Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnar inte idag, men det blåser halv storm istället... 🤪
Blir nog mest slapp här idag i föräldrarnas hus. Imorgon tänkte jag ge mig på att städa lite innan de kommer hem. Inte för att det ser för hemskt ut alls här, men mamma klagar alltid på att pappa inte dammsuger lister osv så jag kan väl pynta till det lite extra :) . Hunden sover djupt på soffan. Det är nog väldigt ansträngande att sakna husse och matte :D!

Samma här! Vaknade av att vinden drog i fönstret...
 
Ska ut i blåsten med liten (och snart kränkt) hund och sedan ska jag kika på några delårsrapporter. Efter idag är det bara en rapport som saknas i min portfölj, skönt!
 
I dag var det tungt på dagens runda. Jag älskar värmen men inte när jag springer. 4 km fick räcka och så gick jag en bit efteråt.
Nu ska jag i duschen och sen ut och njuta.
 
Det kanske är det märkliga vädret denna sommar, men den senaste veckan har jag börjat tänka på julbelysning... :nailbiting: :D Det var när jag höll på och fixade med vindskivorna på "trappsidan" av huset som jag började fundera på hur fint det skulle bli i höst/vinter med en rejäl ljusslinga längs hela trappräcket (vi har en solcellsslinga där nu men det har hittills varit för ljust på kvällarna för att man ska ha mycket nytta av den) :) !
 
Puh! Extremt duktiga flyttgubbar kom imorse och bara på en halvtimme tog allt tungt skräp som vi inte kunde ta till soptippen själva, guld värt! 🤩
Sedan kämpade vi själva med en tung säng ned från ovanvåningen till salen på nedervåningen, tog väl ungefär lika lång tid :cautious::rofl:
Men blev mycket snyggare med en riktig säng mot andra sidan av rummet än den otympliga trasiga bäddsoffan :up: (som mamma passade på att säga att jag nog tillverkades i ... tack för den mamma :meh::rofl:)
 
Tänker att det skulle vara sjukt snyggt att kunna ha en ram som gör att sängen ser ut som en schäslong 😍 men misstänker att det blir svårt om man inte tillverkar en själv :cautious:
 
Pratat med VC (fick skäll för att jag väntat så länge. Som vanligt. 🙈) postat beställningar och handlat lite.
Utvecklat en vidrig huvudvärk och hoppas att den ger med sig nu med tabletter.
Ute småstänker det och blåser, jag hoppas att det blir uppehåll och blåser tillräckligt torrt i gräsmattan för att jag ska kunna gå ut och klippa gräs lite senare.
 
Konstaterar att somliga arbetsdagar känns det som man knappt gjort nåt när det är dags att gå hem - och idag har det nog varit ett par-tre arbetsdagar redan nu innan lunch... 🥵☺️

Men de kontrasterna är litet av tjusningen imho. Från lugnt till urakut till lugnt och upp igen. Här och nu.
 
Vad ovanligt .Det regnar idag åxo .Slipade lite på en golvbräda igår men insåg att det är utejobb då det dammar något förbannat .Fixade till så det skulle vara perfekt men kom på när jag skulle skruva fast den att regeln jag mätt in den mot inte var rak .Ett uthus från 1810 är inte rakt och dessutom nerplockat 2 gånger och flyttat helt en gång .Hoppas på lite uppehåll så jag får sätta igång
 
Jag ska till stallet! Jag har inte varit där på flera dagar, p. g. a. skadad axel och att jag ändå inte kan "göra någon nytta". Nu börjar jag dock få lite abstinens från min häst, så jag tänker i alla fall pyssla och mysa en stund. Och så vill jag passa på att träffa våra stallkompisar! Vi flyttar ju därifrån snart, och har stått i samma stall i ca 10 år, så det blir lite konstigt att plötsligt inte träffa människor man träffat flera gånger i veckan under så lång tid.
 
Trodde att jag skulle få mycket gjort i förmiddags. Det var planen igår. Well. Jag somnade efter frukosten, vakande till, såg till att få ett telefonsamtal avklarat, blev så trött av det att jag somnade igen... Sedan var det dags att gå till jobbet.

Men, nu sitter jag iaf i personalrummet och ska äta lunch. Kort pass idag, så om några timmar hämtar sambon mig för att åka till hans mor och äta middag. Hon planerar rotfruktslåda. Senast hon gjorde det blev det så gott att jag åt tills magen nästan sprack :rofl: Hoppas på samma succé ikväll.

Snart halva arbetsveckan avklarad. Nästa vecka jobbar jag bara en enda dag. Ska försöka utnyttja det maximalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
56 57 58
Svar
1 155
· Visningar
34 604
Senast: tuaphua
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 041
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 967
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 257
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp