Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega blev hemskickad igår. Hon såg 100% frisk ut, och kände sig så också. Men hon hade lite - förmodligen högst tillfälligt - "harkel" i halsen och då skulle hon minsann ta sitt ansvar och gå hem...... O_o Ja, man vågar verkligen inte harkla sig, hosta till, nysa, osv..... Nu vid denna tiden när luften börjar vi "vår-torr" får jag lätt lite hosta och nysningar. Det kan jag ju rimligtvis inte hålla mig hemma för!
Det har jag också funderat på, vi renoverar dessutom, det blir damm överallt och nysningar och hosta är vanligt förekommande när vi håller på.
 
Mmm... :meh: å så e ja jättetrött. Grannen över mig är nog halvdöv då hon kollade på TV så ja inte kunde sova. Inatt va värre än det brukar, vanligtsvis hör ja bara något murr, men nu hörde ja exakt va de va.

Hade varit bättre å köra ”min” egna när jag är så trött. Den jag ska köra är en Scania och de är helt annorlunda att köra och backa med.
Kanske borde sjukskriva mig pga för dålig sömn? 🤔
Om du känner att du inte kommer kunna jobba på ett säkert och bra sätt så absolut sjukskriva dig, framförallt eftersom du är ute i trafiken bland andra människor också. Det vore ju dumt om det skedde någon olycka pga trötthet.
 
En kollega blev hemskickad igår. Hon såg 100% frisk ut, och kände sig så också. Men hon hade lite - förmodligen högst tillfälligt - "harkel" i halsen och då skulle hon minsann ta sitt ansvar och gå hem...... O_o Ja, man vågar verkligen inte harkla sig, hosta till, nysa, osv..... Nu vid denna tiden när luften börjar vi "vår-torr" får jag lätt lite hosta och nysningar. Det kan jag ju rimligtvis inte hålla mig hemma för!
Jösses. På mitt jobb hostades det igår, både av mig och andra. Ingen blev hemskickad. Min hals har varit lite smådålig någon vecka, men det blir den så fort jag inte klär på mig ordentligt när det är dags att vara ute eller liknande. Glad att ingen hittills verkar ha trott att det beror på Corona.
 
Vet folk verkligen vad de normalt har i blodtryck och temp? Jag har inte ens den blekaste aning om var normalspannet ligger... eller tja, normaltemp är väl någonstans mellan 36-38 hos gemene man, men annars? Blodtryck och liknande är rena grekiskan. Normalpuls också.

Vi som är lite klena och sjuka får blodtrycket taget lite nu och då ;)

Jag måste ha koll på min normaltemp, börjar den stiga och inte går ner utan en förklarlig anledning (som tex en förkylning) så kan det vara Crohns som satt igång och jag ska åka till akuten. Mitt blodtryck kollades innan jag fick Crohns, jag är en "lågtryckare" och hade problem med att jag hade lätt för att bli yr och svimma under en period. Inte så mycket att göra åt, jag var ju frisk, så det var bara att resa sig långsamt. Jag kan fortfarande få problem efter en naprapatbehandling, då måste jag vara försiktig när jag kliver upp.
 
Om du känner att du inte kommer kunna jobba på ett säkert och bra sätt så absolut sjukskriva dig, framförallt eftersom du är ute i trafiken bland andra människor också. Det vore ju dumt om det skedde någon olycka pga trötthet.
Det är just det. Har förvisso en soft körning och fick nästan sovit 5 timmar och vilat 1 timme. Å kommer ej åka långt idag. Känner jag att det inte funkar det inte kan ja avbryta snabbt.
Just nu känns det ok. Kanske får offra mig å dricka kaffe idag.
 
Är ledig i dag. Hade lite tankar på att ta bussen till grannkommunen för en promenad, men kom fram till att det fortfarande är blött på mossen, och jag har redan gått runt en sjö denna månad, så det får bli en promenad på hemmaplan istället.
 
Väntar på att supporten ska ringa, så jag förhoppningsvis ska kunna komma åt jobbets servrar. Kan inte jobba utan dem :arghh:
 
En i klassen skrev precis "Jag är sjuk idag. Uppdatera mig om jag missar något och skicka anteckningar efter lektionerna".

Nej, nu har jag god lust att inte hjälpa dig alls eftersom du precis gav mig en order. Fråga mig, trevligt eller mindre trevligt, och jag kommer givetvis att hjälpa dig. Det är ingen stor ansträngning att ta bilder på anteckningar och skicka. Men ge mig order gör mig tvär och trotsig som en treåring!

Jag kan väl inte vara den enda som blir extremt tvär när någon ger ett kommando på det sättet?
 
En i klassen skrev precis "Jag är sjuk idag. Uppdatera mig om jag missar något och skicka anteckningar efter lektionerna".

Nej, nu har jag god lust att inte hjälpa dig alls eftersom du precis gav mig en order. Fråga mig, trevligt mindre trevligt, och jag kommer givetvis att hjälpa dig. Det är ingen stor ansträngning att ta bilder på anteckningar och skicka. Men ge mig order gör mig tvär och trotsig som en treåring!

Jag kan väl inte vara den enda som blir extremt tvär när någon ger ett kommando på det sättet?
Jag skulle skriva dåliga anteckningar med flit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 165
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 107
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp