Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får försöka tala om för mina djur att husse har semester och inte behöver gå upp kl 5,30.Har varit ute på en tur med leo .Har kommit fram till att jag inte är 20 längre .Var och kröp eller rättare sagt släpade mig fram under timmerväggen igår för att skruva fast plattorna under golvreglarna .Har ont överallt idag :laugh: Känner fortfarande av kristallsjukan så det snurrade rejält men nu är det värsta klart .Nu får jag jobba stående .Måste göra allt jobb själv om jag ska klara mig med dom pengar för husflytten
 
Känner mig helt slut fortfarande. Mår inte riktigt bra men vet inte vad som egentligen är fel förutom att jag är matt och orkeslös. Tog sömntablett i går och somnade och vaknade ändå en del, jobbigt för de vakna perioderna var slöa och "påverkade" av sömntabletten så jag hade svårt att hålla ögonen öppna, men ändå ville kroppen inte komma till ro. Vid ett tillfälle var jag tvungen att äta lite, fick ont i magen efter och satte mig och vek upp tältet jag köpte i går. Det såg bra ut, som det jag har på balkongen, så jag vek ihop det igen. Tog väl 5 minuter och kanske behövde hjärnan sysselsätta sig med något för när jag la mig igen slocknade jag bums. Börjar en timme senare än vanligt för det var så svårt att komma ur sängen och hålla ögonen öppna.

Har ätit och varit ute med spionen, får borsta tänder och gå till bussen snart!
 
Ibland är stegmålen jag skulle vilja ge upp.
Samtidigt vet jag att dom är bra för både kropp och själ. Och vanliga vardagar är det knappt en utmaning. Sista augusti har det gått 4 år så fram till dess håller jag nog i om jag får vara frisk.

Idag är det soligt, peppar peppar ta i trä.
Har inget särskilt planerat mer än att jag ska vara ute.
IMG_9339.jpeg
 
Funderar på vad jag ska hitta på idag. Soligt så hade tänkt gå och simma, men när jag kom ut så kändes det kallt ändå och det i kombination med rätt så kallt vatten kändes inte så kul.
Så nu försöker jag komma på något annat att göra..
 
Har spenderat morgonen med "livsadmin"-uppgifter med massor av kundtjänst och inloggningar med bank-id sjuttioelva gånger. Men nu har jag äntligen fått gjort två grejer jag gått och grämt mig över länge. Nu ska jag börja tänka på lunch, fortsätta med lite städning av lägenhet innan dusch och shoppingtur med mor.
 
Copierat fran lanken DU postade till mig. Igen:
"Obehandlat trä, till exempel spillvirke, kan du kapa upp till ved. Då är det inte längre ett avfall och du kan alltså använda det som vilken ved som helst. Du får elda mindre mängder trädgårdsavfall från den egna trädgården, om röken inte stör omgivningen. Det är dock inte tillåtet att elda stora mängder ris och annat avfall som exempelvis kan uppstå vid yrkesmässig verksamhet. När du eldar måste du ta hänsyn till dina grannar – elda inte alltför fuktigt ris och elda när det blåser åt rätt håll."
Ja? Eftersom det stod i länken tyckte jag inte att jag behövde skriva samma sak i nåt inlägg. Alla här är väl läskunniga.
Som sagt frågade du om man inte får elda kartonger (och nåt mer), kartonger är inte samma som trädgårdsavfall och obehandlat spillvirke. Är det så svårt att förstå?
 
Cyklade till jobbet, snabbhandlade lunch på Ica och äter nu det sista innan det är dags att ta itu med arbetsdagen. Sitter och funderar på vad jag skulle vilja hitta på med sambon för att få ett litet avbrott från vardagen men kommer inte riktigt på något som fungerar som vi vill. Vi tycker inte on stadsliv och att äta ute, gå på bio eller sådant, utan det är mer dagsvandringar och friluftsliv som lockar. Kanske kan hyra kajak i helgen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
40 976
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 976
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp