Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallå alla *host, host*
Hoppas att ni har en bättre semester än jag 😅 veckan efter midsommar blev jag ju rejält förkyld med feber och hela gänget. Anmälde såklart det till chefen så att jag får tillbaka den veckan.
Men veckan efter till nu så dras jag fortfarande med en snuva (nu har den dock gått över) och en envis slemhosta :meh: mammas, som blev smittad strax efter mig, hosta blev t.o.m värre för några dagar sedan 🙄

Kändes dock inte värt att skaffa något läkarintyg förra veckan, hade mest hosta och snuva som jag inte var säker på om läkaren skulle skriva något intyg på.
Får väl istället vara glad(?) att jag hade semester och slapp jobba medan jag tillfrisknade 😅
Nu hostar jag bara ibland, syrran kom tillbaka igår och idag envisades vi med att åka någonstans ändå trots min och mammas hosta 😅
 
Hämtat hem bilen från verkstan, de har bytt bromsbeläggen åt mig men hann inte få hem hasplåten jag ville få bytt, blir senare i sommar.

Var och handlade i Uppsala med 5% rabatt på CG, tänkte först om jag skulle äta lunch på IKEA men jag vände när jag såg köerna, blev en vegetarisk korv och en mjukglass istället innan jag åkte hem och hämtade ut bilen.

Nu ska hästarna ut, se om jag lyckas dra igång röjsågen efter att ha köpt nytt tändstift och annars får jag väl pilla navelludd, eller diska, när jag stängt åt hönsen. 🙃
 
Stod i snabbkassan på Hemköp, hade lagt tre förpackningar av Triumf glass i min korg och skulle betala. Haffade istället en anställd och bad honom lägga tillbaka dem. Nu fasiken ska jag försöka leva nyttigare. Det är verkligen en hel psykologi bakom varuplaceringen. Som att lägga flerpack kexchoklad alldeles vid kassorna.
 
Det är verkligen en hel psykologi bakom varuplaceringen. Som att lägga flerpack kexchoklad alldeles vid kassorna.
Klart att det är! Det finns företag som affärerna anlitar som inte gör annat än tittar på kundbeteenden vid handling, gör statistik och metoder för allt ifrån var i affären varor ska placeras till vilken musik som ska spelas - just för att kunna "lura" oss till att handla mer än vi tänkt :mad:
Därför är jag en notorisk "följa handlingslistan"-människa. Här ska ingen affär lura mig inte - HA! ;)
 
Klart att det är! Det finns företag som affärerna anlitar som inte gör annat än tittar på kundbeteenden vid handling, gör statistik och metoder för allt ifrån var i affären varor ska placeras till vilken musik som ska spelas - just för att kunna "lura" oss till att handla mer än vi tänkt :mad:
Därför är jag en notorisk "följa handlingslistan"-människa. Här ska ingen affär lura mig inte - HA! ;)
En större icabutik jag besökte nyligen har placerat leksakshyllan mitt emot (alltså i samma gång) som godishyllan. Som gjort för hysteriska ungar när lördagsgodiset ska handlas. Men säkerligen ett säkert kort för merköp av panikslagna föräldrar med hysteriska ungar. :cautious:
 
En större icabutik jag besökte nyligen har placerat leksakshyllan mitt emot (alltså i samma gång) som godishyllan. Som gjort för hysteriska ungar när lördagsgodiset ska handlas. Men säkerligen ett säkert kort för merköp av panikslagna föräldrar med hysteriska ungar. :cautious:

Som jag har förstått det är tom belysningen noggrant planerad. Trots att jag vet det så när man står där, så ja.
 
Men livet ändå! Så glad att jag släpade mig upp ur sängen och tog tag i saker. 😍
Lille häst var helt fantastiskt idag! Tog bara och slängde på träns och jobbade för hand. Han gjorde toppen piaffpiruetter och jag kunde göra typ arbetspiruetter i galopp på en hand och dutta med spöet på bakdelen med andra. Han är ett sånt lyckopiller! 😍
Sen åt vi vildhallon och firade. Sambon puttrar runt i traktorn med betesputsen och jag och småkrypen gick till sjön. 😍
IMG_7777.jpeg
 
Efter att pållan blev omskodd igår skrittade vi ut en kort sväng längs grusvägen, mys att sitta i sadeln igen 🥰. På vägen hem såg jag en blixt över roxen-sjön men smällen kom så högt så nära att hästen skyggade till lite och eftersom man ju inte ska sitta till häst när åskan kom så plötsligt nära blev det att gå hem sista biten 😅.
Idag ganska rejält mycket varmare såväl inne som i stallet ikväll när det blev ett pass i skrittarbete barbacka ridbanan 😊.
#svensktsommarväder

Nu sova! Upp vid 2 inatt för att åka med grannen till Ullared. Aldrig varit där innan! 💸
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
67 68 69
Svar
1 365
· Visningar
40 532
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 974
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 267
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp