Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.

_20240705_201128.JPG
 
Ska dricka kaffe.
Var tvungen att köpa toapapper och det blev en sväng till affären.
Köpte nässpray så blev ålderskontroll i självscanningen.
Den unge killen tvekade länge innan han tryckte på känd kund över 25.
Jag sa att jag hade blivit smickrad om han valt leg men att jag snart är 50 🤣
 
Hemma. Det gick bra även om jag var lite snurrig så trillade jag inte. Skorpan på ena knät håller på att läka långsamt så vore trist om jag rev upp det andra.

Fick tummen ur och ringde men fysio. Han har semester till den 29 men kommer återkoppla. Så jag kanske kan börja jobba med att stretcha lite igen. Har dessutom kollat in ett par Hoka skor, efter att två vänner rekommenderat dem. Men vill såklart pröva innan jag köper och den modellen jag vill ha - wide - verkar inte finns i någon fysisk affär.
 
Försov mig i morse och kom till jobbet en timme för sent. Men tur jag har flex att ta av ändå. Sedan gick det inte att stämpla in eller stämpla ut så jag får ordna det på måndag. Fattar inte hur jag kunde försova mig så, vaknade en kvart innan alarmet skulle tjuta, drog ur laddarsladden och tänkte att jag kunde vila en kvart till, kände mig ändå rätt pigg. Och så somnar jag som stock och sover förbi alarmet. Illa!!

Men gjorde nyttiga och roliga saker på jobbet i alla fall.

Därefter fick hunden komma ut i skogen, jag har ätit lite "lunch", vilat i soffan en sväng, hunden har kissat på träd i skogen ännu en gång och nu sitter jag här.
Vet inte vad jag ska äta i kväll, lunchen blev samma som någon dag tidigare, fiskpanett, potatis, svamp, sparris och smör. Jag har fem matlådor kvar i frysen, 4 med hemmagjord pizza som inte var någon jättehöjdare och en annan som inte var särdeles god den heller så därför har de legat kvar till nu sist. Borde rensa ut dem så de inte ligger där och sticker mig i ögonen och tar plats. =Äta upp.

Ska försöka se klart Snuten i Holywoodfilmen i kväll i alla fall, bara tagit tre dagar nu ;)
 
Jag har just tagit helg efter en oerhört oproduktiv arbetsdag som kantats av förkylning, trötthet och brist på motivation. Ja ja, alla dagar kan inte vara bra arbetsdagar och chefen sa faktiskt att jag skulle se till att vila mycket för att bli av med förkylningen! ;) Har en helg helt utan planer framför mig och det gör mig lycklig ända in i själen. Så otroligt skönt det ska bli att bara ta dagarna timme för timme, efter att ha haft fyra ganska intensiva helger/veckor på rad. Tänkte dra igång ett nytt pussel och påbörja en ny bok bland annat, och kanske baka något gott :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 226
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 061
Senast: Gunnar
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 593
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp