Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Befinner mig på Saltholmen utanför Göteborg och äter dyr men otroligt god pizza.

IMG_20240709_132916891_HDR.jpg
 
Ja? Eftersom det stod i länken tyckte jag inte att jag behövde skriva samma sak i nåt inlägg. Alla här är väl läskunniga.
Som sagt frågade du om man inte får elda kartonger (och nåt mer), kartonger är inte samma som trädgårdsavfall och obehandlat spillvirke. Är det så svårt att förstå?
Exakt VAD för avfall är det du påstår att jag eldar hemma i kaminerna???
 
Jag tror de blev nån misstolkning för du skrev att du eldade brännbart i kaminen. Brännbart är avfall för många.
Samtidigt i samma inlägg skrev jag tydligt och klart att jag körde tidningar och kartong till återvinning, tillsammans med glas, plast och metall. Sopor i soptunnan. @Rosett har haft flera möjligheter att förklara sig men väljer att ducka frågan och vara otrevlig i svaren till andra. :mad:
 
Klippt häcken ut mot vägen. Mina armar slutade fungera efter det så den andra häcken in mot grannen blir inte klippt.
Hoppas de nya ägarna har förståelse för det :nailbiting:
 
Dricker kaffe
Får numer inte ha balkongdörren stängd för Kyra för hon ska spana på grannarna.
Rasta hund om en stund.
Sen fylla diskmaskinen, dammsuga köket och störa mig på att jag måste vänta tills torsdag innan jag vet om jag kommit in på de kurser jag har sökt
 
:o skrämde en stackare från Vattenfall, de håller på med elmätaren, vår sitter ute så jag notera att han kom och fortsätta med mitt. Ville tyckte att det såg ut som en ny bästa kompis och bröt sig ut och jag hann se stackaren kasta sig in i bilen. Han kom ut när jag sa åt Ville att gå in och tackade så mycket. Nu blev jag dock av med elen. 🙄
 
Vaken klockan 7 am igen. :cautious: Trotts sommarlov maste jag upp till jobbet i dag da vi skulle haft tva rekryterings "event" den har veckan. (Foretaget har den har veckan som "nationell anstallningsvecka" och alla pa den har kontinenten ska ha anstallnings events) Har hos oss blir det 103 grader varmt, det vill saga 40*C 🥵 i dag och ungefar samma resten av veckan.

Hur jag ska fa chefen att forsta att det inte ar lampligt att ha folk sittande (i och forsig under en canopy) ute i den varmen med mycket lite, eller ingen, vind, vet jag inte, men jag tanker forsoka. Nasta vecka's mer rimliga temperaturer runt 26-28*C kanns som ett battre val att vara ute.
 
Ja? Eftersom det stod i länken tyckte jag inte att jag behövde skriva samma sak i nåt inlägg. Alla här är väl läskunniga.
Som sagt frågade du om man inte får elda kartonger (och nåt mer), kartonger är inte samma som trädgårdsavfall och obehandlat spillvirke. Är det så svårt att förstå?

Du papekade att man inte far elda avfall. En tablett ask, liten kartong, en reklambroschyr, spillvirke, kvistar och annat fran tradgaren ar allt avfall. Men lanken sager ocksa att det finns viss realism och att man kan branna icke giftiga, eller annars farliga, amnen i sin kamin om man inte bor i en tatort.
 
Sonen önskade att grilla. Jag önskade att vandra. Vi kombinerade de båda efter att sonen utbrustit ”Men mamma, vi kan ju ta en engångsgrill med oss bara!”. Hur han ens vet vad en sådan är förblir en gåta, men idén var ju finfin så vi for iväg, köpte sagda pryl samt önskade grillobjekt och fika. Sen ut i skogen.
Herregud vad jag behövde det! 🫶🏻

Dessutom ramlade vi på årets första kantareller, så ikväll blir det nog något med kantareller till kvällsmat. :d
7D383DF1-5FAF-4BA0-A3C8-444038C6090B.jpeg
 
:o skrämde en stackare från Vattenfall, de håller på med elmätaren, vår sitter ute så jag notera att han kom och fortsätta med mitt. Ville tyckte att det såg ut som en ny bästa kompis och bröt sig ut och jag hann se stackaren kasta sig in i bilen. Han kom ut när jag sa åt Ville att gå in och tackade så mycket. Nu blev jag dock av med elen. 🙄

Givetvis inte kul att du är av med elen men jag kan tänka mig hur glad Ville blev över en ny kompis :D
 
Sonen önskade att grilla. Jag önskade att vandra. Vi kombinerade de båda efter att sonen utbrustit ”Men mamma, vi kan ju ta en engångsgrill med oss bara!”. Hur han ens vet vad en sådan är förblir en gåta, men idén var ju finfin så vi for iväg, köpte sagda pryl samt önskade grillobjekt och fika. Sen ut i skogen.
Herregud vad jag behövde det! 🫶🏻

Dessutom ramlade vi på årets första kantareller, så ikväll blir det nog något med kantareller till kvällsmat. :d Visa bifogad fil 148907
Finns ens engångsgrillar längre? Trodde dom va borta Sen länge. Mysigt ser ni iaf ut att ha haft det. :love:
 
Nu blev det ytterligare en grå eftermiddag. Men jag har grejat lite på förmiddagen, och har precis påbörjat en ny bra bok, så det gör inte så mycket att jag "tvingas" till soffhörnet... :D
 
Avbokat tiden för att ta bort mina visdomständer. Trött på klåpare till tandläkare inom den offentliga sektorn :crazy: Det må kosta istället men det känns värt att känna sig trygg.

Och så har jag varit ute med hunden i det fina vädret och det blev massor med zoomies på gräsmattan :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
67 68 69
Svar
1 371
· Visningar
40 761
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 976
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp