Vad gör vi? Del CCII

Har någon skit i kroppen, inte tillräckligt för att vara sjuk men öm i kroppen, lite konstig känsla i halsen, hostig och lite huvudvärk. Ungarna på jobbet verkar bli sjuka en i kvarten så jag får väl se hur länge jag står på benen. En lektion i morgon, en på torsdag och två långa på fredag.
 
En gang pa ett BA plan till Sverige satt tva grabbar i 18-19 ars aldern bredvid mig och pa klockren Svenska pratade om hur jag satt, vilken bok jag laste (Engelsk titel), vilken drink jag bastallde under vilken tidppunkt pa dagen, etc, etc. Nar vi atit middagen och jag atergick till min bok var det svart att koncentrera mig sa jag vande mig till han som satt i mitten satet och fragade lungt, pa Svenska, vad hans problem var? De var absolut dods tysta hela resten av resan.

Sonerna vantade pa mig pa Jacksonville's flygplats i Florida nar jag flog in fran Asien. De hade, i sin ungdoms oforstand :D diskuterat toalettvanor pa Svenska ... tills en kille pa klingande Svenska undrade om de kunde flytta pa sig sa han kunde komma forbi. De gomde sig bakom nagra skarmar tills jag kom och holl pa skammas ihjal sig nar vi stod vid bandet och vantade pa bagaget for aven om de inte sag honom var de overtygade att han sag dem.:rofl:

Vi diskuterar aldrig nagon pa Svenska efter det ... daremot pratar vi Svenska med varandra och det har hant flera ganger att nagon kommit fram och pratat Svenska med oss. Nagon som bott har i USA och blivit lika glada som vi blir nar vi hor vart vilda hemlands tungomal pa konstiga platser.:p

Det är ju lite riskabelt men hittills har vi klarat oss :D
Att lita på vad folk läser gör jag definitivt inte. Jag läser ju böcker på svenska, engelska, norska och danska.
 
Vaknade före klockan. Det var en lättnad efter ännu en natt med drömmar.
Klädde på mig träningskläderna och satte på mig skorna.
Ute var det svart bortsett från blekande från himlen. Regnet tilltog och det blev en blöt runda. 6.5 km med Intervaller.
IMG_0382.jpeg
 
Kört igång fläkten. Så varmt härinne! Lär ju inte bli svalare under dagen direkt..

Plockat lite mer äpplen. Nu behöver jag stege eller pall för att få ner resten. Ska nog ta tag i det lite senare idag kanske. Måste ju göra nånting med allt jag plockar också. Har gjort lite juice i juicepressmaskin och fem pajer i frysen.
Hade tänkt boka tid för must, men det blev fullt innan jag fick tummen ur.
 
Kört igång fläkten. Så varmt härinne! Lär ju inte bli svalare under dagen direkt..

Plockat lite mer äpplen. Nu behöver jag stege eller pall för att få ner resten. Ska nog ta tag i det lite senare idag kanske. Måste ju göra nånting med allt jag plockar också. Har gjort lite juice i juicepressmaskin och fem pajer i frysen.
Hade tänkt boka tid för must, men det blev fullt innan jag fick tummen ur.

Men visst! Här är rejält hög luftfuktighet med efter tät dimma
 
Lyckas ta mig in till huvudkontoret idag för första gången på länge. Hittade inte mina byxor och missade bussen så höll på att ta rygg på min dotter som skriker rakt ut saker när fel. Har verkligen varit under press de senaste dagarna och det märks. Nu är jag i varje fall på väg in i klänning i stället, insuper lite tunnelbaneluft och hoppas på att samla in lite uppskattning på kontoret efter dagarnas storlansering. Klappa på mig snälla kollegor, jag behöver det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 084
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 341
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 159
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 726
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp