Vad gör vi? Del CCII

20240921_165540.jpg

Hemma gyros
 
Har tagit ner och ska tvätta duschdraperiet. Funderar på att gnugga in lite fläckbortagare och se om det hjälper. Har ingen klorin hemma.
 
Flyger. Hur blir du av med dem?

Om det är blomflugor (små, svarta flugor) så är det som funkar hos oss följande:

Kokt vatten i diskhon/vasken/handfat.
Skål med vatten, honung eller saft, en droppe diskmedel.
Städa (dammsuga ordentligt).
Se till att det inte är för mycket vatten i blomjord, krukor etc.
Flugfällor (såna långa, klibbiga).

Vi hade nyligen en ruggig invasion, som blev kortvarig tack vare intensiv krigföring mot dem.

Vi kör samma mot bananflugor (små, bruna flugor), men lägger till att städa ordentligt i köket (diskbänk, spis etc) och se till att ingen mat/frukt är åtkomlig för dem.
 
Sjukt sugen på nytt golv i hallen! Hittat några som skulle kunna bli snygga. På kampanj just nu dessutom. Men har inte riktigt råd och energi just nu..
 
En dag med mycket innehåll!

Haft kalas för sonen så började dagen med att baka bullar och äppelkaka. Plockat in en monsterstor bukett med blommor.

Fick hjälp mec tuppslakt mitt i kalaset och slapp därmed göra det själv - skönt!

Hittat ett par intressanta hus och mailat mäklare. Avskrivit ett annat hus efter att ha sett besiktningsprotokollet med bilder på stora skador som inte alls framkommer av annons och säljbilder. (Typ att det är vattenläcka genom tre våningar och svamppåväxt i syllarna..)

Har haft ett mentalt sammanbrott dessutom så är heeeeelt slut efter dagen. 😅
 
Varit iväg på 30 års firande av en kollega, mycket trevligt och många nya bekantskaper, jag kände bara 30 åringen och har hälsat på hen sambo vid något tillfälle. :)
Nu blir det hemgjord pizza med dottern och hennes sambo, samt maken. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 261
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 433
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 282
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 784
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp