Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Diskuterar corona-läget med grannen. Hon ba "alltså jag har ju fett mkt ledig tid, om alla dagis stänger skulle jag ju tex kunna ta hand om barnen"?

*Fick en så sjukt dålig bild i huvudet av en massa småbarn som krälade runt helt okontrollerat hemma hos grannen medan hon spelade hiphop med trippla förstärkare och kedjerökte gräs*

Jag ba "ehmm det finns säkert nåt annat du kan göra för samhället såhär i kristider".

På riktigt, hade fan hellre kastat barnen till björnar på zoo än släppt dom till grannen :rofl:
 
Vet folk verkligen vad de normalt har i blodtryck och temp? Jag har inte ens den blekaste aning om var normalspannet ligger... eller tja, normaltemp är väl någonstans mellan 36-38 hos gemene man, men annars? Blodtryck och liknande är rena grekiskan. Normalpuls också.
1584390035165.png

Huvudsaken är att man mår bra
 
Vet folk verkligen vad de normalt har i blodtryck och temp? Jag har inte ens den blekaste aning om var normalspannet ligger... eller tja, normaltemp är väl någonstans mellan 36-38 hos gemene man, men annars? Blodtryck och liknande är rena grekiskan. Normalpuls också.
Varje gång jag har feber så googlar jag min temperatur.
Svaret blir alltid typ: "har man såhär låg temp så håller man på att frysa ihjäl vilken sekund som helst 🤷

Jag har ingen aning vilken temperatur jag har när jag är frisk, jag kommer aldrig ihåg att se efter :angel:
 
Varje gång jag har feber så googlar jag min temperatur.
Svaret blir alltid typ: "har man såhär låg temp så håller man på att frysa ihjäl vilken sekund som helst 🤷

Jag har ingen aning vilken temperatur jag har när jag är frisk, jag kommer aldrig ihåg att se efter :angel:

Varför googlar du det? Är du sjuk så är du ju sjuk oavsett om du har feber eller inte tänker jag.
 
*Och knapplån.
Fair enough, men hur sjutton kollar man det ens utan en sådan där blodtrycksmackapär? 😅 Och som sagt - tillhör det verkligen norm att man vet hurdant blodtryck man har i vardagen? Om man inte har dokumenterad sjukdomshistorik alltså.
Nu kan man köpa en mackapär från 400:- och uppåt om man vill ha koll men själv har jag ingen aning om mitt blodtryck och har inte mätt det på flera år ;)
 
L
Jag glömmer alltid bort vad som är normal temp, och har kanske "feber" en gång om året. Men får alltid samma svar 🤷
Lika bra att strunta i tempen tänkte jag mest. :) Vad som är "normal" temp för individen varierar ju stort, det är bara den kliniska termen för vad som faktiskt är feber inom vården som är densamma och den påverkar ju inte huruvida en är sjuk eller inte.
 
L

Lika bra att strunta i tempen tänkte jag mest. :) Vad som är "normal" temp för individen varierar ju stort, det är bara den kliniska termen för vad som faktiskt är feber inom vården som är densamma och den påverkar ju inte huruvida en är sjuk eller inte.
Det har hänt att jag varit sjuk så länge att jag behöver sjukintyg. Vården brukar fråga vilken temp man har då. Så jag brukar kolla. Dom anser dock inte att typ 34,9 är feber :angel: då nej, jag kollar väldigt sällan, bara om jag känner mig döende.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 131
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 102
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp