Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos kiropraktorn - idag satte han lite nålar innan han knäckte till (jag var spänd nå in i helvete i axlarna..). Migränen pausar tillräckligt för att jag ska lyckas äta lite, så jag passar på. Borde dammsuga och duscha också innan jag ger upp..
 
Det åkte nyss förbi två motorcyklar på en liten grusväg, inte en sån man tar för att komma till någon :cautious:
Ni får gärna hjälpa till att hoppas att det var vanliga människor och inga skumma typer. Är extra skeptisk efter att x blivit ingångad
 
Det åkte nyss förbi två motorcyklar på en liten grusväg, inte en sån man tar för att komma till någon :cautious:
Ni får gärna hjälpa till att hoppas att det var vanliga människor och inga skumma typer. Är extra skeptisk efter att x blivit ingångad
Tror knappast att skummisar rekar på MC. Vi kör nästan enbart på småvägar med hojen, även små grusvägar då vår hoj är gjord för att passa allt från motorväg till stigar. Småvägar är ofta inte med på GPS så då chansar vi oss fram.
Det är säkert bara två entusiaster :)
 
Det blev en iskall GT istället för vin. Passade bättre i solen :)
20200709_181352.jpg
 
Tror knappast att skummisar rekar på MC. Vi kör nästan enbart på småvägar med hojen, även små grusvägar då vår hoj är gjord för att passa allt från motorväg till stigar. Småvägar är ofta inte med på GPS så då chansar vi oss fram.
Det är säkert bara två entusiaster :)
Får hoppas det :)

Det är molnigt och runt femton grader, regnar då och då så inget opimalt väder för motorcykling här.
Det här såg ut som motorcyklar som kör på stora vägar, tror inte att de blir så glada av skogsklättring. Vägen är med på kartan och man ser hela, den är inte lång. Tycker att jag sett ovanligt mycket motorcyklar påväg hit. Hade det inte varit för att ett motorcykelgäng med ett högkvarter och ledare (inte just nu, dock inte frivilligt från dennes sida) här nog blivit lite upprörda hade jag inte brytt mig
 
Får hoppas det :)

Det är molnigt och runt femton grader, regnar då och då så inget opimalt väder för motorcykling här.
Det här såg ut som motorcyklar som kör på stora vägar, tror inte att de blir så glada av skogsklättring. Vägen är med på kartan och man ser hela, den är inte lång. Tycker att jag sett ovanligt mycket motorcyklar påväg hit. Hade det inte varit för att ett motorcykelgäng med ett högkvarter och ledare (inte just nu, dock inte frivilligt från dennes sida) här nog blivit lite upprörda hade jag inte brytt mig

Entusiaster åker i de flesta väder 😄
Våran är en asstor 1200 touringhoj med 3 stora packboxar så den ser inte så skogig ut den heller :p
 
Jag gjorde nyss samma till min son. Blev förvånad att han behövde ett öht då han inte medicinerar alls vilket jag skrev innan i körkortsansökan.
Och 850:- tog BUP för intyget som endast krävde ett telesamtal på under minuten :crazy:

Det kostade sonens läkarintyg förra året också, så räknar med samma i år.
Känns lite olustigt dock att han ska behöva lämna intyg i år igen.
 
Eller det kanske snarare var 8 år... Nu slipper jag skicka läkarintyg. Var 23 när jag fick från transportstyrelsen att jag slapp skicka in årliga läkarintyg och hade då haft körkort i 4,5 år och körkortstillstånd sen 16.

Sonen fick sitt körkortstillstånd strax innan han fyllde 15, så det blir andra året i rad han lämnar intyg så jag hoppas verkligen att han slipper din resa med 6-8 år med årliga intyg.
 
Jag dricker vin och försöker ta in SOL i sinnet. Och kan inte fatta att det bara är en dag kvar på jobbet nu innan semestern. Alltså, EN dag. Håller så mycket tummarna för att folk tar extremt tidig helg i morgon, kvittrar när de ringer och låter min mailbox eka tom. Jag är så KLAR med jobbet nu, efter en vår utan dess like.

(Hashtag jinx.)
 
Jag och en kompis pratade i dag om vi inte skulle ta en långritt någon dag här under semestern innehållande fika! :love:

Ponnyhästen är dock jättetöntig på nya platser så jag vet inte om jag orkar bråka med ”åsnan” under flera timmar! :meh::angel::rofl:

Hade dock varit väldigt väldigt roligt,så jag ska iallafall fortsätta fundera lite mer på det!:)
 
Jag och en kompis pratade i dag om vi inte skulle ta en långritt någon dag här under semestern innehållande fika! :love:

Ponnyhästen är dock jättetöntig på nya platser så jag vet inte om jag orkar bråka med ”åsnan” under flera timmar! :meh::angel::rofl:

Hade dock varit väldigt väldigt roligt,så jag ska iallafall fortsätta fundera lite mer på det!:)

Och en följdfråga på det....Om man normalt rider strax över timmen, och plötsligt ska rida kanske 4-5 timmar, kommer man få ont i baken då? Är det bättre eller sämre att lägga på rumpvärmaren i äkta fårskinn på sadeln?:confused:

Tänker att det blir ju lite fluffigare åt röva, men det kanske blir någon friktion så man får mer skavsår än om man hade ridit utan?
 
Och en följdfråga på det....Om man normalt rider strax över timmen, och plötsligt ska rida kanske 4-5 timmar, kommer man få ont i baken då? Är det bättre eller sämre att lägga på rumpvärmaren i äkta fårskinn på sadeln?:confused:

Tänker att det blir ju lite fluffigare åt röva, men det kanske blir någon friktion så man får mer skavsår än om man hade ridit utan?
Det kan nog bli lite varmt så här års med rumpvärmare :p
Var bekvämt klädd efter väder och ta med vatten eller sportdryck
 
Och en följdfråga på det....Om man normalt rider strax över timmen, och plötsligt ska rida kanske 4-5 timmar, kommer man få ont i baken då? Är det bättre eller sämre att lägga på rumpvärmaren i äkta fårskinn på sadeln?:confused:

Tänker att det blir ju lite fluffigare åt röva, men det kanske blir någon friktion så man får mer skavsår än om man hade ridit utan?
Efter att ha ägt en häst med stooor skritt vet jag tyvärr allt om friktion....

Min räddning var trosor av halkigt material. Bomull sitt fast mot ridbyxorna och det gör att friktionen blilr mellan trosa och hud. Silkiga trosor hakar inte fast i byxorna och orsakar inte ridsår på skinkor och blygdläppar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
82 909
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 070
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 121
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp