Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det borde förbjudas med halvfrysar...
Vi har bara halvfrys här hemma, men egentligen känns det fel att kalla det för halvfrys för själva kylskåpsdelen är ju större än frysdelen. Förstår inte varför det inte kan vara tvärt om storleksmässigt. Vi har ALDRIG speciellt fullt i kylskåpet, och måste kämpa för att få plats med allt i frysen (delvis pga att jag har massor av hundmat i den). Det hade varit så mycket bättre om frysdelen varit 30-40cm högre och kyldelen 30-40cm mindre. Men sådant går inte att få tag på. Man måste visst ha gigant-kylskåp...
 
Ta
Japp. Det gjorde jag 2015 också. Det är bara att boka provet på Trafikverkets hemsida, du loggar in med mobilt BankID.

(Du kan boka uppkörning också om du vill, du behöver dock ordna ekipaget själv. Kraven står på Trafikverkets hemsida. Jag kommer att köra upp "genom" trafikskola eftersom jag behöver hyra deras ekipage, men en behöver inte göra det.)
Tack! Då kan man ju köpa boken och plugga själv och anmäla sig!
Men man behöver skaffa körkortstillstånd innan va? Fasen hade jag vetat detta hade jag satsat på att läsa teori på semestern.
 
Ta

Tack! Då kan man ju köpa boken och plugga själv och anmäla sig!
Men man behöver skaffa körkortstillstånd innan va? Fasen hade jag vetat detta hade jag satsat på att läsa teori på semestern.

Jag har pluggat på en del med denna sida under semestern, tycker den har varit bra och lätt att beta av avsnitten i etapper blandat med lite övningsprov när andan faller på: https://www.ikorkortbe.se/be-resan.php

Men ska ta tag i körkortstillståndet och fortsättningen också under denna månad!
 
Känner mig lite deppig. Varje gång jag ska hjälpa morsan med något så blir det stress och bråk. Enbart pga bristande kommunikation, för hon tror att jag kommer ihåg massor av smådetaljer som hon sagt för länge sedan som jag inte har en möjlighet att komma ihåg osv. Och jag förklarar gång på gång hur jag fungerar, hur jag skulle önska att hon uttryckte saker eller vilken info jag behöver för att saker ska gå smidigt, men det är så totalt olika från hur hon fungerar att det inte går ändå. Och så blir det bara kaos med allt.

Vet inte hur man kan lösa sådant? När vi väl kommunicerar bra så har vi jättekul och trivs, och när det inte fungerar så är det verkligen totalkaos. Jag vill bara få bort de värsta dipparna eller hur man ska förklara det...
 
Fortsätter mitt flyttstök. Har kört en del kartonger senaste dagarna och igår packade jag upp en del i lägenheten :)
Idag ska jag ta isär min säng. Den har stått här i 12 år och jag minns inte riktigt hur man tar isär den. Den är dessutom målad sen dess så det kan bli knepigt :nailbiting:
 
Skyndade mig ut och avverkade dagens joggingrunda och sen till affären för att bli klar till hoppningen.
Tror inte på medalj men hoppas så klart.
Kollar på reprisen från när Duplantis var i studion.
 
Känner mig lite deppig. Varje gång jag ska hjälpa morsan med något så blir det stress och bråk. Enbart pga bristande kommunikation, för hon tror att jag kommer ihåg massor av smådetaljer som hon sagt för länge sedan som jag inte har en möjlighet att komma ihåg osv. Och jag förklarar gång på gång hur jag fungerar, hur jag skulle önska att hon uttryckte saker eller vilken info jag behöver för att saker ska gå smidigt, men det är så totalt olika från hur hon fungerar att det inte går ändå. Och så blir det bara kaos med allt.

Vet inte hur man kan lösa sådant? När vi väl kommunicerar bra så har vi jättekul och trivs, och när det inte fungerar så är det verkligen totalkaos. Jag vill bara få bort de värsta dipparna eller hur man ska förklara det...
Har ingen bra lösning men har en mamma som fungerar på liknande sätt. Inte att hon tror jag kommer ihåg saker utan att det alltid blir bråkigt när jag ska hjälpa henne, ofta när det gäller elektronik.
Jag vet inte vad som hänt men efter tusensjuttioelfte gången jag förklarade för henne att "Jag försöker ju bara hjälpa, när du blir sur på mig varje gång är det inte så roligt att hjälpa, kan vi inte försöka samarbeta i stället?" så har det nästan-klickat och nu är 50% av vår interaktion när jag hjälper henne smärtfri.
Men ja, det suger och är frustrerande och ledsamt verkligen :heart
 
Hundpromenad avklarad på morgonen när det var svalt och skönt :) . Hittade såklart en massa kantareller igen... :nailbiting: Nu är hoppningen på och jag fortsätter att måla dörrkarmar och dörrar. Det blir SÅ fint :) ! Kan verkligen rekommendera den dyra, men ack så bra, färgen från Little Greene. Det blir verkligen ett helt perfekt sammetslent resultat :love: ! Och dryg är den också, vilket gör att den inte känns fullt så dyr ändå.
 
Har ingen bra lösning men har en mamma som fungerar på liknande sätt. Inte att hon tror jag kommer ihåg saker utan att det alltid blir bråkigt när jag ska hjälpa henne, ofta när det gäller elektronik.
Jag vet inte vad som hänt men efter tusensjuttioelfte gången jag förklarade för henne att "Jag försöker ju bara hjälpa, när du blir sur på mig varje gång är det inte så roligt att hjälpa, kan vi inte försöka samarbeta i stället?" så har det nästan-klickat och nu är 50% av vår interaktion när jag hjälper henne smärtfri.
Men ja, det suger och är frustrerande och ledsamt verkligen :heart
Hos oss är nog mest problemet att jag blir sur, eller rättare sagt stressad. Hon försöker verkligen samarbeta och anpassa, men så till den grad att det blir för mycket och att hon utelämnar information som behövs för att det inte ska bli "för mycket". Hon har så svårt att förstå vilken information som är relevant och så blir hon deppig när det blir fel och jag når inte fram då. Svårt också att diskutera det när det inte är "skarpt läge" för då hamnar vi i samma situation igen :(
 
På jobb. Nu börjar det droppa in lite kunder och en av kunderna är jag lite extra förtjust i. Så lättsam och trevlig. aldrig några problem alls bara lösningar :D Sånt gillar jag.

Ska försöka ta tagt i lite jobb-tråkigheter som ligger ni vet de där surdegarna som när de väl är gjorda känns bra men just nu är bra segt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 657
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp