Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och äldsta dottern har varit ute med alla hästarna och sen cyklade hon till en kompis. Har fått mer grus till ridbanan också, får se vad många lass han kommer med idag :)
Ska skjutsa yngsta dottern till kusinen för lek nu och sen ska jag klippa gräset. Maken går med röjsågen.
 
Nu ska jag gå ett varv i huset och undersöka hur det ser ut på pantburksfronten :) (Idrottsföreningen tar hand om pantburkarna och jag är kassör där. Det brukar dock vara ordförande som fixar det men han är ledig den här veckan.)
 
Nä. Inte kom jag in på skrivkurs i höst heller..... :(

Måste ta tag i något idag. Enligt prognos (frågan är hur mycket man vågar lita på den :cautious: ) ska det inte regna alls idag, och hålla uppe ända fram till imorgon kväll. Tänkte borsta av framsidan på stallet för att sedan rödfärga imorgon. Den sidan är absolut värst - södersida - så den behöver verkligen bli fixad i år!
 
Jag har tråkigt. Ska åka och handla men kan inte göra det än, så jag sitter bara och väntar. Har varit ute och tränat med den hund som är hemma, och nu behöver han varva ner och vila så vi kan inte gå ut igen. Vet inte alls vad jag ska kunna hitta på :meh:
 
Nä. Inte kom jag in på skrivkurs i höst heller..... :(

Måste ta tag i något idag. Enligt prognos (frågan är hur mycket man vågar lita på den :cautious: ) ska det inte regna alls idag, och hålla uppe ända fram till imorgon kväll. Tänkte borsta av framsidan på stallet för att sedan rödfärga imorgon. Den sidan är absolut värst - södersida - så den behöver verkligen bli fixad i år!
Hur går det med boken :)?
 
Ska snart åka till min mamma tillsammans med sonen och sova över. Sambon ska till en kompis så väntar bara på att vi ska skjutsa henne dit först, sen drar vi :D
 
Sweet, var på verkstaden för att felsöka va som felas me radarn på min bil. Behövde inte betala någonting och får ringa v.33 och boka ny tid när den kunnige el-teknikern är tillbaka från sin semester.
Det enda de kunde hitta idag är att den varit blockerad, inte att det är det. 😅
 
Jag gjorde nyss samma till min son. Blev förvånad att han behövde ett öht då han inte medicinerar alls vilket jag skrev innan i körkortsansökan.
Och 850:- tog BUP för intyget som endast krävde ett telesamtal på under minuten :crazy:
Det är pga diagnosen/diagnoserna de kräver intyg, inte medicineringen men om man medicinerar så kan det vara ett villkor att man tar medicinen för att man ska få köra. Gissar att det är ADHD som gäller.

Att skriva och skicka intyget tar mer än en minut. ;)
 
Nu ska jag alldeles strax stämpla ut och köra till stallet. Efter stallet ska jag göra en bedömning av vädret för att se om jag går till gymmet eller kör ett pass utomhus.
Avrundar sen dagen med dammsugning, städa ett badrum, duscha, äta och kolla på fotboll. Livet är en fest! 🎉
 
Varför är boklådor så tunga och varför har jag så svårt att slänga böcker? :crazy: Jag rensade innan vi flyttade och nu har jag renast bort ytterligare böcker. Men det är någon jävla spärr i mig att slänga böcker, hade någon sagt att de ville ha dem hade jag skänkt bort dem utan att blinka. :cautious:

Jag är en bokhoarder av rang, kan bara inte slänga böcker. Men nu när jag flyttade sist så tog jag många, många djupa andetag och slängde men det skrek inom mig. Samtliga väggar hemma är klädda med bokhyllor, IVAR ftw, tar så lite plats och de ska vara funktionella och få in så mycket som möjligt. Vet inte om det kommer få plats trots att jag slängde nästan 14 svarta plastsäckar med böcker. :crazy:

Har jagat runt i hela Stockholm efter några lådor jag bara måste ha. Hittade de allra sista i hela Stockholm med omnejd till slut på Mall of Scandinavia och tog mig dit från söder om söder (var faktiskt inte så jobbigt, buss och sedan pendel) och nu när jag är hemma igen vet jag inte jag vill ha dem. Typiskt mig :meh:
 
Det är pga diagnosen/diagnoserna de kräver intyg, inte medicineringen men om man medicinerar så kan det vara ett villkor att man tar medicinen för att man ska få köra. Gissar att det är ADHD som gäller.

Att skriva och skicka intyget tar mer än en minut. ;)

Jag tänker väl mer att om diagnosen yttrar sig så milt att inga mediciner behövs så ska inte behöva nya intyg.
850:- är en dyr timpenning. Borde inte kosta mer än ett vanligt läkarbesök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
82 909
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 070
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 121
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp