Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en joggingrunda på 5.5 km med 1.5 km intervaller.
Träd och grenar hade fallit.
Nu skiner solen så jag passar på att ta med en bok ut så länge det varar.
 
Varit på jobbet och skrivit under papper på att jag slutar och lämnat igen telefon och dator. Det känns så himla skönt att lämna det kapitlet bakom mig nu och kunna se framåt på riktigt.
Längtar efter att jag ska börja studera och få påbörja något nytt.
 
Ibland önskar jag att jag hade semestertjänst
Jag behöver semester på senhösten för att må bra. Höstlovet ligger ok,men skulle vilja ha nån vecka till
Det är inte alltid så lätt att ta ut semester ändå trots semestertjänst, men ja jag gillar det verkligen, det passar mig betydligt bättre än ferietjänst!
 
Tog mig ut. Satt länge i bilen och väntade ut en envis regnskur. Blev belönad 🥰
IMG_4606.jpeg
 
Går igenom mina ärvda böcker med poesi i bokhyllan då jag ska läsa en del poesi för min kurs jag läser. Böckerna är efter min morfar. Så häftigt det ramlade ut ett brev ur en av böckerna skrivet till min morfar 1949. Får rysningar när man hittar sånt och en liten skärva av historien blir levande., är också osannolik timing just nu då jag gör mycket efterforskningar om min morfar just nu och hans tid i det militära där han höll på med hästar hela sitt yrkesverksamma liv.

Jag har uppenbarligen ärvt mina intressen för både hästar och poesi är viktiga intressen i mitt liv.
 
Smet en kvart tidigare från jobbet pga huvudvärk, så jag kom hem tidigare i dag, och har precis kommit hem efter att ha hämtat prylarna jag köpte. Jag kopplade spionen och letade fram adressen på google maps och började gå efter den. Gick rätt bra överlag, visade mig fel några gånger så jag fick gå rätt igen, men jag kom rätt. Var lite tidig så jag gick runt ett område för att komma på "andra" sidan om stället, köpte mina prylar (blev visst en flytväst för hund också, det var nog det dyraste- kostade lika mycket som tältet, 50 kr :D ), spionen var lycklig över ny människa som klappade förstås, och så gick vi och tog bussen en bit, sedan skulle vi gå av på en mer känd hållplats, gå en liten bit och byta till vanliga bussen, men den missade vi. bara 900 meter hemifrån så vi gick. Tänkte att promenad dit var bra för min skull och bussar var bra för spionens skull, men det blev en i alla fall och bra det ändå för det började regna när vi kommit en bit från bussen... Vi hade i alla fall tur med vädret! ;)

Spionen är nöjd och glad-promenad i ny miljö alltid kul, ny människa alltid kul, buss, ja bussar är underbara ting enligt honom :D Han sover, och jag är helt slut och skulle vilja göra samma! ;) Jag är dock mycket nyfiken på vad han tycker om att lånas ut till kompis S och hans husse och matte på båtäventyr samt besök på en ö att springa fritt på, det är det flytvästen är till för :D

Dock äter jag en matlåda! Har tagit Alvedon mot värken i skallen igen och hoppas den ger sig. Började titta på Tillbaka till framtiden i går och kanske fortsätter på den i kväll.
 
Sopslut! Blev en heldag i Uppsala med loppisar, restaurang, lekpark, glass i stadsparken, sonen tappade en tand mitt uppe i allt och sedan var det Bamseteater. Blev något moment för mycket för sonen och det blev lite overload för oss båda. Men en timmes bilfärd hem i lugn och ro styrde upp det på rätt köl igen. 😁

Vi klarade oss från regnet, tio minuter efter att vi satt oss i bilen hemåt så började det stänka. Väl hemma hann vi bara in genom ytterdörren innan himlen öppnade sig och nu har det vräkt ner i en dryg timme. 😅

Hittade en så otroligt vacker oljemålning på loppis idag också, sa tre gånger att jag inte skulle köpa den pga: 1. Ingen plats 2. Ska spara pengar 3. Lite dyr
Sen köpte jag den. 🤣 ingen aning om vart den ska få hänga men den behövdes i mitt liv uppenbarligen. 🤓
 
Sitter på bryggan i solen. Har precis gjort om ett helt land, sparade bara min farmors plantor. De får inte förstöras så klart :heart
Planterat två egna. Funderar på hur det blir om man beställer på blomsterlandet, hur fort de brukar ha beställningen klar och hur länge de brukar hålla en beställning. 🤔 vill plantera 3-4 plantor till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
69 70 71
Svar
1 411
· Visningar
41 653
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 978
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 270
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp