnyannonser. Jag är sååå himla sugen på en ponny att utbilda men har egentligen varken plats eller pengar till nån sån :cautious:
 
Ska strax klä på mig och åka in till större orten Jag "behöver" lite vin, och så ska jag hämta mina nya Muck boots. Håller verkligen tummarna för att de passar!

Vågar man rödfärga idag? Det ska börja regna vid kl 17, enligt prognos. Vill verkligen inte att färgen ska rinna av väggarna......:nailbiting:
 
Idag såg jag en jättehäftig insekt! En fjäril, tror jag? Jag vet inte. Den såg ut att ha päls istället för vingar på något sätt och den var helt kritvit.

Någon får gärna berätta för mig vad det var för något :p Lägger bild i spoiler ifall någon tycker det är obehagligt att se.
Någon art av fjädermott. Denna kanske (vet ej om det finns flera vita arter i Sverige): https://sv.wikipedia.org/wiki/Vitt_fjädermott
 
:banghead: Alltså seriöst ska det vara så svårt att få hjälp med nya grejer. Vi köpte ny spis hit och har av olika anledningar inte använt ugnen så mycket utan mest spisplattorna. Men två gånger har jag nu försökt göra strips och det blir ingen färg på dem och de känns knappt klara trots att jag har kört dem på 200 grader med över och under värme. I går lackade jag ur, då hade jag förvärmt ugnen, satte in stripsen och en timme senare var de lika bleka som när vi stoppade in dem. Tillslut slog jag igång grillelementet för att få lite färg åtminstone. Men nu har jag ägnat 1,5 h åt att lyckas fylla i ett serviceärende, vår typ fanns inte rullistan, alltså fick jag hitta ett så snarligt typnummer och sen skriva extra utförligt att det handlade om en annan typ osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
919
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 716
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 552
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
68 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp